مایکروسافت: سانسور مرد تانکی در بینگ یک خطای انسانی بوده است
مایکروسافت: سانسور مرد تانکی در بینگ یک خطای انسانی بوده است

مایکروسافت: سانسور مرد تانکی در بینگ یک خطای انسانی بوده است

مهدی حلوائی
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 11:51
مرد تانکی

جستجوی عبارت مرد تانکی (Tank Man) در موتور جستجوی بینگ در روز جمعه هیچ تصویری را به نمایش نمی‌گذاشت. کاربران بسیاری از کشورها با جستجوی این عبارت که مربوط به اعتراضات میدان تیان‌آنمن کشور چین در سال ۱۹۸۹ است، با مشکل مشابهی روبه‌رو شدند.

با این وجود، جستجوی عبارت “مرد تانکی” و یا “مرد تانکی میدان تیان‌آنمن” نتایج مختلفی را نشان ‌می‌داد اما به‌طرز عجیبی تمام تصاویر مربوط به این عبارت در موتور جستجوی بینگ یافت نمی‌شد. مایکروسافت در پاسخ به پرسش‌های وب‌سایت The Verge اعلام کرد که این مشکل ناشی از یک خطای انسانی اتفاقی بوده و این شرکت در حال بررسی و رفع آن می‌باشد.

مطالب مرتبط:

مرد تانکی

این اتفاق در حالی رخ داد که جمعه ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) سی و دومین سالگرد این اعتراضات دانشجویی در کشور چین بود. این اعتراضات که در پاسخ به تغییرات به‌وجودآمده در چین صورت گرفته بود با حمله‌ی نیروهای مسلح، تانک‌ها و در نهایت قتل عام دانشجویان مواجه شد. مایکروسافت در نهایت تصاویر مربوط به عبارت مرد تانکی را به بینگ بازگرداند اما کماکان جستجوی این عبارت، تصویر معروف مرد تانکی را به نمایش نمی‌گذارد. با این حال، تصویر مورد نظر با اضافه‌کردن “تیان‌آنمن” و یا “میدان تیان‌آنمن” به عبارت مرد تانکی نشان داده می‌شود. هنوز مشخص نیست که چرا موتور جستجوی بینگ به جای نمایش تصویر معروف مرتبط با این حادثه‌ی تاریخی، تنها تصاویر تانک‌ها را به نمایش درمی‌آورد.

موتور جستجوی بینگ در گذشته نیز در کشور چین با مشکلات متععدی روبه‌رو شده بود. به گزارش فایننشال تایمز، این موتور جستجو در سال ۲۰۱۹ به مدت ۱ روز در کشور چین قابل دسترسی نبود. براساس گزارش این وب‌سایت، شرکت مخابراتی China Unicom که وابسته به دولت چین است، دستور داشته تا این موتور جستجو را مسدود کند. در آن زمان، مایکروسافت دلیل این قطعی را اعلام نکرد اما در نهایت این موتور جستجو بار دیگر به حالت آنلاین بازگشت.

شرکت گوگل نیز سعی داشت تا نسخه‌ی متفاوتی از موتور جستجوی خود را برای کشور چین عرضه کند اما کارکنان این شرکت و دولت‌مردان آمریکا نسبت به تاثیر این اقدام بر کاربران چینی واکنش نشان دادند.

حذف تصاویر مربوط به مرد تانکی در مرورگر بینگ چه تاثیری بر وجهه‌ی شرکت مایکروسافت خواهد داشت؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.