فیس بوک اجازه نشر نظریات مربوط به نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه چین را می‌دهد - تکفارس 
فیس بوک اجازه نشر نظریات مربوط به نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه چین را می‌دهد - تکفارس 

فیس بوک اجازه نشر نظریات مربوط به نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه چین را می‌دهد

حامد شهرزاد
۶ خرداد ۱۴۰۰ - 12:00
اپلیکیشن فیسبوک

بر اساس گزارشی از پایگاه خبری پلیتیکو که به سخنگوی فیس بوک استناد می‌کند، فیس بوک دیگر ادعا‌ها و نظریات کاربران مبنی بر اینکه ویروس کرونا ساخته دست بشر بوده است و از آزمایشگاه‌های چین به بیرون نشت پیدا کرده است را مسدود نمی‌کند. این شرکت سیاست خود را به دلیل تمرکز مجدد بر روی منشأ ویروس کرونا تغییر داده است.

به نظر می‌رسد که سازمان‌ها و کشور‌های زیادی به دنبال منشأ دقیق ویروس کرونا هستند، از جمله دستور رئیس جمهور آمریکا یعنی جو بایدن به آژانس‌های اطلاعاتی این کشور برای بررسی فرضیه نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های چین.

مطالب مرتبط:

سخنگوی فیس بوک در مورد این موضوع گفت:

تغییر سیاست فیس بوک با مشورت با متخصصان بهداشت عمومی انجام شده است. قوانین موجود در این شبکه اجتماعی موظف است ادعا‌های دروغین و تئوری‌های توطئه در مورد ویروس کرونا را حذف کند.

فیس بوک تلاش کرده است تا مانع از انتشار اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا شود

اطلاعات غلط در مورد بیماری‌های مختلف غالباً در فیس بوک منتشر می‌شوند، از جمله در مورد بحران ابولا در سال ۲۰۱۴ که نظریات و تئوری‌های توطئه منتشر شده بود. این شرکت تحت فشار قانون‌گذاران برای پاکسازی اطلاعات غلط خود قرار دارد.

در اوایل همه‌گیری ویروس کرونا، برخی توصیه‌های خطرناک که به طور نادرست منتشر شده بودند، ادعا می‌کردند که نوشیدن سفید‌کننده ممکن است ویروس کرونا را درمان کند. این اطلاعات به طور گسترده‌ای در فیس بوک پخش شد و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد و منجر به نشر اعلامیه فیس بوک در ژانویه ۲۰۲۰ مبنی بر اینکه سیاست‌های جدید این شبکه اجتماعی اطلاعات غلط را در مورد پست‌های مربوط به ویروس کرونا حذف خواهد کرد، شد.

از آن زمان، فیس بوک لیست قوانین جدید خود را که شامل حذف تبلیغات ضد واکسیناسیون است، به روز کرده است. این شرکت برای تلاش به منظور جلوگیری از انتشار اطلاعات غلط، اعلان‌هایی را در مورد محل کسب اطلاعات درباره واکسن‌ها از طریق پلتفرم خود ایجاد کرد. همچنین در صورت تعامل کاربران با پست‌هایی که مشخص شده حاوی اطلاعات غلط است، به کاربر منتشر‌کننده هشدار داده می‌شود.

اوایل امروز، جو بایدن بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که جامعه اطلاعاتی معتقد است که دو سناریو در مورد ویروس کرونا ممکن است: یکی اینکه هنگامی که انسان با یک حیوان آلوده تماس گرفت، ویروس شروع به پخش شدن کرد و دیگری اینکه اینکه این ویروس نتیجه یک حادثه آزمایشگاهی است. بر اساس این بیانیه، بیشتر جامعه اطلاعاتی معتقدند که شواهد کافی برای تعیین درست بودن یکی از این سناریو‌ها وجود ندارد.

بحث در مورد تئوری نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه نگرانی‌هایی را در مورد نفرت از آسیایی‌ها ایجاد کرده است. خشونت ضد آسیایی‌ها از ابتدای شیوع همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است و این به دلیل استفاده رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی دونالد ترامپ از عباراتی مانند ویروس چینی و کونگ فلو است.

یوتیوب و توییتر درباره اینکه آیا سیاست‌های آن‌ها نیز به طور مشابه تغییر خواهد کرد، پاسخ ندادند. فیس بوک نیز از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید