اینتل دو نسخه‌ی جدید از پردازنده‌های تایگر لیک را معرفی کرد - تکفارس 
اینتل دو نسخه‌ی جدید از پردازنده‌های تایگر لیک را معرفی کرد - تکفارس 

اینتل دو نسخه‌ی جدید از پردازنده‌های تایگر لیک را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 19:39
اینتل

شرکت اینتل در جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۱ علاوه بر یک مودم ۵G از دو نسخه‌‌ی جدید پردازنده‌های سری تایگر لیک رونمایی کرد. این پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل که Core i7-1195G7 و Core i5-1155G7 نام دارند، مخصوص لپتاپ‌های باریک و سبک طراحی شده‌اند.

مطالب مرتبط:

به‌لطف فناوری توربو بوست مکس ۳٫۰، سرعت کلاک پردازنده‌ی پرچمدار اینتل i7-1195G7 در حالت عادی ۲٫۹۶ گیگاهرتز بوده و در بیشترین حالت خود به ۵ گیگاهرتز می‌رسد. به گفته‌ی اینتل این اولین پردازنده‌ی ۵G مخصوص لپتاپ‌های سبک بوده و عملکرد آن در مقایسه با پردازنده‌های رقیب ۲۵ درصد بهتر خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده‌ می‌توان به چهار هسته، هشت ترد (Thread) فرکانس توربو ۴٫۶ گیگاهرتز، کش ۱۲ مگابایتی، ۹۶ واحد اجرایی، فناوری وای‌فای ۶ و ۶E اینتل، گرافیک Iris Xe و فرکانس گرافیک ۱٫۴ گیگاهرتز اشاره کرد.

پردازنده تایگر لیک اینتل

پردازنده‌ی میان‌رده‌ی i5-1155G7 نیز از حداقل سرعت کلاک ۲٫۵ گیگاهرتز و حداکثر سرعت کلاک ۴٫۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. اینتل اعلام کرده که شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس، لنوو و ام اس آی از این پردازنده در لپتاپ‌های جدید خود استفاده خواهند کرد. این پردازنده همانند i7-1195G7 از ۴ هسته و ۸ ترد استفاده کرده و فرکانس توربوی ۴٫۳ گیگاهرتز، کش ۸ مگابایتی، ۸۰ واحد اجرایی، فناوری وای‌فای ۶ و ۶E اینتل، گرافیک Iris Xe و فرکانس گرافیک ۱٫۳۵ گیگاهرتز از دیگر ویژگی‌های آن است.

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید