بنچمارک گیک بنچ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس فاش شد - تکفارس 
بنچمارک گیک بنچ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس فاش شد - تکفارس 

بنچمارک گیک بنچ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس فاش شد

حامد شهرزاد
۸ خرداد ۱۴۰۰ - 10:06
snapdragon 888 plus

کوالکام قرار است تا جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون خود را مطابق یک برنامه ثابت به روزرسانی معرفی و عرضه کند. نسخه استاندارد اسنپدراگون جدید در ماه دسامبر منتشر خواهد شد در حالی که یک مدل پلاس نیز در ماه جولای وارد بازار می شود. در حالی که به بازه زمانی گفته شده نزدیکتر می شویم، یک تراشه جدید که احتمالاً اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس است در لیست گیک بنچ ظاهر شد.

تغییر بزرگ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ معمولی این است که نسخه جدید از هسته جدید کورتکس ایکس ۱ که اورکلاک شده است بهره می برد و فرکانس آن ۳٫۰ گیگاهرتز است. در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ معمولی که دارای هسته کورتکس ایکس ۱ با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز بود، شاهد افزایش قابل توجه فرکانس هسته هستیم. این بنچمارک نشان می دهد که چهار هسته ای ۵۵ کم مصرف نیز با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و سه هسته کورتکس ای ۷۸ نیز با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز در این تراشه کار می کنند.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

مطالب مرتبط:

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس که در این بنجمارک مورد آزمون قرار گرفته است، در آزمایش چند هسته ای توانست امتیاز ۱۱۷۱ را کسب کند و در آزمون تک هسته ای نیز توانست امتیاز ۳۷۰۴ را کسب کند. این نمرات بسیار شبیه به نتایج دیده شده در دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ است. به نظر می رسد که شاهد تغییرات بزرگ در اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نسبت به نسل پیشین نخواهیم بود. درست مانند اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال گذشته که در مقایسه با اسنپدراگون ۸۶۵ دارای عملکرد بسیار مشابه بود.

در مورد اینکه آیا تغییرات دیگری را در اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس مشاهده کنیم، اطلاعات کافی و جدید وجود ندارد، اگرچه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سال گذشته با افزایش نسبی قدرت پردازنده گرافیکی و کلاک تراشه فست کانکت ۶۹۰۰ عملکرد خود را نسبت به نسل پیشین بهبود بخشید. ما انتظار داریم اطلاعات بیشتری در مورد اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس آینده که در هفته های آینده ظاهر می شود، مشاهده کنیم.

کوالکام توانسته است تا برای سال‌های متمادی برنده رقابت‌های بین تراشه‌های موجود در بازار باشد و تنها تراشه‌های ام ۱ اپل توانسته است تا از لحاظ کیفیت و قدرت پردازشی با سری اسنپدراگون این شرکت رقابت کند. بسیاری از کاربران تراشه‌های اسنپدراگون را به تراشه‌های اگزینوس سامسونگ ترجیح می‌دهند، چرا که هم قدرت پردازشی بالاتر دارد و هم توان مصرفی کمتر. همچنین، میزان گرمای تولیدشده در تراشه‌های شرکت کوالکام بسیار کمتر از تراشه‌های اگزینوس است.

باید دید ساموسنگ و اپل چه تدابیری را برای رقابت با کوالکام و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در نظر گرفته‌اند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.