دیمنسیتی ۹۰۰ در گیگ بنچ عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵G به ثبت رساند
دیمنسیتی ۹۰۰ در گیگ بنچ عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵G به ثبت رساند

دیمنسیتی ۹۰۰ در گیگ بنچ عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۷۶۵G به ثبت رساند

مهدی حلوائی
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 21:21
دیمنسیتی 900

در حال حاضر تنها گوشی اوپو رنو ۶ ۵G از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۰۰ شرکت مدیاتک استفاده می‌کند. این پردازنده با نام مدل MT6877V/ZA در بنچمارک گیک‌بنچ (GeekBench) مشاهده شد. براساس این بنچمارک، دیمنسیتی ۹۰۰ در گوشی اوپو CPH2251 مورد استفاده قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست که آیا این گوشی همان رنو ۶ ۵G است و یا با محصولی دیگر از شرکت اوپو روبه‌رو هستیم.

نتیجه‌ی آزمایش‌های این بنچمارک بسیار جالب بود و براساس آن، پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۰۰ یکی از قدرتمندترین پردازند‌ه‌های میان‌رده‌ی حال حاضر است. این پردازند براساس معماری ۶ نانومتری طراحی شده و از دو هسته‌ی Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲٫۴ گیگاهرتز، تراشه گرافیکی Mali-G68 MC4 و مودم ۵G بهره می‌برد.

مطالب مرتبط:

متاسفانه هنوز نتیجه‌ی آزمایش‌های پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G، که براساس معماری ۶ نانومتری طراحی شده و رقیب مستقیم دیمنسیتی ۹۰۰ به حساب می‌آید، منتشر نشده است. با این حال آماری از عملکرد پردازنده‌ی ۵ نانومتری اسنپدراگون ۷۸۰G منتشر شده است.

دیمنسیتی 900

براساس اطلاعات بنچمارک گیک‌بنچ، پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۰۰ سرعت بیشتری نسبت به اسنپدراگون ۷۵۰G و ۷۶۵G داشته و عملکرد آن نسبت به چند پردازنده‌ی دیگر نیز بهتر بوده است. متاسفانه اطلاعات مربوط به عملکرد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G منتشر نشده و در حال حاضر نمی‌توانیم این دو پردازنده را مقایسه کنیم.

در حال حاضر گوشی ویو V2123A نیز از پردازنده‌ی دیمنسیتی ۹۰۰ استفاده می‌کند اما این گوشی در آزمایش‌های گیگ‌بنچ ۴ بررسی شد و از این رو، اطلاعات مربوط به آن با اطلاعات منتشر شده در این خبر قابل مقایسه نخواهد بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.