توییتر به جای ارائه خدمات پولی، به بیت کوین علاقه مند است - تکفارس 
توییتر به جای ارائه خدمات پولی، به بیت کوین علاقه مند است - تکفارس 

توییتر به جای ارائه خدمات پولی، به بیت کوین علاقه مند است

حامد شهرزاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 14:03
توییتر

توییتر بلو که اولین خدمات پولی این شبکه اجتماعی است، شامل ویژگی‌هایی مانند یک دکمه برای عدم انتشار توییت‌ها و همچنین سایر موارد جزئی است که به تازگی به توییتر اضافه شده است، مانند تغییر رنگ آیکون‌ها و اضافه کردن پوشه‌ها برای نشانک‌ها. این سرویس از روز پنجشنبه راه‌اندازی شد.

این سرویس در حال حاضر محدود به کانادا و استرالیا است، اما توییتر پیش از این به دلیل فقدان ویژگی‌هایی که مردم مایل به پرداخت هزینه برای آن هستند، مانند عدم تبلیغات یا ابزار‌های بهتر برای مقابله با آزار و اذیت لفظی، مورد توجه قرار گرفته است.

این موضوع باعث شده است تا مدیرعامل توییتر یعنی جک دورسی در امروز یعنی یک روز پس از عرضه خدمات پولی خود، تا حدودی شوخ و ناامید‌کننده باشد. مدیرعامل توییتر بیش از آنکه در مورد ارائه خدمات پولی علاقه‌مند باشد، دوست دارد در مورد بیت کوین صحبت کند، حتی وقتی کاربران از وی درخواست‌های دیگری دارند.

البته ما در مورد بیت کوین تخصصی نداریم، اما مطمئناً ارائه خدماتی در شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، با هدف فراگیر بودن و منبع باز بودن توسط این شرکت به نظر مناسب می‌رسد، به خصوص که اسکوئر در حال حاضر به شدت در ارز رمزنگاری شده سرمایه‌گذاری کرده است.

مطالب مرتبط:

همانند اکثر مطالبی که مردم توییت می‌کنند، بهتر است این توییت را به جای یک اعلامیه رسمی از طرف توییتر، به عنوان یک‌ایده و نظر شخصی در نظر بگیرید. دورسی از طریق توییتر مسائلی مانند تأمین بودجه به صورت غیرمتمرکز را مطرح کرده است و اظهارات مشابهی را ارائه داده است که از زمان توییت شدن آن، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت نگرفته است.

آنچه که ممکن است قابل توجه باشد این است که چگونه توجه دورسی به عنوان مدیرعامل توییتر و شرکت پرداخت اسکوئر به بیت کوین جلب می‌شود. این موضوع قبلاً توسط یکی از سرمایه‌گذاران این شرکت یعنی مدیریت الیوت، مطرح شده بود.

جک دورسی: اگر مدیرعامل توییتر نبودم، بر روی بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کردم

اداره شبکه اجتماعی توئیتر شغلی است که توجه او را جلب کرده است و در ماه اکتبر، وال استریت ژورنال گزارش داد که دورسی دست به اقدامات عجیبی می‌زند و تصمیمات عمده خود را تا حدی به زیردستان می‌سپارد تا بتواند علایق شخصی خود را دنبال کند. او امروز در مقابل جمع خبرنگاران حاضر شد و امروز در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ در می‌امی گفت که اگر وی اسکوئر و توییتر را مدیریت نمی‌کرد، روی بیت کوین کار می‌کرد. به نظر می‌رسد او علاقه زیادی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین دارد.

اخیر اعلامیه‌های جدید توییتر در مورد خدمات جدید نشان می‌دهد توییتر به دنبال تغییرات بزرگ و قابل توجه است. ویژگی‌های صوتی اجتماعی مانند اسپیس و سیستم‌های اشتراک سازندگان مانند سوپر فالووز از نظر بسیاری از کاربران جالب هستند. فقط شاید برای دورسی اینگونه نباشد.

اما همانطور که کیسی نیوتن متذکر شده است، خدمات توییتر بلو به عنوان نمونه‌ای از تمرکز جدید این شرکت بر روی کاربران حرفه‌ای است اما در واقع ویژگی‌های بسیاری را که کاربران حرفه‌ای می‌خواهند، ارائه نمی‌دهد. اگر سکوت وی در مورد این موضوع نشانه تأیید است، شاید دورسی و کاربران در بی‌علاقگی نسبت به سرویس پولی همسو باشند.

نکته دیگر آن است که سیاست‌های جدید اپل در مورد حریم خصوصی ممکن است باعث شود تا شرکت‌هایی مانند فیس بوک و توییتر نتوانند خدمات خود را به صورت رایگان به مردم ارائه دهند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید