مک مینی جدید اپل با چیپست قدرتمند M1X در راه است - تکفارس 
مک مینی جدید اپل با چیپست قدرتمند M1X در راه است - تکفارس 

مک مینی جدید اپل با چیپست قدرتمند M1X در راه است

افشین نوری
۵ خرداد ۱۴۰۰ - 14:03
اپل مک مینی

به‌تازگی یک افشاگر مطرح به نام جان پروسر (Jon Prosser) رندرهای نسل بعدی مک مینی اپل را فاش کرده است که دید بهتری از این دستگاه در اختیار ما قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط:

این کامپیوتر کوچک به‌لطف استفاده از نسل بعدی چیپست‌های اپل به نام M1X بسیارکوچک‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود. مینی مک جدید در بخش پورت‌ها دارای چهار درگاه USB 4.0/تاندربولت ۳ تایپ C، دو پورت USB-A، اترنت، HDMI فول‌سایز و کانکتور پاور مغناطیسی خواهد بود که این آخری را اپل روی جدیدترین آی‌مک خود که مجهز به تراشه M1 است معرفی کرده بود.

نکته جالب‌توجه اینکه، مک مینی بعدی اپل ممکن است با فلز ساخته نشود و از یک پنل پلکسی‌گلس استفاده کند. دلیل این تغییر هنوز معلوم نیست، اما پروسر گفته است که متریال جدید ممکن است اجازه معرفی دو مدل با رنگ‌های مختلف را بدهد.

اپل مک مینی

انتظار می‌رود اپل مک مینی جدید را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که از تاریخ ۷ ژوئن شروع خواهد شد معرفی کند. در کنار این دستگاه ممکن است شاهد معرفی مک بوک های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی هم باشیم. انتظار می‌رود هر سه دستگاه مجهز به جدیدترین چیپست اپل یعنی M1X/M2 باشند. این چیپست دارای هشت هسته پردازشی قوی و دو هسته کم‌مصرف در کنار ۶۴ گیگابایت رم خواهد بود.

در ادامه، مک مینی فعلی که مجهز به چیپست M1 است جایگزین مک مینی مجهز به تراشه اینتل خواهد شد که در حال حاضر ارزان‌ترین مدل این سری است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید