اینستاگرام در الگوریتم نمایش پست‌های موجود تغییراتی ایجاد می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام در الگوریتم نمایش پست‌های موجود تغییراتی ایجاد می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام در الگوریتم نمایش پست‌های موجود تغییراتی ایجاد می‌کند

حامد شهرزاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - 10:32
اینستاگرام

اینستاگرام پس از شکایت گروهی از کارمندانش مبنی بر اینکه محتوای طرفداران فلسطین در هنگام درگیری در غزه را سانسور می‌کند (چرا که این نوع محتوا در اینستاگرام قابل مشاهده نیست)، در الگوریتم خود تغییراتی ایجاد کرده است. این شرکت که به فیس بوک تعلق دارد، در روز یکشنبه به د ورج اعلام کرد که اینستاگرام به طور معمول محتوا‌های مختلف را را در بخش استوری خود پیش از مطالب بازنشرشده نشان می‌دهد، اما اکنون دقت بیشتری را در مورد نمایش دادن محتوای موجود انجام خواهد داد.

همانطور که این خبر توسط بازفید نیوز و فایننشال تایمز گزارش شده است، گروهی از کارمندان اینستاگرام درخواست‌های زیادی را در مورد محتوایی که توسط سیستم کنترل محتوای خودکار اینستاگرام سانسور شده بود (مانند پست‌های مربوط به مسجد الاقصی که به اشتباه حذف شده اند) ارائه داده است. طبق گفته فایننشال نیوز، کارمندان اعتقاد داشته اند که سانسور محتوا عمدی نبوده است، اما یکی از این افراد بیان کرد که سانسور محتوا نسبت به هر گروه و عقیده‌ای مغرضانه است.

مطالب مرتبط:

سخنگوی فیس بوک در نامه‌ای به د ورج بیان کرد که تغییر جدید در الگوریتم مدیریت و کنترل محتوای اینستاگرام نه تنها در پاسخ به نگرانی در مورد طرفداران فلسطین و محتوای مربوط به آن است، بلکه این شرکت علت عملکرد اشتباه الگوریتم را فهمیده است که باعث ایجاد پست‌هایی می‌شود که تصور می‌کند کاربرانش بیشتر به آن‌ها اهمیت می‌دهند و برخی از پست‌های دیگر را که حذف می‌کند که بسیاری اعتقاد دارند باعث سرکوب دیدگاه‌ها یا موضوعات خاصی می‌شود.

سخنگوی فیس بوک در مورد این موضوع بیان کرد:

ما قصد داریم تا این موضوع را واقعاً روشن کنیم. ما به هیچ وجه به صورت عمدی چنین محتوا‌هایی را حذف نمی‌کنیم. مشکل به وجود آمده مربوط به هر پستی است که دوباره در بخش استوری به اشتراک گذاشته می‌شود و مهم نیست که در مورد چه چیزی است.

توییتر، فیس بوک و اینستاگرام طی چند هفته گذشته مورد انتقاد قرار گرفته اند و کاربران زیادی در مورد چگونگی عملکرد آن‌ها در مورد مطالب پیرامون درگیری بین اسرائیل و فلسطین صحبت کردند. اوایل این ماه توییتر حساب یک نویسنده فلسطینی را محدود کرد، که بعداً اعلام کرد که این اقدام به اشتباه انجام شده است.

اینستاگرام نیز پس از آنکه بسیاری از حساب‌ها نتوانستند برای ۶ ساعت در ۶ مه، محتوای مربوط به فلسطین را ارسال کنند، از تمامی کاربران خود عذرخواهی کرد. این موضوعی بود که رئیس اینستاگرام یعنی آدام ماسری در توییت خود مشکل به وجود آمده را به دلیل اشکالات فنی اعلام کرد.

اینستاگرام گفته است که در بسیاری از موارد از کاربران انتقاداتی را شنیده است که اعلام کردند آن‌ها بیشتر به دیدن استوری‌های اصلی دوستان نزدیک خود علاقه دارند تا دیدن افرادی که عکس‌ها و پست‌های دیگران را به اشتراک می‌گذارند. سخنگوی فیس بوک اعلام کرد که به همین دلیل استوری‌های اصلی را در نشان دادن در اینستاگرام اولویت‌بندی کرد.

سخنگوی فیس بوک گفت:

انتقادات و پیشنهادات در مورد نحوه نشان دادن استوری در اینستاگرام افزایش یافته است و این موضوع نه فقط در حال حاضر بلکه در همچنین در گذشته نیز اتفاق افتاده است. در مورد تعداد افرادی که مجدداً پست‌ها را به اشتراک می‌گذارند، ما چنین پست‌هایی را در قسمت جستجوی اینستاگرام حدود خواهیم کرد. استوری‌هایی که پست‌های دیگران را دوباره به اشتراک می‌گذارند، مورد توجه مردم نیستند و نشان دادن محتوای تکراری به کاربران پدیده خوبی نیست.

سخنگوی فیس بوک اضافه کرد که اینستاگرام هنوز معتقد است که کاربران علاقه دارند تا استوری‌های اصلی و نه تکراری و بازنشرشده را ببینند، بنابراین در حال بررسی عملکرد و چگونگی استوری‌های اصلی بر روی برنامه و پلتفرم خود از طریق ابزار‌های جدید است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید