هواوی از تبلت های میت پد پرو ۱۲.۶ و ۱۰.۸ و میت پد ۱۱ رونمایی کرد - تکفارس 
هواوی از تبلت های میت پد پرو ۱۲.۶ و ۱۰.۸ و میت پد ۱۱ رونمایی کرد - تکفارس 

هواوی از تبلت های میت پد پرو ۱۲.۶ و ۱۰.۸ و میت پد ۱۱ رونمایی کرد

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 18:57
هواوی میت پد پرو

هواوی امروز از سیستم‌عامل هارمونی او اس ۲.۰ و چندین دستگاه‌های جدید رونمایی کرد. ما امروز شاهد معرفی اولین تبلت های این شرکت با سیستم عامل هارمونی نیز بودیم. یکی از آن‌ها، میت پد پرو ۱۲.۶ است که به‌عنوان یک تبلت پرچمدار با تبلت‌های سری گلکسی تب سامسونگ و سری آیپد پرو اپل رقابت خواهد کرد.

هواوی در کنار این تبلت یک مدل پرو ۱۰.۸ اینچی هم معرفی کرده است که از چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام بهره می‌برد. هواوی امروز همچنین از تبلت اقتصادی جدید به نام میت پد ۱۱ هم رونمایی کرد که با همان قابلیت‌های مدل‌های رده‌بالا، برای دانش‌آموزان معرفی شده و مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ است.

هواوی میت پد پرو ۱۰.۸ و ۱۲.۶

مدل‌های جدید هواوی میت پد پرو همانطور که گفته شد اولین تبلت‌هایی هستند که سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ را روی خود اجرا می‌کنند. صفحه نمایش این تبات‌ها نه‌تنها شامل خوشه‌ای از اپلیکیشن‌ها می‌شود بلکه به کمک داک و ویجت‌های مجزا و همچنین یک کنترل پنل جدید، تجربه دسکتاپ‌مانندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هواوی میت پد پرو

هواوی در سیستم عامل جدید خود عملکرد ماوس را بهبود بخشیده و همچنین امکان پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های در حال اجرا را فراهم کرده است. ضمن اینکه، وجود قابلیت مالتی اسکرین به شما اجازه می‌دهد تا نمایشگر گوشی خود را روی میت پد منعکس یا میرور (mirror) کنید و از این روش برای درگ و دراپ کردن فایل‌ها یا جواب دادن به تماس‌ها یا تایپ پیام‌ها استفاده نمایید.

مطالب مرتبط:

قابلیت میرور کردن همچنین به شما اجازه خواهد داد تا تبلت خود را با لپ تاپ‌های سازگار هواوی مرتبط بدهید. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا از تبلت‌های خود به‌عنوان یک دستگاه طراحی برای اپلیکیشن‌هایی مانند فتوشاپ یا یک مانیتور ثانویه برای گسترش جریان کار استفاده کنند.

هواوی میت پد پرو

اما در بخش سخت‌افزار، میت پد پرو ۱۲.۶ از یک نمایشگر ۱۲.۶ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. این در حالی است که مدل ۱۱.۸ اینچی از یک پنل IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و با همان رزولوشن تصویر استفاده می‌کند.

هواوی دوربین سلفی تبلت‌های جدید خود را در مرکز حاشیه کناری آن‌ها تعبیه کرده که این کار باعث می‌شود تا کاربران در طول تماس‌های ویدیویی احساس کار کردن با یک لپ تاپ را داشته باشند. نمایشگرهای این تبلت‌ها از فناوری HDR 10 پشتیبانی می‌کنند و ۱۰۰ درصد از طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهند. شما روی این تبلت‌ها به هشت اسپیکر و چهار میکروفون دسترسی خواهید داشت که اسپیکرهای آن‌ها توسط شرکت harman/kardon تنظیم شده‌اند.

هواوی میت پد پرو

هواوی از چیست خانگی کایرین ۹۰۰۰E در داخل مدل ۱۲.۶ استفاده کرده و برای مدل ۱۰.۸ اینچی از پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ بهره برده است. هر دو مدل، دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخی هستند و سه دوربین و یک سنسور عمقی سه‌بعدی در پشت آن‌ها وجود دارد.

تبلت میت پد پرو ۱۲.۶ اینچی انرژی خود را از یک  باتری ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت می‌کند و هواوی عمر باتری  ۱۴ ساعته با یکبار شارژ را برای آن وعده داده است. باتری این تبلت از شارژ سریع سیمی ۴۰ واتی، شارژ سریع بی سیم ۲۷ واتی و شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی پشتیبانی می کند. باتری مدل ۱۰.۸ اینچی هم ۷۲۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد. هر دو مدل از قلم استایلوس جدید هواوی به نام M-Pencil و همچنین یک کیبور مغناطیسی هوشمند پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های جدید میت پد پرو در رنگ‌های خاکستری، سبز و سفید معرفی شده‌اند و قیمت مدل ۱۲.۶ اینچی در اروپا ۷۹۹ پوند خواهد بود. قیمت و نحوه عرضه مدل ۱۰.۸ اینچی هنوز مشخص نشده است.

هواوی میت پد پرو

هواوی میت پد ۱۱

تبلت هواوی میت پد ۱۱ دارای یک نمایشگر ۱۰.۹۵ اینچی LCD با رزولوشن ۲۵۶۰x۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. روی این تبلت چهار اسپیکر harman/kardon و چهار میکروفون وجود دارد. هواوی این تبلت اقتصادی را مجهز به چیپست سال گذشته اسنپدراگون ۸۶۵ کرده و در کنار آن از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده کرده است. انرژی این تبلت را یک باتری ۷۲۵۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۲۲.۵ وات تامین می‌کند. میت پد ۱۱ هم از قلم استایلوس جدید هواوی و از یک صفحه‌کلید هوشمند کوچکتر پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت پد

میت پد ۱۱ به قیمت ۳۹۹ یورو در اروپا عرضه خواهد شد و درباره عرضه آن در سایر کشورها هنوز صحبتی نشده است. نظر شما درباره تبلت‌های جدید هواوی چیست؟ آیا فکر می‌کنید مدل‌های میت پد پرو توان رقابت با تبلت‌های رده‌بالای سامسونگ و اپل را خواهند داشت؟

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید