اپل از یک تأمین کننده جدید برای تولید نمایشگرهای مک بوک ۱۴ و ۱۶ بهره می برد - تکفارس 
اپل از یک تأمین کننده جدید برای تولید نمایشگرهای مک بوک ۱۴ و ۱۶ بهره می برد - تکفارس 

اپل از یک تأمین کننده جدید برای تولید نمایشگرهای مک بوک ۱۴ و ۱۶ بهره می برد

حامد شهرزاد
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 21:32
macbook

چند هفته پیش دیجی تایمز گزارش داد که برنامه‌های اپل برای معرفی لپ تاپ‌های مک بوک پرو با نمایشگر‌های مینی ال‌ ای دی با محدودیت عرضه و مشکلات دیگر روبرو خواهد شد. در واقع، شرکت مستقر در کوپرتینو سخت در تلاش است تا اولین و تاکنون تنها محصول مینی ال‌ ای دی خود را با موفقیت در بازار عرضه کند. سفارشات مربوط به تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ (۲۰۲۱) در ایالات متحده آمریکا با مشکل روبه رو شده است و خبرگزاری‌های مختلف زمان تحویل این تبلت‌ها را از اواسط تا اواخر ژوئیه تخمین‌ زده‌اند.

اکنون خبر بسیار خوبی در مورد این موضوع و به نفع اپل منتشر شده است و گفته می‌شود که شرکت نیمه هادی اسرم اوپتو به عنوان یک منبع کوچک تأمین نمایشگر‌های مینی ال‌ ای دی با اپل به توافق رسیده است که به عرضه محصولات بیشتر نسخه جدید مک بوک پرو در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ کمک خواهد کرد.

انتظار می‌رود که اندازه نمایشگر‌های نسل جدید مک بوک پرو نیز مانند گذشته ۱۴ و ۱۶ اینچ باشد. گزارش‌های تأیید نشده ادعا می‌کنند که این دو لپ تاپ فاقد تاچ پد خواهند بود و اتصال مگ سیف (مگ سیف اکنون نام شارژر‌های متصل مغناطیسی آیفون است) به این دو لپ تاپ نیز اضافه خواهد شد.

مطالب مرتبط:

گزارشی از ماه گذشته توسط بلومبرگ نشان داده است که لپ تاپ‌های مک بوک پرو با ۸ هسته پردازنده با عملکرد بالا به بازار عرضه خواهند شد که نسبت به وجود ۴ هسته در تراشه اپل ‌ام ۱ بیشتر خواهد بود. همچنین، این دو لپ تاپ از ۱۶ یا ۳۲ هسته پردازش گرافیکی بهره خواهند برد که نسبت به ۸ هسته ارائه شده در مک بوک پرو نسل قبلی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را خواهند داشت.

احتمالاً نام تراشه بعدی شرکت اپل، اپل‌ ام ۲ (یا‌ ام ۱ ایکس) خواهد بود. این تراشه در اواخر‌ آوریل وارد تولید انبوه شد. اپل هنوز تراشه‌های بیشتری برای دسک تاپ مک بوک پرو و مک بوک ایر که نسبت به مک بوک پرو باریک‌تر است، طراحی کرده است.

کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل از روز ۷ ژوئن یعنی دوشنبه ۱۷ خرداد آغاز می‌شود که ممکن است در این مراسم به طور رسمی از دو مدل جدید مک بوک پرو رونمایی شود. اینکه آیا مک بوک پرو و مک بوک ایر نیز در این مراسم حضور دارند هنوز مشخص نیست.

اگر شما اطلاعاتی در مورد مینی ال‌ ای دی ندارید، باید بدانید که اپل در مورد مزایای این فناوری جدید (مانند روشنایی و کنتراست بسیار بهتر نسبت به ال سی دی) مطالبی را ارسال کرده است. فناوری مینی ال‌ ای دی ممکن است در سال‌های آینده در محصولات اپل دیده شود، اما در حال حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه مک بوک پرو ۱۶ سال ۲۰۲۲ که در سال آینده معرفی خواهد شد، با صفحه نمایش اولد عرضه می‌شود. در مورد آیپد‌ها نیز موارد مشابهی را می‌شنویم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا فناوری مینی ال ای دی می‌تواند جایگزین نمایشگرهای اولد شود؟ آیا اپل در تأمین نمایشگرهای مینی ال ای دی با مشکل روبه‌رو خواهد شد؟  دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید