اندی جسی مدیر عامل جدید آمازون خواهد بود - تکفارس 
اندی جسی مدیر عامل جدید آمازون خواهد بود - تکفارس 

اندی جسی مدیر عامل جدید آمازون خواهد بود

حامد شهرزاد
۶ خرداد ۱۴۰۰ - 17:28
Andy Jassy

شرکت آمازون در روز چهارشنبه در جلسه سهامداران خود اعلام کرد که اندی جسی رسماً مدیر عامل آمازون در تاریخ ۱۴ تیر معادل ۵ جولای خواهد شد. به گفته خبرنگاران که اظهارات جف بزوس، مدیر عامل پیشین این شرکت را رونویسی کردند، این شرکت این تاریخ را انتخاب کرد، زیرا در تاریخ ۱۴ تیر، شرکت آمازون تأسیس شد و در آن روز، ۲۷ سال می‌شود که که آمازون تاسیس شده است.

آمازون پیش از این اعلام کرده بود که اندی جسی که مدیر عامل فعلی آمازون وب سرویس (ای دبلیو اس) است، در فوریه جایگزین جف بزوس به عنوان مدیر عامل کل شرکت خواهد شد. بزوس رئیس اجرایی هیئت مدیره آمازون خواهد شد.

مطالب مرتبط:

جف بزوس در پاسخ به بیانیه آمازون گفت که بیانیه‌ای که منتشر شده است عادلانه نیست. او ادامه داد:

من هرگز نسبت به اکنون انرژی بیشتری برای اداره آمازون را نداشته‌ام و این تاریخ زمان بازنشستگی نیست. من بسیار علاقه‌مند به تأثیری هستم که این اقدام بر کل شرکت آمازون می‌تواند داشته باشد.

جسی یکی از مهمترین مدیران تاریخ آمازون است که آمازون وب سرویس بسیار موفق بوده است. او فناوری رایانش ابری را که زیربنای نتفلیکس، اسپاتیفای، فورتنایت و سایر خدمات مهم است را به قله‌های جدید هدایت کرده است. او در اواخر دهه ۹۰ به این شرکت پیوست و وظیفه داشت تحقیق کند که چه چیزی در حدود سال ۲۰۰۳ اختراع و به بازار عرضه خواهد شد. از آن زمان، این فرد یک درآمد عظیم برای شرکت ایجاد کرده است و تنها در سه ماهه گذشته ۱۳. ۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

آمازون اخیراً درگیر پرونده‌های قضایی نسبتاً زیادی بوده است

در زمان تغییر قابل توجه شرکت آمازون و ادامه رشد، جسی سکان آمازون را در دست می‌گیرد. در اوایل امروز، آمازون اعلام کرد که قصد دارد شرکت فیلم و تلویزیون‌ام جی‌ام را به قیمت ۸. ۴۵ میلیارد دلار بخرد. این خرید به آمازون مجموعه عظیمی از دارایی‌های مربوط به رسانه را می‌دهد که می‌تواند به تقویت قدرت آمازون پرایم ویدیو کمک کند.

اما قدرت بسیار زیاد و پتانسیل قابل توجه این شرکت، آن را در کانون توجهات دقیق از همه طرف قرار داده است. دادستان کل واشنگتن دی سی روز سه شنبه شکایت ضد انحصاری علیه آمازون را تشکیل داد و این شرکت به نقض قانون ضد انحصاری در اتحادیه اروپا در ماه نوامبر متهم شد. این شرکت همچنین با پرونده‌های قضایی و تحقیقات دیگری در سطح ایالت‌های ایالات متحده آمریکا و فدرال روبرو است.

کارمندان آمازون نیز خواستار افزایش حقوق خود در این شرکت هستند و تقاضا‌های مختلفی داشته اند، از جمله اینکه بزوس و جسی برای حمایت از فلسطین و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در نزدیکی محل زندگی جوامع رنگین پوست اقداماتی را انجام دهند. این شرکت همچنین با پیامد‌های یک موضوع بحث برانگیز در بسمر آلاباما دست و پنجه نرم می‌کند.

در مورد پرونده آلاباما، اگرچه کارمندان این شرکت در نهایت نتوانستند آراء لازم برای تشکیل پرونده در اتحادیه را بدست آورند، اما اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ در یک درخواست تجدیدنظر نتایج را مورد اعتراض قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد با توجه به سابقه طولانی مدت حضور جسی در این شرکت و نزدیکی قابل توجه وی به جف بزوس، اندی جسی به عنوان مدیر عامل خواهد توانست این شرکت را همانند بزوس اداره کند. اما به نظر می‌رسد تجربه جسی در تبدیل شدن آمازون وب سرویس به غول امروزی نشانگر مناسب بودن وی برای این نقش است. اکنون فقط باید ببینیم که او روز ۱۴ تیر وقتی که پست بسیار مهم مدیرعاملی را به دست می‌گیرد، چه کاری انجام می‌دهد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید