پابلیک قابلیتی شبیه به کلاب هاوس را معرفی می کند - تکفارس 
پابلیک قابلیتی شبیه به کلاب هاوس را معرفی می کند - تکفارس 

پابلیک قابلیتی شبیه به کلاب هاوس را معرفی می کند

حامد شهرزاد
۴ خرداد ۱۴۰۰ - 22:44
public

پابلیک که یک برنامه شبکه اجتماعی با محوریت موضوعات اقتصادی و تجاری است، برنامه بعدی است که به سمت ایجاد قابلیت کنفرانس صوتی زنده می‌رود. همانند بسیاری از برنامه‌های قبلی، این شرکت گفته است که از این هفته قصد دارد ویژگی صوتی با نام پابلیک لایو را معرفی کند. برخلاف رقبای خود، مانند کلاب هاوس و توییتر اسپیس، پابلیک در ابتدا این چت‌ها را تنها توسط برخی اشخاص ایجاد می‌کند، به این معنی که هر کسی نمی‌تواند مکالمه را شروع کند.

هر هفته حدود سه رویداد میزبان کاربران پابلیک خواهد بود و کاربران برای پیوستن به این چت‌ها یک اعلان را دریافت می‌کنند که همراه با یک نشان داخل برنامه است که به آن‌ها امکان می‌دهد به چت وارد شوند. موضوعات این چت‌ها ممکن است شامل پوشش زنده برخی مراسم، اخبار روز یا تجزیه و تحلیل باشد.

مطالب مرتبط:

اولین گفتگو بین اسکات گالووی، یکی از سرمایه‌گذاران این برنامه و استفانی روله، خبرنگار ارشد بازرگانی ان بی‌سی نیوز و مجری‌ام اس ان بی‌سی خواهد بود. این رویداد چهارشنبه آینده در برنامه پابلیک شروع می‌شود و ضبط نمی‌شود. از دیگر میزبانان آینده می‌توان به نورا علی، مجری پیشین خبری چدار نیوز و کینسی گرنت، بنیانگذار تینکینگ ایز کول و مجری سابق پادکست مورنینگ بیو بیزینس کژوال اشاره کرد.

لیف آبراهام، بنیانگذار پابلیک در گفتگویی با د ورج گفت که تیم پابلیک قصد دارد در نهایت به افراد بیشتری اجازه دهد تا اتاق‌های صوتی زنده را میزبانی کنند، اما هنوز مشخص نیست چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. نکته مهم این است که فعلا نمی‌توانید در این اتاق‌ها از فرد میزبان سوال کنید. در عوض، واکنش کاربران فقط به اموجی محدود می‌شود.

آبراهام گفته است که دلیل اصلی محدود کردن اتاق‌ها بالا نگه داشتن کیفیت محتوا و همچنین تعدیل موثر با به کارگیری مجریان و برنامه‌نویسی چت‌ها است.

جالب است که میزبانان پابلیک دارای سوابق رسانه‌ای هستند. از هر سه نفر میزبان، دو نفر مجری برنامه‌های تلویزیونی بوده اند. او گفته است که این رویداد‌ها تنها صوتی خواهد بود و اعتقاد دارد که صدا برای یک برنامه منطقی‌تر از ویدئوی زنده است، زیرا نیاز به نصب و راه‌اندازی و هزینه تولید ندارد. همچنین، شنوندگان می‌توانند هنگام انجام کار‌های دیگر از طریق تلفن خود، به این رویداد گوش دهند.

تنها اشخاص محدودی می‌توانند میزبان پابلیک لایو شوند

پابلیک

تصمیم پابلیک برای اضافه کردن قابلیت پخش صدای زنده در برنامه خود بیانگر تلاش گسترده شرکت‌ها برای ادغام چنین قابلیتی در پروفایل خود است، نه عرضه چنین سرویس‌هایی به عنوان یک محصول جداگانه. کمپانی‌هایی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر این ویژگی را راهی برای تقویت پلتفرم خود می‌دانند و مشهور است که کلاب هاوس معروف‌ترین برنامه‌ای است که تمام ویژگی‌های خود را کاملاً به صدای زنده اختصاص داده است.

در مورد پابلیک نیز آبراهام گفته است که مردم در حال حاضر از این برنامه برای گپ زدن در مورد تجارت و سهام استفاده می‌کنند، بنابراین داشتن مکالمه در مورد امور مالی منطقی است، علی رغم اینکه سایر برنامه‌ها نیز غالباً چت‌های مشابهی را میزبانی می‌کنند.

وی می‌گوید:

برنامه ما جایی است که مردم اخبار مالی خود را دریافت می‌کنند. آن‌ها در مورد استراتژی‌های سرمایه‌گذاری مطالب زیادی را یاد می‌گیرند، بنابراین ما پلتفرم مناسبی برای کسانی هستیم که می‌خواهند وارد بازار سهام، استراتژی تجاری یا استراتژی سرمایه‌گذاری و غیره شوند.

کلاب هاوس و سایر برنامه‌ها ممکن است میزبان چت‌هایی با اشخاصی باشند که ادعا می‌کنند بازار بورس و بیت کوین را درک می‌کنند، اما آبراهام و تیم او شرط می‌بندند که مردم علاقه بیشتری به برنامه‌های تجاری رسمی دارند که پابلیک می‌تواند بهترین برنامه برای این موضوع باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید