حق ثبت اختراع تسلا شیشه مقاوم و رابط کاربری جدید سایبرتراک را نشان می‌دهد - تکفارس 
حق ثبت اختراع تسلا شیشه مقاوم و رابط کاربری جدید سایبرتراک را نشان می‌دهد - تکفارس 

حق ثبت اختراع تسلا شیشه مقاوم و رابط کاربری جدید سایبرتراک را نشان می‌دهد

حامد شهرزاد
۸ خرداد ۱۴۰۰ - 11:59
سایبرتراک

تسلا ثبت اختراع جدیدی را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرده بوده است اما به تازگی و در روز پنج شنبه منتشر شده است. این حق ثبت اختراع جدید نشان می‌دهد که سایبرتراک از فناوری‌های جدیدی بهره می‌برد و اطلاعات بیشتری در مورد این اتومبیل که در حال حاضر قرار است در بازار تا پایان این سال یا در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شود، به ما می‌دهد.

اطلاعات جدید شامل یک دسته تصاویر در مورد رابط کاربری جدید تسلا است که برای چندین سال بر روی آن کار کرده است. یکی دیگر از فناوری‌های موجود در سایبرتراک این است که این شرکت قصد دارد فناوری پنل خورشیدی را در پوشش بستر سایبرتراک ادغام کند. این موضوع چیزی است که مدیر عامل این شرکت یعنی ایلان ماسک در مورد آن توضیح داد و بیان کرد که ممکن است از این ویژگی در سایبرتراک استفاده کند.

حتی به نظر می‌رسد که تسلا برنامه‌ای برای استفاده از شیشه مقاوم که به اصطلاح «شیشه زره پوش» نامیده می‌شود، در نظر دارد دارد که البته در یک رویداد به یاد ماندنی در یک مراسم در سال ۲۰۱۹ این شیشه شکسته شد و پروژه جدید تسلا شکست خورد.

مطالب مرتبط:

ما پیش از این، در رویداد رونمایی از سایبرتراک و در هنگام جدا شدن رئیس بخش رابط کاربری تسلا از این شرکت در اوایل سال جاری، شاهد رابط کاربری جدید تسلا بوده‌ایم. اما درخواست ثبت اختراع که مربوط به تغییر رابط کاربری در شرایط مختلف است، نشان می‌دهد که چگونه تسلا در نهایت ممکن است برخی از ویژگی‌های خاص سایبرتراک را به عموم مردم نشان دهد.

به عنوان مثال، هنگامی که می‌خواهید یک‌تریلر را به عقب بکشید، یک صفحه مخصوص نشان می‌دهد که عملکرد سایبرتراک چگونه می‌تواند باشد. صفحه نمایش بیشتر بر روی اطلاعات مربوط به جاده، سرعت و رول سایبرتراک متمرکز است و اطلاعات مختلف را در لحظه نشان می‌دهد. صفحه مخصوص جدید تقویم، بخش اخبار و سایر عناصر رابط کاربری را به کاربر نشان می‌دهد.

مورد دیگر آن است که ثبت اختراع مربوط به پوشش جدید خورشیدی، یک نمای جانبی دقیق از نحوه عملکرد تسلا در هنگام باز شدن صفحه خورشیدی و همچنین نحوه اتصال بخش‌های مختلف به شما را نشان می‌دهد.

شیشه مقاوم سایبرتراک در مراسم رونمایی از این اتومبیل شکسته شده بود

البته عجیب‌ترین حق ثبت اختراع ممکن است مربوط به درخواست ثبت اختراع شیشه مقاوم برای خودروی سایبرتراک باشد. در حالی که تسلا آن را در همان روز و به همراه سایر درخواست‌های ثبت اختراع سایبرتراک ثبت کرده است، اما صراحتاً به این اتومبیل اشاره‌ای نشده است و در عوض تصویری از یک وسیله نقلیه عمومی تسلا برای توضیحات مربوط به این شیشه نشان داده شده است. گفته می‌شود که یکی از مخترعین این شیشه مهندس رزی موتسمیت است، که در ابتدا به تولید شیشه زره پوش برای اتومبیل تسلا به این شرکت کمک کرد.

این حق ثبت اختراخ شیشه‌ای را توصیف می‌کند که شبیه به گوریلا گلس شرکت کورنینگ است. تسلا لیوانی را توصیف می‌کند که از سه لایه تشکیل شده است؛ یک لایه خارجی، یک لایه داخلی و یک لایه بین این دو. لایه خارجی ۲ میلی متر تا ۵ میلی متر ضخامت دارد و از بوروسیلیکات ساخته شده است. لایه داخلی ۰٫۵ میلی متر تا ۱٫۱ میلی متر ضخامت دارد و از آلومینوسیلیکات ساخته شده است. کورنینگ از هر دو ماده برای ساخت شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس استفاده می‌کند.

تسلا بیان کرده است که هدف این شیشه و این حق ثبت اختراع است که سه لایه شیشه‌ای تولید شده حداکثر تا ۱۰ درصد احتمال شکسته شدن به خاطر فشار و ضربه که در فایل پی دی اف توصیف شده است و از مشخصات قدیمی گوریلا گس نیز است را کاهش هد. کورنینگ نیز از قطعه‌ای به ضخامت ۱٫۵ میلی متر برای مقاومت شیشه در برابر ضربه استفاده می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.