ال جی خط تولید تلفن همراه خود را به منظور تولید لوازم خانگی متوقف کرد - تکفارس 
ال جی خط تولید تلفن همراه خود را به منظور تولید لوازم خانگی متوقف کرد - تکفارس 

ال جی خط تولید تلفن همراه خود را به منظور تولید لوازم خانگی متوقف کرد

حامد شهرزاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 21:50
LG

ال جی در اوایل امسال اعلام کرد که رسماً از تجارت و بازار تلفن همراه خارج خواهد شد، اما برای تغییر کاربری کارخانه‌های ساخت تلفن همراه خود و خاتمه کار‌ها به مدتی زمان نیاز داشت. طبق گزارشات منتشر شده از کره جنوبی، امروز آخرین روز تولید گوشی‌ها و تبلت‌های ال جی است.

این شرکت تا مدتی دیگر به پشتیبانی از دستگاه‌های موجود ادامه خواهد داد. مدل‌های برتر این کمپانی تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد. برای جزئیات بیشتر می‌توانید جدول زمانی به روزرسانی اندروید ۱۱ گوشی‌های هوشمند ال جی را بررسی کنید. برخی از مدل‌ها (از جمله تلفن‌های سری کیو) اندروید ۱۲ را دریافت خواهند کرد. انتظار می‌رود آخرین مدل‌های برتر به اندروید ۱۳ نیز برسند. کاربران می‌توانند از تاریخ ساخت دستگاه به مدت ۴ سال خدمات پس از فروش را دریافت کنند.

کارخانه ال جی الکترونیکس در ویتنام که بیشتر تلفن‌های ال جی در آن ساخته می‌شوند به کارخانه ساخت لوازم خانگی تبدیل خواهد شد. ال جی قبلاً بخشی از ظرفیت تولید خود را به این کارخانه و به منظور تولید لوازم خانگی تبدیل کرده بود که راهی برای اشتغال کارگران کارخانه‌های تولید تلفن‌های هوشمند است. کارگران باقی مانده از بخش خطوط تولید تلفن همراه نیز تا پایان ماه ژوئیه تغییر کاربری داده می‌شوند.

مطالب مرتبط:

این کارخانه در هایپ هونگ در کشور ویتنام در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد و علاوه بر تلفن، تلویزیون و لوازم خانگی نیز تولید می‌کند. همچنین، شرکت‌های خواهر ال جی یعنی ال جی اینوتک و ال جی دیسپلی نیز در این کارخانه ماژول‌ها و نمایشگر‌های دوربین را تولید می‌کنند. می‌توانید اطلاعات بیشتر درباره آینده کارخانه ویتنام را در بیانیه مطبوعاتی ال جی مطالعه کنید.

این تغییر کاربری کارخانه از سوی ال جی محتاطانه است. کره هرالد در اوایل امروز گزارش داده است که ال جی الکترونیکس در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین تولید‌کننده لوازم خانگی با فروش بالای ۶٫۳ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ است. ال جی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ توانست بالاتر از رقیب اصلی خود یعنی ریل پول قرار بگیرد و اکنون در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ قرار است به پیشرفت خود ادامه دهد و تحلیلگران انتظار دارند که در بقیه ماه‌های سال نیز در جایگاه خود باقی بماند.

در همین حال، اپل کره سعی دارد با داشتن یک برنامه تجاری قدرتمند، صاحبان فعلی ال جی را ترغیب کند تا ۱۵۰ هزار یوان کره جنوبی (معادل ۱۳۵ دلار) را در ازای یک آیفون ۱۲ یا ۱۲ مینی جدید به همراه برخی شرایط و قوانین پرداخت کند (به عنوان مثال، این تلفن باید یک تلفن ۴ جی یا ۵ جی باشد و دارنده باید برای حداقل یک ماه از آن استفاده کرده باشد).

به عنوان نوعی خداحافظی نهایی، ال جی قرار بود تعداد محدودی از تلفن‌های افشاشده ال جی ولوت ۲ پرو (حدود ۳ هزار دستگاه) را به کارمندان خود بفروشد، اما این کار طبق برنامه پیش نرفت.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید