شرکت رویول از نخستین نمایشگر قابل کشش دنیا رونمایی کرد - تکفارس 
شرکت رویول از نخستین نمایشگر قابل کشش دنیا رونمایی کرد - تکفارس 

شرکت رویول از نخستین نمایشگر قابل کشش دنیا رونمایی کرد

افشین نوری
۵ خرداد ۱۴۰۰ - 12:17
نمایشگر کشسان رویال

شرکت رویول (Royole)، سازنده اولین گوشی تاشو دنیا، از یک فناوری جدید موسوم به نمایشگرهای قابل کشش رونمایی کرد. این نمایشگرها مبتنی بر تکنولوژی میکرو LED هستند که روی مدارهای منعطف و کشسان ساخته شده‌اند. اما شاید بپرسید که نمایشگرهای قابل کشش به چه دردی می‌خورند؟

مزیت این نمایشگرها آن است که می‌توانند به هر شکلی دربیایند و صفحاتی به شکل کروی یا گنبدی ایجاد کنند. این نمایشگرها در واقع مشابه نمایشگرهای انحنادار تلویزیون‌ها، مانیتورها و گوشی‌ها هستند، با این تفاوت که در دو جهت قابلیت خم شدن دارند.

مطالب مرتبط:

رویول کاربرد این نمایشگرها را در زمینه سلامت و تناسب اندام، ورزش، مد و همچنین حمل و نقل می‌بیند. این نمایشگرها می‌توانند طوری ساخته شوند که متناسب با بدن انسان باشند یا اینکه تبدیل به یک گوی تعاملی شوند.

نمایشگر کشسان رویال

اگر بخواهیم جزییات بیشتری درباره این نمایشگرها بگوییم باید اشاره کنیم که آن‌ها می‌توانند تا ۱۳۰ درجه کشیده می‌شوند و تا ۴۰ درجه قابلیت خم شدن دارند. آن‌ها همچینن می‌توانند شفاف باشند و اجازه عبور به ۷۰ درصد از نور را بدهند. این پنل‌ها می‌توانند حداکثر تراکم پیکسلی ۱۲۰ ppi داشته باشند که سازگار با لپ تاپ های معمولی است. شما در تصویر زیر می‌توانید یک پنل ۲.۷ اینچی ۹۶x۶۰ پیکسل را ببینید که برای اثبات کارآمدی این فناوری ساخته شده است:

نمایشگرهای میکرو LED همانطور که از نامشان پیداست، کوچکتر از پنل‌های اولد (OLED) هستند و همین موضوع باعث ایجاد فاصله‌های بزرگ بین پیکسل‌ها می‌شود. این فاصله‌ها فضای مناسبی برای تعبیه مواد کشسان در بین پیکسل‌ها فراهم می‌کنند.

رویول معتقد است که این فناوری می‌تواند در پروسه ساخت نمایشگرهای تاشو فعلی نیز به کار گرفته شود تا به افزایش سریع ظرفیت تولید آن‌ها کمک کند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید