پورشه خودرو برقی ارزان‌تر از تایکان را روانه بازار خواهد کرد
پورشه خودرو برقی ارزان‌تر از تایکان را روانه بازار خواهد کرد

پورشه خودرو برقی ارزان‌تر از تایکان را روانه بازار خواهد کرد

مهدی حلوائی
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 20:04
پورشه ویژن توریسمو

پلتفرم الکتریکی پریمیوم (PPE) که حدود سه سال پیش معرفی شد، یک معماری مخصوص خودروهای برقی بوده که توسط دو شرکت پورشه و آئودی تولید شده است. اولین محصولاتی که از این پلتفرم بهره می‌برند، دو خودروی Q6 E-Tron و ماکان بعدی خواهند بود که به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند.

در حالی که گفته می‌شود شرکت آئودی در حال ساخت نسخه‌ی جدیدی از خودروی A4 E-Tron برای رقابت با E-Tron GT می‌باشد، به‌نظر می‌رسد که شرکت پورشه نیز برنامه‌ی مشابهی را برای جایگزین‌کردن خودروی تایکان با نسخه‌ای ارزان‌تر در پیش گرفته است. گفته می‌شود که این خودرو برای رقابت با خودروهای تسلا مدل ۳ و بی ام و i4  تولید خواهد شد اما پورشه در حال حاضر تولید این محصول را آغاز نکرده است.

مطالب مرتبط:

پورشه ویژن توریسمو

معماری PPE در مقایسه با MEB پیشرفته‌تر بوده و از سیستم تعلیق هوایی، سیستم تمام چرخ متحرک و فست شارژ ۳۵۰ کیلو واتی پشتیبانی می‌کند. خودروی برقی پورشه در دو نسخه‌ی تک‌موتوره و دوموتوره عرضه شده و نسخه‌ی دوم از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده خواهد کرد.

از آن‌جایی که خودروی برقی جدید پورشه هنوز تاییدیه‌ی هیئت مدیره‌ی این شرکت را دریافت نکرده، بعید است که تا قبل از سال ۲۰۲۵ شاهد عرضه‌ی آن به بازار باشیم. گفته می‌شود که این خودرو در کارخانه‌ی شهر لایپزیش تولید شده و قیمتی کمتر از خودروی تایکان (۸۰٫۰۰۰ دلار) خواهد داشت.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.