مشخصات تبلت های سامسونگ گلکسی تب اس ۸ فاش شد - تکفارس 
مشخصات تبلت های سامسونگ گلکسی تب اس ۸ فاش شد - تکفارس 

مشخصات تبلت های سامسونگ گلکسی تب اس ۸ فاش شد

افشین نوری
۸ خرداد ۱۴۰۰ - 10:37
گلکسی تب S8

گوشی های رده‌بالای گلکسی اس سامسونگ این‌روزها  در سه مدل مختلف به فروش می‌رسند و به نظر می‌رسد که تبلت های پرچمدار امسال سامسونگ هم از همین استراتژی پیروی خواهند کرد. براساس اطلاعات جدیدی که امروز در مورد تبلت های ۲۰۲۱ سامسونگ فاش شده‌اند، احتمالاً امسال شاهد معرفی سه مدل گلکسی تب اس ۸ خواهیم بود. این تبلت ها به احتمال زیاد در تابستان رونمایی خواهند شد.

طبق اطلاعات امروز، مدل استاندارد گلکسی تب اس ۸ مجهز به یک نمایشگر ۱۱ اینچی ال‌سی‌دی ۱۲۰ هرتزی، یک سیتم دوربین دوگانه ۱۳/۵ مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت کناری، ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، اسپیکرهای چهارگانه، قلم  S Pen و یک باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۴۵ وات خواهد بود. ضخامت این تبلت ۶.۳ میلیمتر و وزن آن ۵۰۲ گرم خواهد بود.

مطالب مرتبط:

اما مدل گلکسی تب اس ۸ پلاس از یک نمایشگر ۱۲.۴ اینچی اولد (OLED) با فرکانس ۱۲۰ هرتز و یک حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر و یک باتری ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد و بقیه مشخصات آن مشابه مدل استاندارد خواهد بود. ضخامت و وزن این دستگاه نیز به ترتیب ۵.۷ میلیمتر و ۵۷۵ گرم خواهد بود.

و درنهایت، گلکسی تب اس ۸ الترا را خواهیم داشت که مجهز به یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی ۱۲۰ هرتزی اولد با دو دوربین سلفی (واید ۸ مگاپیکسلی + التراواید ۵ مگاپیکسلی)، یک سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و باتری ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. ضخامت و وزن آن هم به‌ترتیب ۵.۵ میلیمتر و ۶۵۰ گرم خواهد بود. این تبلت در دو نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی ارایه خواهد شد و بقیه مشخصات آن مشابه مدل پلاس خواهد بود. گفته می‌شود مدل الترا از نسبت تصویر به بدنه ۹۲ درصد بهره خواهد برد و حاشیه‌های بسیار نازک‌تری خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی تب اس ۸

اما در مورد قیمت‌های این تبلت ها باید بگوییم که قیمت‌هایی که برای این دستگاه‌ها فاش شده‌، براساس واحد پول کره جنوبی هستند و ما دقیقاً نمی‌توانیم بگوییم که این قیمت‌ها در سایر بازارها چگونه خواهند بود. با این‌حال، ما با استفاده از نرخ فعلی تبدیل واحد پول کره به دلار، معادل این قیمت‌ها را درآورده‌ایم که به صورت زیر هستند:

قیمت مدل استاندارد تب اس ۸ برای مدل وای‌فای برابر ۷۴۳ دلار، برای مدل ۴G برابر ۸۳۳ دلار و برای مدل ۵G برابر ۹۲۳ دلار خواهد بود. این قیمت‌ها برای گلکسی تب اس ۸ پلاس به‌ترتیب ۱۰۳۰ دلار، ۱۱۲۰ دلار و ۱۲۱۰ دلار و برای گلکسی تب اس ۸ الترا به‌ترتیب ۱۳۱۷ دلار، ۱۴۰۷ دلار و ۱۴۹۷ دلار خواهند بود.

همه این مدل‌ها دارای یک صفحه‌کلید اضافی نیز خواهند بود که به قیمت ۱۷۷ دلار برای تب اس ۸، ۱۹۷ دلار برای تب اس ۸ پلاس و ۲۸۷ دلار برای تب اس ۸ الترا عرضه خواهد شد. ضمن اینکه کاور صفحه‌کلید مدل الترا اجازه استفاده از حالت‌های محتلف مانند حالت لپ تاپ، حالت تبلت، حالت طراحی و حالت ویو را به کاربران خواهد داد.

لازم به ذکر است که مشخصات چیپست این تبلت ها هنوز فاش نشده است، اما ما انتظار پردازنده های قوی‌تری را برای آن‌ها داریم. در صورت استفاده از چیپست‌های پرسرعت روی این دستگاه‌ها، می‌توانیم ادعا کرد که ما با این تبلت ها مطمئناً شاهد جابه‌جا شدن مرزهای تبلت های رده‌بالا خواهیم بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید