گوگل سیستم عامل فیوشا را بر روی نست هاب آزمایش می‌کند - تکفارس 
گوگل سیستم عامل فیوشا را بر روی نست هاب آزمایش می‌کند - تکفارس 

گوگل سیستم عامل فیوشا را بر روی نست هاب آزمایش می‌کند

مهدی حلوائی
۵ خرداد ۱۴۰۰ - 17:13
گوگل فیوشا

شرکت گوگل توسعه‌ی سیستم‌عامل متن باز فیوشا (Fuchsia) را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرده اما از آن زمان تا به حال اخبار زیادی پیرامون آن منتشر نشده بود. امروز گوگل از انتشار این سیستم‌عامل بر روی نمایشگر هوشمند نست هاب (Nest Hub) که در گذشته با نام گوگل هوم هاب (Home Hub) شناخته می‌شد، خبر داد.

سیستم‌عامل فیوشا جایگزین سیستم عامل کست او اس (Cast OS) خواهد شد اما از نظر ظاهری تغییری را در نست هاب ایجاد نخواهد کرد. تغییر سیستم‌عامل تبلت هوشمند گوگل چند ماه به‌طول خواهد انجامید و تمام کاربران در روز اول به آن دسترسی نخواهند داشت.

مطالب مرتبط:

گوگل فیوشا

سیستم‌عامل فیوشا برای پشتیبانی از دستگاه‌های هوشمندی مانند کروم بوک‌ها، گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها تولید شده و گوگل از آن به عنوان سیستم‌عاملی امن، قابل ارتقا، کامل و کاربردی یاد کرده است. گوگل قصد دارد تا این سیستم‌عامل را به‌طور کامل آزمایش کند و از این رو عرضه‌ی آن حدود ۱ ماه زمان خواهد برد.

با این وجود، هنوز هدف از عرضه‌ی سیستم‌عامل فیوشا بر روی نست هاب مشخص نیست به‌خصوص که این سیستم‌عامل از نظر طراحی تفاوتی با کست او اس ندارد. گوگل در گذشته اعلام کرد که این سیستم‌عامل جایگزین اندروید نخواهد بود اما قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی را خواهد داشت. فیوشا برخلاف اندروید بر پایه‌ی لینوکس کرنل طراحی نشده و در عوض از میکروکرنل زیرکان استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از برنامه‌ی گوگل برای سیستم‌عامل فیوشا در دسترس نیست. انتظار می‌رود که گوگل جزئیات بیشتری از این پروژه را به زودی منتشر کند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.