گوگل یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران گوشی های هوشمند دشوار کرده است - تکفارس 
گوگل یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران گوشی های هوشمند دشوار کرده است - تکفارس 

گوگل یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران گوشی های هوشمند دشوار کرده است

حامد شهرزاد
۹ خرداد ۱۴۰۰ - 23:30
گوگل

اینسایدر گزارش داده است که اسناد جدید موجود در یک در دادخواست از طرف ایالت آریزونای آمریکا علیه گوگل نشان می‌دهد که مدیران و مهندسان این شرکت باعث شده اند تا این غول موتور جستجو تنظیمات مربوط به حریم خصوصی کاربران تلفن‌های هوشمند که در مورد محرمانه نگه داشتن اطلاعات موقعیت مکانی آن‌ها است به گونه‌ای تغییر دهد تا مدیریت این تنظیمات برای کاربران سخت‌تر از گذشته شود.

هنوز نتیجه این دادخواست مشخص نشده است.

این اسناد جدید که علیه گوگل تنظیم شده است نشان می‌دهد که گوگل حتی پس از خاموش کردن گزینه مربوط به اشتراک‌گذاری مکان توسط کاربران، داده‌های مربوط به مکان را جمع‌آوری کرده و یافتن تنظیمات حریم خصوصی را برای کاربران دشوار کرده است. اینسایدر همچنین گزارش می‌دهد که این اسناد نشان می‌دهد که گوگل سازندگان تلفن همراه را تحت فشار قرار داده است تا تنظیمات مربوط به حریم خصوصی را پنهان نگه دارند، زیرا این تنظیمات در بین کاربران محبوب بوده است.

مطالب مرتبط:

دادستان کل آریزونا با نام مارک برنوویچ در ماه می‌گذشته شکایتی را علیه گوگل تشکیل داد و ادعا کرد که این شرکت به طور غیرقانونی و بدون رضایت کاربران اندروید، این کاربران را ردیابی می‌کند حتی در صورتی که کاربران ویژگی‌های ردیابی مکان را غیرفعال کرده باشند.

این دادخواست عنوان کرد که گوگل برای برخی از ویژگی‌های مربوط به ردیابی مکان عملکرد خاصی را تعبیه کرده است که این موارد حتی در پس زمینه نیز اجرا می‌شوند و فقط درصورتی که کاربران گزینه مربوط به ردیابی در سطح سیستم را غیرفعال می‌کنند، این ویژگی نیز متوقف خواهد شد.

این اسناد که به تازگی منتشر شده است نشان می‌دهد که یکی از کارمندان گوگل از این شرکت سؤال کرده است که آیا هیچ راهی وجود ندارد که به یک برنامه شخص ثالث موقعیت مکانی خود را بدهید و نه به گوگل. به گفته اینسایدر، این موضوع چیزی نیست که شرکت گوگل قصد داشته باشد تا در برابر رسانه‌ها به طور آشکار در مورد آن صحبت کند.

خوزه کاستاندا که سخنگوی گوگل است، در نامه‌ای به پایگاه خبری د ورج اعلام کرد که برنوویچ و رقبای ما که این دادخواست را بررسی می‌کنند، بیش از حد برای توصیف نامناسب خدمات ما تلاش کرده اند. ما همیشه ویژگی‌های رازداری را در محصولات خود تعبیه کرده‌ایم و گزینه‌های کنترل‌کننده مختلف و کارآمد را برای داده‌های مکان ارائه داده‌ایم. ما مشتاقانه منتظر تنظیم تا نتیجه این دادخواست را مشاهده کنیم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید