کارت کپچر چیست؟ هر آنچه که باید درباره کارت کپچر بدانید - تکفارس 
کارت کپچر چیست؟ هر آنچه که باید درباره کارت کپچر بدانید - تکفارس 

کارت کپچر چیست؟ هر آنچه که باید درباره کارت کپچر بدانید

حامد شهرزاد
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - 18:00
کارت کپچر چیست؟ هر آنچه که باید درباره کارت کپچر بدانید

اگر قصد دارید تا داده‌هایی با کیفیت بالا یا استاندارد را از دستگاه‌هایی مانند پلی استیشن ۴، ایکس باک سری ایکس یا نینتندو وی بگیرید، قطعاً به کارت کپچر نیاز دارید.

کارت‌های کپچر بیشتر توسط عاشقان بازی برای ضبط کردن مراحل مختلف بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌شود. این افراد با ضبط کردن بازی خود می‌توانند گیم پلی بازی‌های مختلف را در اینترنت بارگذاری کنند. این کارت‌های کپچر بهترین امکانات را برای پخش مستقیم ویدیو فراهم می‌کنند و همچنین اگر قصد دارید تا از آرشیو قدیمی فیلم‌های خود فیلم‌هایی با فرمت اچ دی تهیه کنید، کارت کپچر امکانات لازم را برای شما فراهم می‌کند.

به خاطر تقاضای نسبتاً زیادی که برای کارت‌های کپچر وجود دارد، بسیاری از شرکت‌ها در حال توسعه کارت‌های کپچر پیشرفته هستند و از انواع مختلفی از فناوری‌های مختلف در این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. اما چگونه یک کارت کپچر مناسب را انتخاب کنیم؟ ما تحقیقاتی در این مورد انجام داده‌ایم و به همه مسائل و مشکلاتی که ممکن است در هنگام تهیه کارت کپچر با آن مواجه شوید، پاسخ داده‌ایم. همچنین، بهترین کارت‌های کپچر را بر اساس نیاز کاربران مختلف لیست کرده‌ایم.

مطالب مرتبط:

کارت کپچر چیست؟

کارت کپچر دستگاهی است که از آن برای تبدیل سیگنال‌های ایجادشده توسط کنسول بازی به داده‌های دیجیتالی قابل بارگذاری در اینترنت استفاده می‌شود. کارت کپچر به دوستداران بازی کمک می‌کند تا بازی‌های مورد علاقه خود را ضبط و ذخیره کنند.

با استفاده از کارت کپچر و سایر لوازم جانبی مانند کابل اچ دی ام آی، امکان پخش، ضبط و به اشتراک‌گذاری کل گیم پلی یک بازی وجود دارد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید یک بازی هیجان‌انگیز را در پلی استیشن یا ایکس باکس خود بازی کند و برای بررسی بعدی یا بارگذاری در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف ذخیره کنید.

کارت کپچر چگونه کار می‌کند؟

کارت‌های کپچر در واقع دستگاه‌هایی برای ضبط سیگنال‌های ویدئویی از دستگاه‌های مختلف از طریق اتصال اچ دی ام آی هستند.

کارت کپچر به کاربران کمک می‌کند تا گیم پلی کنسول‌های بازی خود مانند پلی استیشن یا ایکس باکس را ضبط کنند. کارت کپچر مانند یک گیرنده داده ورودی عمل می‌کند. از کارت کپچر برای ضبط صفحه‌نمایش رایانه‌های شخصی نیز استفاده می‌شود.

هنگامی که کاربر از دو رایانه شخصی کار می‌کند که یکی برای بازی کردن و دیگری برای پخش مستقیم ویدیو بر روی پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌شود، کارت کپچر به هر دو رایانه شخصی متصل می‌شود تا اطلاعات را از صفحه‌نمایش رایانه شخصی اول گرفته و به رایانه شخصی دوم منتقل کند.

