فروش دو میلیون گوشی نوکیا در سه ماهه اول امسال - تکفارس 
فروش دو میلیون گوشی نوکیا در سه ماهه اول امسال - تکفارس 

فروش دو میلیون گوشی نوکیا در سه ماهه اول امسال

خشایار جهانی
۶ خرداد ۱۴۰۰ - 10:10
HMD

شرکت اچ ام دی گلوبال (HMD Global) توانست در سه‌ماهه اول امسال حدود ۲ میلیون گوشی هوشمند نوکیا را به فروش برساند. این عدد نسبت به دوره مشابه سال گذشته که ۱٫۷ میلیون بود، افزایش داشت، اما اچ ام دی گلوبال نسبت به سه‌ماهه قبل از آن حدود هشتصد هزار واحد کاهش فروش را شاهد بوده است.

اما دلیل این اتفاق چه بود؟ نوکیا بازی در زمین هند را باخت. این شرکت در سه‌ماهه آخر سال گذشته ۳۸٫۵ درصدفروش کلی به ۱۷٫۵ درصد افت داشت که دلیل کم‌تر شدن فروش کلی این شرکت در سه‌ماهه اول امسال نسبت به سه‌ماهه آخر سال قبل را نشان می‌دهد. از طرفی، این شرکت بازار خوبی در آفریقا و مناطقی از اروپا دارد که باعث افزایش فروش این دوره نسبت به دوره مشابه سال گذشته شده است.

HMD

مطالب مرتبط:

جدا از گوشی‌های هوشمند، شرکت اچ ام دی گلوبال توانست ۱۳ میلیون گوشی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بفروشد که مقدار آن مشابه با سال گذشته است. این یعنی که ۱۱ میلیون از گوشی‌های فروخته‌شده، تلفن‌های معمولی بوده که از این حیث، اچ ام دی گلوبال در رتبه سوم بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع گوشی‌ها خواهد ماند.

در مقیاس جهانی، نوکیا با یک رتبه سقوط در رده یازدهم برندهای گوشی‌های هوشمند از نظر فروش قرار دارد. در رتبه اول تا پنجم به ترتیب شرکت‌های سامسونگ، اپل، اوپو، ویوو و شیائومی قرار دارند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.