شیائومی فناوری شارژ ۲۰۰ واتی را معرفی کرد - تکفارس 
شیائومی فناوری شارژ ۲۰۰ واتی را معرفی کرد - تکفارس 

شیائومی فناوری شارژ ۲۰۰ واتی را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 18:28
شارژ 200 واتی شیائومی

شرکت شیائومی با معرفی فناوری شارژ ۲۰۰ واتی از جدیدترین پیشرفت خود در زمینه‌ی شارژ با سیم و بدون سیم رونمایی کرد. این شرکت در صفحه‌‌ی توییتر خود ویدیویی را به نمایش گذاشت که در آن آزمایشی برای مشخص‌شدن سرعت شارژ گوشی می ۱۱ پرو توسط فناوری شارژ جدید این شرکت انجام شد. این گوشی به‌جای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کرد و شارژ با سیم آن با سرعت ۲۰۰ وات و شارژ بدون سیم آن با سرعت ۱۲۰ وات انجام گرفت.

نتیجه‌ی این آزمایش شگفت‌انگیز بود و فناوری هایپرشارژ (HyperCharge) شیائومی گوشی می ۱۱ پرو را تنها در ۸ دقیقه به‌طور کامل شارژ کرد. مدت زمان شارژ کامل این گوشی با استفاده از شارژ بدون سیم نیز برابر ۱۵ دقیقه بود. این سرعت شارژ در بین گوشی‌های هوشمند بی‌نظیر بوده و شیائومی در این زمینه رکورد جهان را به نام خود ثبت کرد.

مطالب مرتبط:

شارژ 200 واتی شیائومی

شارژ بدون سیم ۲۰۰ واتی تنها در ۴۴ ثانیه باتری گوشی را از ۰ به ۱۰ درصد رساند. همچنین شارژ ۵۰ درصدی گوشی در ۳ دقیقه و شارژ کامل آن در ۸ دقیقه انجام شد. دستگاه مخصوص اندازه‌گیری ولتاژ واردشده به گوشی نیز در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت و براساس آن، ولتاژ واردشده به گوشی بین ۱۵ وات تا ۱۹۸ وات متغیر بود.

شارز ۱۰ درصدی می ۱۱ پرو به‌صورت بدون سیم در یک دقیقه انجام شد و شارژ ۵۰ درصدی و کامل آن نیز به ترتیب ۷ و ۱۵ دقیقه به‌طول انجامید. با این وجود انتظار مشاهده‌ی چنین سرعت‌ شارژی را در آینده‌ی نزدیک نداشته باشید چرا که عمر باتری گوشی‌های هوشمند در صورت شارژ با چنین سرعت بالایی به‌شدت کاهش می‌یابد و شرکت‌ها باید در ابتدا راه حلی برای آن پیدا کنند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.