پردازنده گرافیکی یا کارت گرافیک رایانه شخصی به طور مداوم داده‌ها را به کارت کپچر وصل شده منتقل می‌کند. سیگنال ویدیویی ضبط و ذخیره می‌شود و در نهایت می‌تواند در سایت‌هایی مانند یوتیوب یا توییچ بارگذاری شود. تعداد کمی کارت کپچر با انکودر داخلی طراحی شده است، بنابراین بسیاری از آن‌ها از پردازنده رایانه شخصی برای ذخیره فایل ویدیویی استفاده می‌کنند.

تعریف اصطلاحات مربوط به کارت کپچر

کارت کپچر

کپچر کردن: کپچر کردن به معنی دریافت صدا یا فیلم به صورت زنده از دستگاه‌های مختلف به صورت آنالوگ یا دیجیتال است. سیگنال ویدیویی از طریق درگاه‌هایی مانند اچ دی ام آی و یا اس دی آی به کارت کپچر منتقل می‌شود.

ریکورد: ریکورد یا ضبط کردن به معنی ضبط کردن صدا یا فیلم به صورت داده‌های دیجیتالی است که کاملاً با سیستم رایانه‌های شخصی سازگار باشد. کارت کپچر این کار را انجام می‌دهد

انکود: فرآیند تبدیل سیگنال‌های کپچر و ضبط‌شده به یکی از فرمت‌های سازگار با رایانه‌های شخصی است که به عنوان کدک نیز شناخته می‌شود. در مورد محتوای ویدئویی، از فرمت رمزگذاری اچ ۲۶۴ یا اچ ۲۶۵ استفاده می‌شود.

استریم: استریم فرآیند به اشتراک‌گذاری یا توزیع محتوای صوتی یا تصویری به مخاطبان سراسر جهان است که با کمک برخی از سیستم‌های ارتباط جمعی الکترونیکی صورت می‌گیرد. پخش زنده گیم پلی بازی‌های ویدئویی این روزها به عنوان یک سرگرمی مدرن است و روز به روز محبوب‌تر می‌شود.

چگونگی نصب کارت کپچر

می‌توانید کارت کپچر خود را با کمک اتصال اچ دی ام آی به کنسول بازی متصل کنید. یک کابل اچ دی ام آی معمولاً در جعبه کارت کپچر موجود است.

برای نصب کارت کپچر خود مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: اول از همه، با کمک کابل اچ دی ام آی کارت کپچر را به کنسول خود وصل کنید. خروجی کنسول را به پورت ورودی اچ دی ام آی کارت کپچر متصل کنید.

مرحله ۲: کمک کابل اچ دی ام آی، پورت خروجی اچ دی ام آی کارت کپچر را به تلویزیون یا مانیتور متصل کنید.

مرحله ۳: با کمک کابل یو اس بی موجود در داخل جعبه، کارت کپچر را به رایانه شخصی خود متصل کنید.

در زیر حداقل وسایل و سیستم مورد نیاز برای استفاده از کارت کپچر ذکر شده است:

  • کابل یو اس بی
  • ۲ کابل اچ دی ام آی
  • کنسول بازی
  • رایانه شخصی با پردازنده اینتل کو آی ۷ یا معادل آن
  • سرعت بالای اینترنت برای بارگذاری اطلاعات کارت کپچر (حدود ۱۰ مگابایت در ثانیه در صورت ضبط با رزولوشن ۱۰۸۰ پی و ۵ مگابایت در ثانیه در صورت ضبط با وضوح ۷۲۰ پی)

انواع کارت‌های کپچر

کارت کپچر

با توجه به پشتیبانی کارت کپچر از پلتفرم‌های مختلف، مجموعاً پنج نوع کارت کپچر وجود دارد. در ادامه به بررسی انواع کارت‌ها کپچر می‌پردازیم.

رایانه شخصی: اگر دو رایانه شخصی در اختیار دارید و قصد دارید محتوای یکی از آن‌ها را ضبط کنید، کارت کپچر به شما کمک می‌کند تا رایانه دوم را به رایانه اصلی به منظور ضبط محتوا متصل کنید. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید محتوای رایانه شخصی اصلی خود را ضبط کنید بدون آنکه قدرت پردازشی این رایانه کاهش یابد. این ویژگی خصوصاً برای گیمرهای حرفه‌ای مهم است.

گیمرهایی که به طور هم‌زمان نرخ فریم بازی و قابلیت ضبط و پخش مستقیم بازی برایشان مهم است، می‌توانند از دو رایانه شخصی برای این منظور استفاده کنند.

پلی استیشن: برای دارندگان پلی استیشن، استفاده از کارت کپچر قطعاً انعطاف‌پذیری بیشتری را در انجام کارهای مختلف ایجاد می‌کند. در مقایسه با استفاده از نرم‌افزار برای ضبط محتوای پلی استیشن، کارت کپچر به کاربران در پخش مستقیم محتوا به صورت آسان و همچنین ضبط و ویرایش فیلم‌های گرفته‌شده از گیم پلی بازی کمک خواهد کرد. در هر صورت، باید کارت کپچری را انتخاب کنید که بتواند حداکثر رزولوشن این کنسول بازی که در نسخه عادی ۱۰۸۰ پی است و در نسخه پرو تا حداکثر ۴ کی است را ضبط و ذخیره کند.

ایکس باکس: کارت‌های کپچر برای کاربران ایکس باکس مفید است، زیرا این نوع کارت‌ها می‌توانند به کاربران کمک کنند تا با رزولوشن بالا بتوانند محتوای ایکس باکس را ضبط کنند. پخش مستقیم و ویرایش با کمک کارت کپچر بسیار آسان‌تر از استفاده از نرم‌افزار است. در مورد این کنسول نیز باید کارت کپچر سازگار را انتخاب کنید.

مک: تعداد کمی کارت کپچر مخصوص مک وجود دارد که از کپچر و پخش مستقیم در پلتفرم مک او اس پشتیبانی می‌کند. امکان پخش مستقیم محتوا با استفاده از این نوع کارت‌های کپچر وجود دارد.

نینتندو ۳ دی اس و وی: برای ذخیره و پخش آسان محتوا از این دستگاه‌ها، باید کارت کپچر مخصوص ۳ دی اس یا وی را خریداری کنید.

تفاوت استفاده از کارت کپچر و نرم‌افزار برای ضبط محتوا

کارت کپچر مخصوص بازی در واقع یک دستگاه سخت‌افزاری است که سیگنال تصویری را دریافت می‌کند و آن را ضبط می‌کند. هنگامی که روی دو رایانه شخصی کار می‌کنید، می‌توانید از سیستم اولیه برای اجرای بازی استفاده کنید و سیگنال‌های تولیدشده توسط سیستم اولیه به سیستم دیگری که کارت کپچر به آن متصل است فرستاده می‌شود. کامپیوتر دوم نیز وظیفه ضبط محتوا با کمک کارت کپچر را بر عهده دارد و عملیات ضبط محتوا هرگز بر عملکرد سیستم اولیه شما تأثیر نخواهد گذاشت.

در طرف دیگر، استفاده از نرم‌افزار ضبط محتوا برای ضبط گیم پلی در همان رایانه شخصی‌ای که برنامه یا بازی شما روی آن اجرا می‌شود، باعث استفاده این نوع نرم‌افزارها از منابع سیستم شما می‌شود. وظیفه ضبط محتوا بر روی همان سیستمی است که بازی بر روی آن اجرا شده است، بنابراین قطعاً بر عملکرد رایانه شما تأثیر خواهد گذاشت. مزیت استفاده از نرم‌افزار ضبط این است که در مقایسه با کارت کپچر از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار است.

توجه به این نکته مهم است که فقط تعداد کمی از کارت‌های کپچر قادر به ضبط سیگنال‌های صوتی هنگام پردازش اطلاعات فیلم هستند. همچنین، این نوع کارت‌ها تنها می‌توانند از دریافت سیگنال صوتی فقط یک منبع پشتیبانی کنند و کارت‌های کپچر تنها می‌توانند با وضوح استاندارد و نرخ فریم معمول کار کنند.

آیا شما به کارت کپچر نیاز دارید؟

بسیاری از کاربران هنوز در مورد نیاز یا عدم نیاز به کارت کپچر در شک و تردید هستند. اگر شما نیز یکی از این افراد باشید، در ادامه چند مزیت مهم استفاده از کارت کپچر عنوان شده است که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری صحیح کمک کند:

کارت کپچر در پخش مستقیم محتوا با کیفیت بالا به کاربر کمک می‌کند.

اگر قصد دارید تا میانبرهای مختلف را در بالای صفحه‌نمایش قرار دهید، کارت‌های کپچر این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا از تم‌های سفارشی برای پخش مستقیم محتوا استفاده کنید. این موضوع باعث سرعت بخشیدن به کارهای شما می‌شود.

پخش مستقیم به وسیله کارت‌های کپچر بدون تأخیر است و با کیفیت بسیار بالایی فرستاده می‌شود و بینندگان از کیفیت نهایی راضی خواهند بود.

کارت کپچر به کاربران در مدیریت آسان محتوا و ایجاد انواع کلیپ‌های ویدیویی و ذخیره آن‌ها در فضای ذخیره‌سازی اکسترنال نیز کمک می‌کند.

ویژگی‌های یک کارت کپچر مناسب

کارت کپچر

چهار معیار اصلی وجود دارد که کیفیت نهایی یک کارت کپچر را تعیین می‌کنند. اولین معیار کیفیت تصویر کارت کپچر است. معیار دوم پشتیبانی کارت کپچر از نرم‌افزاری است که قصد دارید به همراه کارت کپچر از آن استفاده کنید. معیار سوم تعداد پورت‌های ورودی کارت کپچر و معیار چهارم رابط کاربری نرم‌افزار مربوط به کارت کپچر است.

متخصصان توصیه می‌کنند که تنها کارت کپچری را خریداری کنید که بتواند فیلم‌های با رزولوشن فول اچ دی را ضبط کند. خوب است تا هنگام خرید یک کارت کپچر جدید، مشخصات فنی و حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده را نیز بررسی کنید. اما توجه داشته باشید که برای ویرایش داده‌هایی که از کیفیت بالا بهره می‌برند، به یک کامپیوتر قدرتمند نیز نیاز دارید.

اگر برای اولین بار قصد خرید یک کارت کپچر را دارید، باید به موارد زیر دقت کنید:

هزینه: مهم‌ترین نکته قیمت کارت کپچر مورد نظر شما است. درصورتی که قصد دارید چند کلیپ کوتاه را کپچر کنید، دیگر نیازی به خرید یک سخت‌افزار گران‌قیمت نیست. اما اگر به طور روزمره از این دستگاه استفاده می‌کنید، بهتر است تا یک مدل باکیفیت و مناسب مصارف حرفه‌ای را انتخاب کنید. به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود تا پول بیشتری خرج کنند تا بتوانند فیلم‌هایی را با کیفیت بالا ضبط کنند.

کیفیت فیلم: بدون شک می‌توان گفت که کارت کپچر شما باید کیفیت فیلم مناسبی را ارائه دهد و از وضوح تصویر بالا پشتیبانی کند. در عین حال، نرخ فریم باید مناسب باشد تا بتوان محتوای باکیفیتی را ضبط کرد.

به کسانی که نیاز به ضبط بازی‌های جدید دارند توصیه می‌شود که به دنبال خرید کارت‌های کپچر با پشتیبانی از رزولوشن فول اچ دی یا ۴ کی باشند تا بتوانند استریم‌های باکیفیتی داشته باشند. اگر قصد دارید تا از کارت‌های کپچر با قابلیت ضبط کردن با وضوح ۴ کی استفاده کنید، استفاده از سیستم قدرتمند ضروری است.

کنسول: هنگام خرید کارت کپچر خود برای پخش مستقیم گیم پلی بر روی شبکه‌های اجتماعی، اطمینان حاصل کنید که با مشخصات فنی کنسول بازی یا رایانه شخصی شما مطابقت داشته باشد. کارت کپچر خریداری‌شده باید بتواند از نوع درگاه ورودی دستگاه شما پشتیبانی کند. بیشتر کنسول‌های بازی معروف مانند پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، وی یو، ایکس باکس ۳۶۰، ایکس باکس وان و غیره برای انتقال داده از پورت اچ دی ام آی استفاده می‌کنند.

درصورتی که از سیستم نینتندو ۶۴ استفاده می‌کنید، باید بدانید که این کنسول از پورت مخصوصی استفاده می‌کند و همچنین به تنظیمات خاصی برای پخش فیلم ویدیویی نیاز دارد. با وجود همه این موارد، اطمینان حاصل کنید که کارت کپچر شما با نوع دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید مطابقت داشته باشد.

کارت کپچر شما باید با سخت‌افزارهای مختلف مانند فضای ذخیره‌سازی، حافظه رم و سرعت پردازنده و غیره سازگار باشد. همچنین، خرید کارت کپچر از کمپانی‌های معتبر که آموزش‌ها، خدمات و دفترچه‌ی راهنمای کاربر را در اختیار شما قرار می‌دهند، توصیه می‌شود. ارائه پشتیبانی مناسب در صورت بروز مشکل در کارت کپچر از طرف کمپانی سازنده ضروری است. این موضوع به کاربران کمک می‌کند تا در هنگام مواجه شدن با مسائل مختلف، مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند.

استفاده آسان: برخی از بهترین کارت‌های کپچر بازی دارای ویژگی‌های گسترده‌ای هستند که در نقاط مختلف به کاربران کمک می‌کنند. با این وجود، شما باید کارت کپچر مناسبی را انتخاب کنید که بتوانید از همه این ویژگی‌های موجود در آن استفاده کنید. خواندن دفترچه راهنمای کاربر یا کمک از بخش کمک فنی برای یادگیری نحوه استفاده از کارت کپچر ضروری است. محصولی را انتخاب کنید که از همه نظر دارای ویژگی‌ها و برنامه‌های مورد نیاز شما باشد و برای افراد حرفه‌ای و همچنین مبتدیان مناسب باشد.

بهترین کارت‌های کپچر سال ۲۰۲۰

روکسیو گیم کپچر اچ دی پرو

روکسیو گیم کپچر اچ دی پرو

این کارت کپچر در برطرف کردن نیازهای کاربران به ضبط بازی‌های ویدیویی و پخش مستقیم آن‌ها کمک می‌کند. با استفاده از روکسیو گیم کپچر اچ دی پرو قادر خواهید بود تا از طراحی، کیفیت و کاربرد بسیار مناسب این کارت کپچر استفاده کنید. نصب سخت‌افزاری این کارت کپچر بسیار آسان است و نرم‌افزار ارائه‌شده توسط شرکت سازنده به کاربران کمک می‌کند تا کارهای ویرایش خود را به‌راحتی انجام دهند. فیلم‌های ویرایش شده می‌توانند به سرعت در اینترنت بارگذاری شوند.

از روکسیو گیم کپچر اچ دی پرو می‌توان برای ضبط فیلم‌هایی با کیفیت بالا از کنسول بازی یا رایانه شخصی استفاده کرد که روی هر سیستمی مانند پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۳، ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ کار می‌کند. این کارت کپچر از ضبط ویدئو با رزولوشن ۱۰۸۰ پی پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در حین ضبط کردن گیم پلی، محتوای ضبط‌شده را بر روی یک مانیتور دیگر نیز مشاهده کنید.

الگاتو گیم کپچر اچ دی

الگاتو گیم کپچر اچ دی

اگر بودجه کمی دارید، الگاتو گیم کپچر اچ دی بهترین گزینه شما است.

الگاتو گیم کپچر اچ دی شامل تمام ویژگی‌های اصلی یک کارت کپچر است که به گیمرها در ضبط محتوای اچ دی کمک می‌کند. با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید به‌راحتی محتوای نمایش داده‌شده بر روی کنسول بازی خود را ضبط کنید. همچنین، برای این کار نیازی به سخت‌افزار اضافی نیست. به دلیل همین سادگی، این دستگاه توسط بسیاری از افراد حرفه‌ای و همچنین مبتدیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعبه الگاتو گیم کپچر اچ دی شامل خود دستگاه، کابل مخصوص پلی استیشن ۳، آداپتور، کابل اچ دی ام آی، کابل یو اس بی و نرم‌افزار مخصوص ضبط کردن است. بهترین ویژگی منحصر به فرد نرم‌افزار ارائه‌شده توسط شرکت سازنده قابلیت فلش بک است و کاربران در هنگام ضبط بازی هیچ یک از صحنه‌های جالب بازی خود را از دست نخواهند داد.

الگاتو گیم کپچر اج دی ۶۰

الگاتو گیم کپچر اج دی ۶۰

این کارت کپچر یک نسخه به روز شده از الگاتو گیم کپچر اچ دی با ویژگی‌های جدید و ظاهر زیبا است. شما مطمئناً عاشق رنگ مشکی مات آن و گوشه‌های گرد آن خواهید شد که به اندازه کافی جذاب به نظر می‌رسند.

بهترین ویژگی این دستگاه این است که از ضبط با رزولوشن ۱۰۸۰ پی با نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند که اگر رزولوشن بازی شما ۱۰۸۰ پی است، کیفیت پخش زنده نسبت به نسخه اصلی تغییری نخواهد کرد. البته برخی از کاربران گزارش داده‌اند که در هنگام استفاده از ویژگی فلش بک، لگ‌هایی مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، گاهی اوقات سیگنال صوتی و محتوای ویدئو با یکدیگر سینک نیستند. یک راه حل برای حل این مشکل استفاده از کابل صوتی ۳٫۵ میلی‌متری بین کنسول بازی و رایانه شخصی شماست. بعد از وصل کردن کابل، باید افست صوتی نرم‌افزار ضبط خود را روی ۷۰۰ میلی‌ثانیه تنظیم کنید تا صدا کاملاً با ویدیو هماهنگ شود. دوربین شما نیز باید ۷۰۰ میلی‌متر تأخیر داشته باشد.

الگاتو گیم کپچر اج دی ۶۰ پرو

الگاتو گیم کپچر اج دی ۶۰ پرو

الگاتو گیم کپچر اج دی ۶۰ پرو آخرین محصول شرکت الگاتو است. تاکنون این شرکت فقط کارت‌های کپچر اکسترنال را عرضه کرده است، اما آخرین محصول این کمپانی یک محصول کاملاً مناسب برای پخش مستقیم محتوا بر روی شبکه‌های اجتماعی است. بهترین نکته‌ای که باید بدانید این است که این کارت کپچر تأییدیه طلایی اچ جی جی را دریافت کرده است. اچ جی جی جایزه بهترین عملکرد یک محصول در سطح جهانی است.

این کارت کپچر به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی محتوای صفحه‌نمایش را کپچر  کنند و در هنگام ضبط و پخش مستقیم ویدیو، عملکرد پردازشی سیستم کاهش نخواهد یافت. فناوری مستر کپی به این دستگاه امکان ضبط و پخش هم‌زمان ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰ پی و نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه را می‌دهد. ویژگی ضبط فلش بک به راحتی به ضبط همه لحظات حساس کمک می‌کند و ویژگی گیم ویو یک فناوری پیشرفته برای ضبط ویدیو با تأخیر کم است.

هاپوژ پی وی آر

هاپوژ پی وی آر

این دستگاه شامل ویژگی‌های بسیار متنوعی است که می‌تواند فراتر از نیازهای ساده شما برای ضبط بازی ویدیویی باشد. کارت کپچر هاپوژ پی وی آر به دلیل توانایی ضبط برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های مختلف بسیار مشهور است و به راحتی می‌تواند آن‌ها را با کیفیت اچ دی در رایانه شخصی شما ذخیره کند.

توجه داشته باشید که پی وی آر هرگز در هنگام ضبط فیلم از منابع رایانه شما استفاده نمی‌کند، بنابراین فریم‌ریت بازی شما کاهش نخواهد یافت. امکان پخش مستقیم محتوای ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد و همچنین کاربران می‌توانند آن را ذخیره و ویرایش کنند. این کارت کپچر پیشرفته دارای یک ویرایشگر مخصوص با نام توتال مدیا اکستریم است که می‌تواند به کاربران در ویرایش فیلم‌های مختلف کمک کند.

اور مدیا اکستریم کپ

اور مدیا اکستریم کپ

بسیاری از مردم طراحی زیبا و ظریف این کارت کپچر را به لطف بدنه پلاستیکی سیاه و سفید صاف آن دوست دارند. اگرچه وزن کلی این دستگاه ۱۸۶ گرم است که مسلماً سبک‌ترین کارت کپچر موجود در بازار نیست، اما با این وجود، حمل‌ و نقل آن به مکانهای مختلف بسیار آسان است. این دستگاه از یک چراغ ال ای دی بهره می‌برد که به کاربر نشان می‌دهد که آیا در حال ضبط ویدیو است یا خیر. یک جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری نیز در این دستگاه وجود دارد و کاربران می‌توانند به راحتی میکروفون خود را برای ضبط صدا با کیفیت بالا به آن متصل کنند.

در جعبه کارت کپچر اور مدیا اکستریم کپ یک کابل اچ دی ام آی، کابل یو اس بی ۳ و یک مبدل وجود دارد که در برقراری ارتباط آسان با پلی استیشن ۳ به کاربر کمک می‌کند. این کارت کپچر توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن ۱۰۸۰ پی و با نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

اور مدیا لایو گیمر

اور مدیا لایو گیمر

اور مدیا لایو گیمر یک کارت کپچر اینترنال است و مناسب برای کاربرانی است که مادربرد رایانه شخصی آن‌ها از درگاه پی سی آی ای بهره می‌برد. این دستگاه دارای یک دکمه خارجی برای روشن شدن است تا بتوان به راحتی با کمک آن محتوای صفحه‌نمایش را کپچر و ضبط کرد. با کمک ویژگی ری سنترال، کاربران می‌توانند تصاویر را از کنسول بازی و همچنین کامپیوتر خود ضبط کنند.

بهترین ویژگی این دستگاه این است که از پردازنده کامپیوتر استفاده چندانی نمی‌کند، بنابراین عملکرد رایانه شخصی شما هرگز با افت روبه‌رو نخواهد شد. با استفاده از اور مدیا لایو گیمر به طور هم‌زمان می‌توانید محتوای کامپیوتر یا کنسول بازی خود را ضبط و به صورت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کارت کپچر از خروجی‌های ای یو ایکس و اچ دی ام آی پشتیبانی می‌کند و جعبه این محصول شامل یک کابل اچ دی ام آی، آداپتور و کابل دی وی آی است.

اور مدیا پرتیبل

اور مدیا پرتیبل

این دستگاه قادر به فیلم‌برداری با وضوح ۱۰۸۰ پی و نرخ فریم ۳۰ فریم در ثانیه است. کاربران می‌توانند با استفاده از این کارت کپچر فیلم‌های خوبی را تهیه و به اشتراک بگذارند، اما به نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه نیاز دارید، بهتر است این کارت کپچر را خریداری نکنید.

بلک مجیک دیزاین

بلک مجیک دیزاین

بلک مجیک دیزاین توانایی ضبط فیلم با کیفیت بالا و همچنین قابلیت ویرایش فیلم را ارائه می‌دهد. این یک کارت کپچر عالی برای استریمرهای حرفه‌ای است. این کارت کپچر برای ضبط فیلم با فرمت فشرده نشده طراحی شده است تا بتوان کیفیت فیلم بالایی را علی‌رغم حجم بالا دریافت کرد.

این کارت کپچر از پورت‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند. دو پورت اچ دی ام آی به همراه دو پورت اس دی آی در این کارت کپچر استفاده شده است. همچنین، یک پورت مینی یو اس بی برای تأمین برق مورد نیاز این کارت کپچر وجود دارد.

ریزر ریپ سا

این قطعه سخت‌افزاری برای ارائه خدمات مربوط به ضبط فیلم به کاربران با قابلیت پخش زنده در حین ضبط گیم پلی بازی ساخته شده است. در قسمت جلویی این دستگاه دو چراغ ال ای دی وجود دارد و در قسمت پشتی چهار اسلات مختلف شامل یو اس بی ۳٫۰، خروجی اچ دی ام آی و ورودی اچ دی ام آی وجود دارد.

با استفاده از این کارت کپچر می‌توانید تصاویر بسیار باکیفیتی را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

منبع: Wonder Share

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید