کاربران آیفون دیگر مثل سابق به این گوشی وفادار نیستند - تکفارس 
کاربران آیفون دیگر مثل سابق به این گوشی وفادار نیستند - تکفارس 

کاربران آیفون دیگر مثل سابق به این گوشی وفادار نیستند

افشین نوری
۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - 09:49
کاربران آیفون دیگر مثل سابق به این گوشی وفادار نیستند - تکفارس 

طبق اطلاعاتی که در جریان دادگاه اپل و اپیک گیمز منتشر شده است، بین ۱۲ تا ۲۶ درصد از کاربران آیفون در فاصله بین سه ماهه سوم ۲۰۱۹ تا سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به یک گوشی دیگر سوییچ کرده‌اند. اپل هرچند مستقیماً به اندروید اشاره نکرده، اما مشخص است که این کاربران به دستگاه‌های اندرویدی مهاجرت کرده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهند که در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ مشتریان اپل چه اندازه به این شرکت وفادار بوده‌اند. اما نکته جالب‌توجه، نحوه تغییر این اعداد در طول سال است.

مطالب مرتبط:

در حالیکه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، حدود ۱۹ درصد از کاربران آیفون به‌دنبال یک گوشی دیگر بوده‌اند. بین سه ماهه اول ۲۰۲۰ و سه ماهه دوم ۲۰۲۰، بیش از یک چهارم کاربران آیفون به‌دنبال عوض کردن گوشی خود بوده‌اند. از آنجاییکه سری آیفون ۱۲ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ عرضه شد، اطلاعات فوق نشان می‌دهند که کاربران آیفون حتی قبل از عرضه آیفون‌های جدید، از آی او اس به اندروید مهارجرت کرده‌اند.

آیفون

یکی از دلایل مهاجرت کاربران آیفون به سمت گوشی‌های اندرویدی می‌تواند بد شدن اوضاع اقتصادی در پی شیوع ویروس کرونا باشد. همانطور که می‌دانید اکثر گوشی‌های اندرویدی ارزان‌تر از آیفون‌ها هستند و همین موضوع می‌تواند کاربران را ترغیب به خرید آن‌ها در شرایط بد اقتصادی بکند.

با این‌حال، اطلاعات نشان می‌دهند که وفاداری کاربران به گوشی‌های آیفون مجدداً‌ در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ افزایش یافته و به ۸۸ درصد رسیده است. دلیل این موضوع می‌تواند فروش خوب گوشی‌های سری آیفون ۱۲ باشد. این سری در ابتدای سال ۲۰۲۱ همچنان جزو پرفروش‌ترین هندست‌ها بودند و سه گوشی برتر سه ماهه اول ۲۰۲۱ از نظر فروش، گوشی‌های سری آیفون ۱۲ بودند.

در مورد کاربران اندرویدی چطور؟

اما در مورد کاربران اندروید هنوز مشخص نیست که در طول این مدت چه تعداد از این کاربران به آی او اس مهاجرت کرده‌اند. بدون این اطلاعات واقعاً نمی‌توان گفت که کدامیک از این پلتفرم‌ها، برنده رقابت وفاداری بوده‌اند.

اما طبق تحقیقات وب‌سایت Androidauthority، کاربران اندروید هم نسبت به این پلتفرم وفادار نبوده‌اند. در یک نظرسنجی جدید که این وب‌سایت انجام داده، نزدیک به یک چهارم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که اگر آن‌ها حق انتخاب یک هندست رایگان را داشتند حتماً‌ یک گوشی آیفون انتخاب می‌کردند. این در حالی است که فقط کمتر از ۴۳ درصد کاربران اندروید هیچ تمایلی به مهاجرت به آی او اس نداشته‌اند.

ترجیح شما کدامیک از این پلتفرم‌ها است؟ آیا به اندروید یا آی او اس وفاداری خاصی دارید یا اینکه این موضوعات اصلاً برایتان مهم نیست؟

منبع: Android Authority

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید