رندرهای تبلت تاشوی احتمالی سامسونگ را تماشا کنید - تکفارس 
رندرهای تبلت تاشوی احتمالی سامسونگ را تماشا کنید - تکفارس 

رندرهای تبلت تاشوی احتمالی سامسونگ را تماشا کنید

مهدی ملکی
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 11:36
سامسونگ گلکسی زد فولد تب

انتظار می‌رود که سامسونگ نهایتاً در آینده‌ای نه چندان دور فناوری تاشو خود را خارج از سری‌های گلکسی زد فلیپ و زد فولد نیز توسعه دهد. به لطف رندرهایی که به تازگی توسط LetsGoDigital منتشر شده است، حال ما ذهنیت بهتری در این‌باره داریم.

چیزی که در حال حاضر با نام سامسونگ گلکسی زد فولد تب شناخته می‌شود، دارای دو عدد لولا و ۳ تکه مجزای نمایشگر است. زمانی که این دستگاه به صورت کامل تا می‌شود، شکاف ایجاد شده می‌تواند افزون بر جای دادن اس پن، روزنه تصویربردری با دوربین اصلی را هم فراهم کند.

به این ترتیب، دستگاه مورد بحث در سه حالت کاملاً باز، نیمه باز و یا کاملاً بسته قابل استفاده خواهد بود. طبق ادعای افشاگران، به محض تغییر وضعیت از یک حالت به حالتی دیگر، رابط کاربری از خود انعطاف نشان داده و متناسب با شرایط، عمل خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

سامسونگ پیش از این نیز دستگاه‌های مجهز به چند تکه قابل تا شدن را توسعه داده بود. این غول کره‌ای در ماه گذشته میلادی یکی از این دستگاه‌ها را به عنوان یک محصول مفهومی به کاربران نمایش داد. با این حال همه چیز بستگی به عملکرد واقعی این دستگاه‌ها دارد و شاید هرگز شاهد عرضه این محصولات به بازار نباشیم.

سامسونگ گلکسی زد فولد تب

طبق گزارش‌های پیشین، گلکسی زد فولد ۳ وارد مراحل تولید انبوه شده است و به زودی در ماه جولای شاهد معرفی آن در کنار نسخه بعدی سری گلکسی زد فلیپ خواهیم بود. سامسونگ مدتی پیش پیش‌بینی کرد که تا انتهای سال ۲۰۲۱ میلادی، حدود ۷ میلیون دستگاه تاشو را به فروش خواهد رساند.

مدتی پیش تصاویر دیگری هم از محصولات تاشوی این شرکت به بیرون درز پیدا کرد. تصاویر پیشین از سامسونگ گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ در وهله اول خبر از معرفی این دو دستگاه در ماه جولای سال جاری میلادی می‌دهند.

تصاویر فاش شده سامسونگ گلکسی زد فولد ۳

تصاویر فاش شده که احتمالاً برای نمایش به سهام‌داران مورد استفاده قرار گرفته‌اند، حاکی از اولین دوربین زیر نمایشگر برای یک گوشی هوشمند تاشو و همچنین پشتیبانی از اس پن (S-Pen) سامسونگ هستند.

همچنین یکی از این محصولات دارای دوربینی است که مستقیماً از پرچم‌دار دیگر این شرکت یعنی گلکسی S21 اقتباس نشده و ماژول آن فرم متفاوتی دارد. ظاهراً سامسونگ برای افزایش طول عمر دستگاه و مقاومت آن در برابر فشارهای خارجی، در قسمت بیرونی از فناوری گوریلا گلس ویکتوس بهره برده است.

سامسونگ گلکسی زد فولد تب

به غیر از دوربین،‌ بدنه گلکسی زد فلیپ ۳ نیز دارای یک طراحی جدید، رنگ‌های کاملاً تازه و همچنین طیف گسترده‌ای رنگ‌های دیگر خواهد بود که پیش‌تر هم در این سری دیده‌ایم. این تصاویر نشان می‌دهند که نمایشگر خارجی تا حدودی بزرگ‌تر از مدل پیشین این سری است؛ با این حال قسمت بیرونی را کاملاً پوشش نمی‌دهد و به طرزی منطقی، مقدار مورد نیازی از فضا را اشغال می‌سازد. به این ترتیب اکنون خواندن یک پیام متنی کامل از طریق این نمایشگر ممکن شده است. یکی از تصاویر در آخرین نگاه‌ها فاش می‌کند که دوربین دوگانه اصلی زد فلیپ ۳ توسط گوریلا گلکس ویکتوس محافظت می‌شود.

پیش‌تر شایعات بسیار زیادی از این دو دستگاه در سطح اینترنت منتشر شده بودند. این شایعات به استفاده از یک استاندارد IP در این دستگاه‌ها که منجر به مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار می‌شود، اشاره داشتند. سپس ما درباره فناوری‌های جدیدی شنیدیم که برای افزایش مقاومت و کارایی دستگاه‌های تاشو این شرکت در طولانی مدت در حال استفاده هستند و آن‌ها را در مقایسه با نسل‌های قبلی، با دوام‌تر می‌کنند.

پیش‌تر اقدامات بسیاری در رابطه با این موارد در شرکت سامسونگ اعمال شده بودند. برای مثال این شرکت کره‌ای در آخرین اقدامش بازه زمانی بازگرداندن گوشی هوشمند تاشو خود در صورت عدم رضایت کاربران را به ۱۰۰ روز افزایش داده است. در نتیجه این به معنای آن است که کاربران می‌توانند هر دو گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۲ ۵G و گلکسی زد فیلپ ۵G را تهیه کنند و پس از ۳ ماه استفاده از ان‌ها، به سامسونگ مراجعه کرده و پول خود را پس بگیرند.

نمایشگر تاشو سامسونگ

سامسونگ این برنامه جدید خود را با نام «بخرید و امتحان کنید» معرفی کرده است. در حقیقت این اولین باری است که سامسونگ به کاربران چنین پیشنهاد سخاتمندانه‌ای را ارائه می‌دهد. پیش از این کاربر تنها حدود ۱۵ روز می‌توانست محصولات سامسونگ را بازگرداند. انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند تاشوی جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و گلکسی زد فولد ۳ هر دو در تابستان پیش‌رو یا به عبارت دیگر در ماه جولای سال جاری و در یک رویداد آنپکد (Unpacked) رونمایی شوند.

همان‌طور که مشخص است، در حال حاضر اطلاعات بسیار اندک و غیرموثقی درباره این دو دستگاه مورد انتظار وجود دارد. قبلاً یک گزارش غیررسمی جدید  به رنگ‌های احتمالی این محصولات نیز پرداخته بود که در تصاویر جدید فاش شده هم شاهد آن‌ها بودیم.

بنابر ادعای افشاگری که با وب‌سایت Sam Mobile مصاحبه کرده است، سامسونگ قصد دارد که نسخه جدید گلکسی زد فلیپ ۳ را در چهار رنگ بنفش، بژ، سبز و مشکی تولید کند. رنگ‌های مشکی و بنفش احتمالاً همان ترکیب رنگ‌های محبوب Mirror Purple و Mirror Black هستند که پیش‌تر در سری اول گلکسی زد فلیپ نیز استفاده شده بود. با این حال سامسونگ همیشه نشان داده است که چشم‌انداز‌ها نو را هم در برنامه خود جای می‌دهد. بنابراین دو رنگ دیگر، یعنی سبز و بژ برای اولین بار در این مجموعه مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر این‌گونه به نظر می‌رسد که آینده خود این شرکت و سایر تولید کننده‌های گوشی‌های هوشمند،‌ به پیشرفت‌های آینده آن در زمینه ساخت نمایشگرهای تاشو بستگی دارد. به نظر می‌رسد که ما طی سال‌های آینده نظاره‌گر محبوبیت محصولات تاشو و به همین روند، افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید که آیا طی سال‌های آینده، این فناوری نوظهور به جایگاه قابل توجهی دست خواهد یافت یا برای همیشه از تاریخ حذف می‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.