وان پلاس به دنبال ساخت اسمارت تگ خود؛ چینی ها نیز وارد رقابت می شوند - تکفارس 
وان پلاس به دنبال ساخت اسمارت تگ خود؛ چینی ها نیز وارد رقابت می شوند - تکفارس 

وان پلاس به دنبال ساخت اسمارت تگ خود؛ چینی ها نیز وارد رقابت می شوند

مهدی ملکی
۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - 09:20
وان پلاس

پس از این که اپل و سامسونگ اسمارت تگ‌های خود را روانه بازار کردند، ظاهراً تولید کننده‌های دیگر حوزه محصولات الکترونیک نیز به دنبال محقق ساختن اهداف خود در این زمینه هستند. طبق یک حق ثبت اختراع که به تازگی ثبت و همچنین منتشر شده است، احتمالاً این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور به معرفی و عرضه اسمارت تگ خود موسوم به «وان پلاس تگ» خواهد پرداخت.

مطالب مرتبط:

از طرفی ممکن است که این محصول همان چیزی نباشد که ما منتظر آن هستیم. با این حال انتظار می‌رود که وان پلاس نیز دیر یا زود به رقابت با اسمارت تگ‌های رقبا برود. همچنین می‌توان انتظار داشت که این شروعی بر استفاده از فناوری UWB در محصولات آینده این شرکت چینی باشد. بدون استفاده از این فناوری، دستگاه‌های آینده وان پلاس همانند محصولات کنونی‌اش، با اسمارت تگ سازگار نخواهند شد.

اسمارت تگ‌ها از جمله محصولات تازه وارد دنیای فناوری هستند که به تازگی به محبوبیت رسیده‌اند ولی با این وجود، شرکت‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال عملی ساختن آن بوده‌اند.

بررسی بسته‌بندی این محصول در ماه گذشته مشخص کرد که این ردیاب‌ها بسیار پیش از آن که به صورت رسمی رونمایی شوند، آماده معرفی و عرضه به بازار بوده‌اند. مدتی پیش یک کانال یوتیوب با اشاره به همین نکته، یک تصویر در این رابطه منتشر کرد. تصویر مربوطه حاکی از اشاره جعبه ایرتگ به سال ۲۰۲۰ میلادی و دسته کلید چرمی به سال ۲۰۱۹ دارد.

این محصول ردیاب ابتدا در آوریل سال ۲۰۱۹ رسانه‌ای و مراحل توسعه آن عمومی شد. مدتی پس از آن، وب‌سایت MacRumors اسنادی را افشا کرد که به بررسی و آزمایش این محصولات در FCC اشاره داشتند. ظاهراً سیر بررسی ایرتگ‌های اپل در این اداره، بین ماه‌های جولای و نوامبر ۲۰۱۹ صورت گرفته است.

 smart tag plus - اسمارت تگ

این حقایق بر این موضوع دلالت دارند که اپل می‌توانسته بسیار پیش‌تر از این در سال ۲۰۱۹ و همراه گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۱، دست به معرفی ایرتگ‌های خود بزند؛ با این حال به خوبی می‌دانیم که این موضوع رخ نداده و این شرکت حداقل نزدیک به ۲ سال صبر کرده است. در حال حاضر چندین فرضیه جهت تاخیر در معرفی و عرضه ایرتگ مطرح است.

یکی از این فرضیه‌ها، به کمبود سخت‌افزار مورد نیاز در بازار اشاره می‌کند. در آن زمان تعداد آیفون‌های مجهز به پردازنده‌های U1 که قادر به استفاده از فناوری UWB جهت ارتباط با محصولاتی مانند ایرتگ باشند، بسیار کم بود. این مهم پس از عرضه آیفون ۱۲ تغییر کرد و حال ما دو سری گوشی هوشمند را شاهد هستیم که از این فناوری بهره می‌برند.

یکی دیگر از فرضیات، عدم تمایل اپل برای جذب نگاه‌ها و توجهات به سمت سیاست‌های ضدانحصارگرایانه خود است. دستگاه‌های موجود در بخش Find My این شرکت می‌توانند در ردیابی ایرتگ به کاربر کمک کنند؛ با این وجود، اپل تنها چند روز پیش از معرفی ردیاب بلوتوث خود به شرکت‌های شخص ثالث اجازه استفاده از شبکه را داد. معرفی و عرضه زودهنگام این محصولات می‌توانست به انتقادهایی مبنی بر رفتار ضدرقابتی و غیرحرفه‌ای اپل منجر شود.

هر عدد ایرتگ در حال حاضر ۲۹ دلار قیمت دارد و خرید یک بسته چهار عددی از این محصولات تازه‌نفس، ۹۹ دلار خرج بر‌می‌دارد. این سری هم‌اکنون در اختیار مشتریان قرار دارد و کاربران می‌توانند به خرید آن اقدام کنند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید