احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی در آمریکا برای استخراج رمزارز - تکفارس 
احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی در آمریکا برای استخراج رمزارز - تکفارس 

احداث نیروگاه بزرگ خورشیدی در آمریکا برای استخراج رمزارز

حامد شهرزاد
۷ خرداد ۱۴۰۰ - 10:11
Montana

گیزمودو گزارش داده است که یک شرکت که به دنبال احداث یک پروژه عظیم نیروگاه خورشیدی در بوت منطقه مونتانا ایالات متحده آمریکا است و ادعا می‌شود که این نیروگاه بزرگ خورشیدی قرار است تا ۳۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر را برای استخراج ارز رمزنگاری شده تأمین کند. ساخت چنین نیروگاه بزرگی ۲۵۰ میلیون دلار هزینه دارد.

این موضوع طبق گفته شرکت مدیسون ریور اکویتی ال ال سی و شرکت مادر این کمپانی یعنی اطلس پاور است که مدیریت استخراج ارز رمزنگاری شده را بر عهده دارد. همانطور که گیزمودو گزارش داده است، مدیسون ریور اکویتی ال ال سی مجموعه بزرگ نیروگاه خورشیدی را خواهد ساخت و سپس آن را به اطلس پاور خواهد فروخت که‌امیدوار است با استفاده از آن بتواند عملیات استخراج ارز رمزنگاری شده خود را تأمین کند.

اگر نیروگاه بزرگ خورشیدی این شرکت با نام بسین کریک سولار پراجکت واقعاً ساخته شود، می‌تواند یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق در ایالات متحده آمریکا باشد، اما این اقدام سوالاتی را در مورد تأثیر چنین پروژه‌هایی و تأثیر ارز رمزنگاری شده بر مصرف انرژی ایجاد می‌کند.

مطالب مرتبط:

در حالی که این پروژه از نظر تئوری به مجموعه استخراج ارز رمزنگاری شده اطلس پاور و سایر مراکز داده اجازه می‌دهد تا با انرژی تجدید پذیر برای استخراج ارز رمزنگاری شده استفاده کنند، بحث‌هایی وجود دارد که استفاده از انرژی تجدیدپذیر، پاک و اصطلاحاً سبز به هیچ وجه خود عملیات استخراج ارز رمزنگاری شده را سبز نمی‌کند. هنوز مشکل پسماند‌های الکترونیکی وجود دارد که وقتی سخت‌افزار دیگر به صرفه نیست، ایجاد می‌شود.

این نیز سؤال وجود دارد که اگر انرژی خورشیدی کافی برای تأمین عملیات استخراج در دسترس نباشد، چه اتفاقی می‌افتد.

اگرچه به نظر می‌رسد احداث این پروژه عظیم نیروگاه خورشیدی با اهداف برخی از افراد (از جمله ایلان ماسک) در جامعه ارز رمزنگاری شده که سعی در دور شدن از عملیات استخراج با سوخت فسیلی دارند، همخوانی دارد، اما همچنین مشکلات موجود در هنگام تلاش برای ایجاد یک پروژه استخراج ارز رمزنگاری شده مبتنی بر استفاده از انرژی پاک و سبز، به ویژه پروژه‌ای که توسط شرکتی با تمرکز بر استخراج هر چه بیشتر ارز رمزنگاری شده اجرا شود، بحث برانگیز است.

طبق استاندارد منطقه مونتانا، هیئت منطقه‌بندی بوت سیلور بو اخیراً پروژه استفاده از انرژی پاک و سبز دیگری را رد کرد آن نیز به دنبال استفاده از زمین‌های مسکونی برای احداث یک نیروگاه بزرگ خورشیدی بود. دلیل این کار، نگرانی‌های زیبایی شناختی ساکنان اطراف منطقه بود که به این زمین‌های مسکونی لطمه میزد. گزارش این سازمان همچنین شامل نگرانی‌های مشابه ساکنان بوت در مورد دیدگاه‌های منفی در مورد احداث یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در نزدیکی این محل است.

همچنین برخی از اعضای جامعه نگران این هستند که آیا برق اضافی تولید شده واقعاً توسط بوت سیلور بو مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا اینکه به جای دیگری فروخته می‌شود. گذشته عجیب و بحث برانگیز صاحبان اطلس پاور نیز قابل تأمل است و شرکت کریپتو وات نیز اقدامات نسبتاً ناموجهی را در گذشته انجام داده است. با توجه به این موارد، قابل درک است که چرا ساکنان در مورد رضایت بر احداث این نیروگاه احتیاط می‌کنند.

به نظر می‌رسد که در حال حاضر، سرنوشت پروژه خورشیدی بسین کریک سولار (و احتمالاً سرنوشت توسعه استخراج ارز رمزنگاری شده اطلس پاور) در دست هیئت منطقه بوت سیلور بو است، که در ماه ژوئن تشکیل جلسه می‌دهد تا درباره اجازه دادن به ساخت این نیروگاه خورشیدی در زمین فعلی بحث شود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.