گزینه افزودن اموجی به دکمه لایک توییتر اضافه می‌شود - تکفارس 
گزینه افزودن اموجی به دکمه لایک توییتر اضافه می‌شود - تکفارس 

گزینه افزودن اموجی به دکمه لایک توییتر اضافه می‌شود

محمدحسین فرقانی
۸ خرداد ۱۴۰۰ - 16:07
توییتر

به نقل از جین ام. وانگ (Jane Manchun Wong)، یکی از گزارشگران و خبرنگاران تکنولوژی و از فاش‌کنندگان آخرین اخبار مربوط به پلتفرم توییتر، به‌نظر می‌رسد این شرکت قصد اضافه‌نمودن سری اموجی‌های جدیدی به پلتفرم خود را دارد. طبق اظهارات وانگ، که برخاسته از پیش‌بینی‌های پیشین او و آخرین گزارشات منتشرشده از سوی شرکت توییتر می‌باشد، این شرکت می‌خواهد ری‌اکشن‌های (عکس‌العمل‌های) مختفلی از جمله «شادی»، «ناراحتی»، «خنده» و «تشویق» را به گزینه‌های قابل‌استفاده حین فشردن دکمهٔ لایک اضافه کند. در حال حاضر تنها دکمهٔ قابل‌استفاده برای این کارها در این پلتفرم، همان دکمه «لایک» همیشگی می‌باشد.

فیسبوک از سال ۲۰۱۶ تا کنون رویکرد مشابهی را برای پلتفرم فضای مجازی‌اش در نظر گرفته و از مکانیزم این‌چنینی (قابلیت ابراز ری‌اکشن‌های مختلف به‌ازای هر پست) استفاده می‌کند. با این حال، طبق اسکرین‌شات‌های وانگ به‌نظر می‌رسد توییتر قصد دارد مسیر خود در استفاده از این اموجی‌ها را کمی متفاوت‌تر از فیسبوک طی کند؛ اگرچه در تصاویر به‌دست‌آمده دو گزینهٔ شادی و ناراحتی (درست مانند گزینه‌های فیسبوک) دیده می‌شود، توییتر شاید در به‌روزرسانی نهایی خود، گزینه‌های «تفکر» (makes-you-think) و «تشویق» (cheer) را نیز اضافه کند.

توییتر

به‌غیر از اموجی‌های ذکرشده، در فیسبوک شاهد اموجی «عصبانیت» هم هستیم اما انگار توییتر هنوز تصمیمی مبنی بر اضافه‌نمودن این اموجی به فهرست اموجی‌های پلتفرم خود نگرفته؛ چراکه معمولاً اکثر بحث‌ها و مجادله‌هایی که موجب عصبانیت کاربران در توییتر می‌شوند، با سایر قابلیت‌های این پلتفرم (مثل ریپلای‌کردن و ری‌توییت همراه با نقل قول) حل می‌شوند.

مطالب مرتبط:

ماه‌ها پیش شاهد نگاه اجمالی و اولیه‌ای به این ویژگی از سوی پلتفرم توییتر بودیم؛ وقتی این شرکت یک نظرسنجی برای کاربران خود در زمینهٔ اضافه‌کردن اموجی‌های جدید قرار داد. توییتر در این باره همانند دفعهٔ قبل چنین گفت: «هدف پلتفرم ما همواره این بوده تا راه‌های جدیدی پیش‌روی کاربرانمان برای بیان و ابراز احساساتشان قرار بدهیم.»

به‌نظر می‌رسد این شرکت اخیراً به‌شدت درگیر اضافه‌کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید به پلتفرمش بوده: چند ماه پیش خبر از اضافه‌شدن یک سرویس اشتراکی پرمیوم در این برنامه بود؛ علاوه بر آن، اخیراً شاهد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدیدی به چت‌روم صوتی مشابه کلاب هاوس در این برنامه (یعنی Spaces؛ اسپیسز) بودیم. قابلیت آزمایشی اهدای پول به‌نام tip jar به این برنامه اضافه شد. این شرکت هم‌چنین برنامه‌هایی برای تغییر رویکرد تأیید اعتبار اشخاص در پلتفرمش مدنظر داشت، اما این تغییرات تنها پس از یک هفته متوقف شدند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید