کاربران از این پس می‌توانند درباره نمایش یا عدم نمایش لایک های اینستاگرام تصمیم بگیرند - تکفارس 
کاربران از این پس می‌توانند درباره نمایش یا عدم نمایش لایک های اینستاگرام تصمیم بگیرند - تکفارس 

کاربران از این پس می‌توانند درباره نمایش یا عدم نمایش لایک های اینستاگرام تصمیم بگیرند

مهدی ملکی
۷ خرداد ۱۴۰۰ - 19:26
اینستاگرام

اینستاگرام و فیسبوک طی یک سال گذشته سرانجام ویژگی مخفی کردن تعداد لایک را در میانه شروع همه‌گیری کرونا در دسترس کاربران خود قرار دادند؛ در حقیقت این ویژگی به صورت اجباری تعداد لایک را مخفی می‌کرد و نمایش نمی‌داد. حال امروز اینستاگرام خبر از بازگرداندن نمایش تعداد لایک‌ها داده است ولی با این تفاوت که کاربران می‌توانند محتوایی که خود و دنبال‌کنندگانش می‌بینند، کنترل کنند.

جدای از این، هنوز هم گزینه مخفی کردن لایک‌ها در تمام پست‌ها وجود دارد. این به شما کمک می‌کند که در عوض تمرکز روی محتوای محبوب، دقیقاً روی خود تصاویر و فیلم‌ها تمرکز کنید. شما می‌توانید این گزینه را در بخش Settings -> Privacy یافته و فعال کنید.

اینستاگرام

مطالب مرتبط:

در قبال محتوای شخصی، شما می‌توانید شخصاً نمایش تعداد لایک‌ها را خاموش کنید ولی خود کاربران هم باید این گزینه را فعال کنند. از طرفی، هیچ گزینه‌ای برای خاموش کردن کامل نمایشگر لایک همه پست‌های موجود وجود ندارد، در نتیجه کاربر باید به صورت دستی نمایشگر لایک‌های هر پست را غیرفعال کند.

طبق گفته اینستاگرام، ویژگی لایک تاثیراتی را روی تجربه افراد لحاظ کرده است؛ به صورتی که برخی تعداد لایک را ناامید کننده و ناخوشایند می‌دانند و برخی دیگر از آن‌ها برای یافتن پست‌های محبوب یا همه‌گیر استفاده می‌کنند. بنابراین مدیران مسئول تصمیم گرفته‌اند که از جانب کاربران تصمیم نگیرند و استفاده یا عدم استفاده از این ویژگی را به عهده خود کاربران بگذارند.

افزون بر این ویژگی، اینستاگرام طی ماه‌های گذشته از اضافه کردن قابلیت‌های جدید هیچ ابایی نداشته است. برای مثال چندی پیش مشخص شد که کاربران می‌توانند ۴ تلفظ اسم خود را به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کرده و همچنین می‌توانند مشخص کنند که دقیقاً چه افرادی تلفظ اسمشان را ببینند و بشنوند.

اینستاگرام بیان کرد که برای انجام این کار، افراد ابتدا یک فرمی دیده و از آن تلفظ را انتخاب کرده و اگر تلفظ اسم آن‌ها نبود، می‌توانند خود به‌صورت دستی به قسمت بیو اضافه کنند. این قابلیت به‌زودی برای چند کشور (معلوم نیست چه کشورهایی) عرضه می‌شود.

اینستاگرام

از سوی دیگر وقتی صحبت از اینستاگرام پیش می‌آید، می‌توان گفت اکثر قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد استفاده در آن، فقط به کاربران موبایل محدود می‌شود. علی‌الخصوص آن دسته از ویژگی‌هایی که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و کلیدی‌تر محسوب می‌شوند؛ از جمله قابلیت ساخت و ویرایش پست‌ها درون این پلتفرم.

یک سالی می‌شود زمزمه‌های اضافه‌شدن قابلیت ساخت پست از طریق دسکتاپ (سایت اینستاگرام) در فضای مجازی مطرح است. به‌راحتی می‌توان گفت این موضوع می‌تواند باعث گسترش بیش از پیشِ این برنامه برای کاربران سراسر جهان شود. حال به گفتهٔ یکی از توسعه‌دهندگان و فاش‌کنندگان اخبار تکنولوژی در توییتر، به‌نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد قابلیت ایجاد پست و ویرایش آن را به نسخهٔ دسکتاپ خود اضافه کند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید