دوربین پاناسونیک لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ به بازار عرضه شد - تکفارس 
دوربین پاناسونیک لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ به بازار عرضه شد - تکفارس 

دوربین پاناسونیک لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ به بازار عرضه شد

حامد شهرزاد
۵ خرداد ۱۴۰۰ - 16:44
Panasonic LUMIX GH5 II

امروز پاناسونیک نسخه به روز شده دوربین ممتاز لومیکس جی اچ ۵ خود را معرفی کرد. جی اچ ۵ مارک ۲ جدید به نسبت پیشرفته‌تر از نسخه قبلی خود است، اما اگر به دوربین دیگری که امروز پاناسونیک اعلام کرده است نگاه کنید، متوجه می‌شوید که جی اچ ۵ مارک ۲ پیشرفت قابل توجهی به حساب نمی‌آید.

پاناسونیک لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ دارای مشخصات فنی بسیار مناسب است و بهبود‌های حاصل شده عمدتا به دلیل پردازنده جدیدتر و جدیدترین موتور ونوس انجین است. این دوربین در حال حاضر قادر به ضبط ویدیو ۴ کی با ۶۰ فریم در ثانیه به صورت ۱۰ بیتی و رنگ ۴: ۲: ۰ است، که در مقایسه با جی اچ ۵ پیشرفتی چشمگیر دارد که فقط می‌تواند ویدیوی ۸ بیتی را ضبط کند.

لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ همچنین می‌تواند به طور همزمان با کیفیت ۴ کی و ۶۰ فریم در ثانیه به صورت ۱۰ بیتی ۴: ۲: ۲ به وسیله یک ضبط‌کننده خارجی، ویدیو ضبط کند. لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ دارای سیستم پاناسونیک وی لاگ ال است که از قبل نصب شده است و یک گزینه اختیاری اضافی برای جی اچ ۵ است. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا این دوربین را با سایر دوربین‌های پاناسونیک مطابقت دهید.

مطالب مرتبط:

پاناسونیک لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲

سنسور ۲۰٫۳ مگاپیکسلی میکرو فور ترد تقریباً مشابه سنسور لومیکس جی اچ ۵ است. سنسور لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ دارای پوشش ضد بازتاب است که باید میزان نور اضافی اطراف اجسام روشن را کاهش دهد.

استفاده از پردازنده سریعتر باعث بهبود برخی موارد در فوکوس خودکار شده است. در حالی که لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ هنوز از همان سیستم دی اف دی مبتنی بر کنتراست استفاده می‌کند، قفل کردن کانون نوری حدود ۲ برابر سریعتر نسبت به تشخیص چشم و صورت در لومیکس جی اچ ۵ است.

لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ همچنین دارای لرزش گیر بهبود یافته در بدنه خود است و قادر است سرعت شاتر را تا ۶٫۵ استاپ کاهش دهد.

با دوربین جدید پاناسونیک می‌توانید به صورت مستقیم به یوتیوب و فیس بوک متصل شوید

لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ از نمایشگر کوچکتر ۳٫۰ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۳٫۵ اینچی لومیکس جی اچ ۵ بهره می‌برد. با این حال، این صفحه نمایش جدید دارای رزولوشن ۱۸۴۰ کی است که نسبت به نسل قبلی پیشرفت داشته است و در فضای باز نیز روشن‌تر است.

اتصالات و پورت‌های این دوربین نسبت به نسل قبل خیلی تغییر نکرده است اما پورت میکرو یو اس بی‌جای خود را به پورت یو اس بی‌نوع سی با قابلیت شارژ یو اس بی‌پی تی داده است.

سرانجام، لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ قادر است مستقیماً از طریق دوربین به یوتیوب یا فیس بوک وصل شود. همه آنچه شما نیاز دارید یک دوربین و اتصال به اینترنت است که یا از طریق وای فای خانگی یا از طریق اتصال داده تلفن خود و برنامه پاناسونیک به این دو وب سایت متصل می‌شوید.

جدا از دو سرویس ذکر شده در بالا، شما همچنین می‌توانید به سایر سرویس‌های پخش ویدیو سازگار با پروتکل آر تی ام پی و یا آر تی ام پی اس وصل شوید و با سرعت ۱۰۸۰ پی و ۶۰ فریم در ثانیه با سرعت ۱۶ مگابیت در ثانیه ویدیو ضبط کنید. همچنین با بروزرسانی آینده، سیستم آی پی مبتنی بر آر تی پی و یا آر تی اس پی اضافه خواهد شد.

جدا از این، این دوربین در واقع مشابه همان دوربین لومیکس جی اچ ۵ است. تنها چیزی که این دوربین را از نسل قبلی متمایز می‌کند، برخی رنگ‌های قرمز و یک دکمه اف ۱ است که مکان آن تغییر یافته است. با این حال، این چیز بدی نیست، زیرا لومیکس جی اچ ۵ مارک ۲ با ۴۰۰ دلار پایین‌تر از قیمت پایه جی اچ ۵ عرضه می‌شود و قیمت آن از ۱۶۹۹ دلار شروع می‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید