افشای اطلاعات تازه درباره نسل بعدی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره نسل بعدی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره نسل بعدی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸

افشین نوری
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 08:54
کوالکام

چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس اخیراً در بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده بود و حالا یک منبع معتبر به نام ایوان بلاس جزییات بیشتری درباره نسل بعدی چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ فاش کرده که دید بهتری از این تراشه در اختیار ما قرار می‌دهد.

این تراشه که دارای اسم رمز SM8450 یا Waipio است، براساس فناوری ۴ نانومتری ساخته خواهد شد و از جدیدترین مودم X65 5G کوالکام بهره خواهد برد. این مودم سرعت‌های دانلود را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داد که بسیار بیشتر از سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه مودم X60 5G در اسنپدراگون ۸۸۸ است.

مطالب مرتبط:

چیپست نسل بعدی کوالکام از یک معماری کاملا جدید ARMv9 با هسته‌های پردازشی Kyro 780 بهره خواهد برد. همچنین هسته گرافیکی آن از هسته‌های آدرنو ۶۶۰ به آدرنو ۷۳۰ ارتقا خواهد یافت. اینترفیس دوربین این تراشه هم مبتنی بر ISP کاملا جدید Spectra 680  خواهد بود که هنوز اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

ایوان بلاس همچنین درباره چیپ مودم بعدی کوالکام به نام FastConnect 6900 اطلاعاتی فاش کرده و گفته است که این چیپ از بلوتوث ۵.۲ و وای فای ۶E پشتیبانی خواهد کرد. بلاس همچنین به یک واحد پردازش ویدیویی جدید آدرنو ۶۶۵ و یک واحد پردازش نمایش آدرنو ۱۱۹۵ اشاره کرده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید