اپل آپدیت آی او اس ۱۴.۶ را با دو قابلیت جدید عرضه کرد - تکفارس 
اپل آپدیت آی او اس ۱۴.۶ را با دو قابلیت جدید عرضه کرد - تکفارس 

اپل آپدیت آی او اس ۱۴.۶ را با دو قابلیت جدید عرضه کرد

افشین نوری
۴ خرداد ۱۴۰۰ - 21:15
آی او اس ۱۴.۵

اپل امروز آپدیت آی او اس ۱۴.۶ را برای همه مدل‌های آیفونی که جدیدتر از آیفون ۶s هیتند معرفی کرد. این آپدیت هرچند بروزرسانی بزرگی محسوب نمی‌شود، اما شامل دو قابلیت جدیدی است که اپل آن‌ها را در جریان رویداد ماه آوریل خود معرفی کرده بود.

یکی از این قابلیت‌ها، پشتیبانی از اپل کارت خانواده (Apple Card Family) است. این قابلیت به خانواده‌ها اجازه می‌دهد تا یک گروه اشتراک‌گذازی خانوادگی ایجاد کنند که به دو نفر از آن‌ها اجازه خواهد داد تا یک اپل کارت را به اشتراک بگذارند و همچنین خریدهای خود را رهگیری و مدیریت کنند و برای خود اعتبار بسازند. والدین همچنین می‌توانند اپل کارت خودشان را با اعمال محدودیت‌های خرید، با فرزندان خود به اشتراک بگذارند.

آی او اس ۱۴.۵

آی او اس ۱۴.۵ همچنین شامل پشتیبانی از اشتراک‌های اپل پادکست می‌شود. این قابلیت به شنوندگان پادکست در ۱۷۰ کشور دنیا اجازه می‌دهد تا در پادکست‌های انحصاری کاربران پریمیوم، مشترک شوند و از مزایای دیگری مانند دسترسی به محتواهای بیشتر و دسترسی زودتر به پادکست‌های جدید استفاده کنند. فهرست استودیوها و کمپانی‌های رسانه‌ای که در حال حاضر اشتراک پولی پادکست‌ها را ارایه می‌کنند شامل Tenderfoot TV ،Pushkin Industries ،Radiotopia ،QCODE ،NPR ،Los Angeles Times ،The Athletic ،Sony Music Entertainment و چند شرکت دیگر می‌شوند.

مطالب مرتبط:

به غیر از این دو قابلیت، آی او اس ۱۴.۶ همچنین تغییراتی برای ایرتگز و Find My ارایه کرده است که شامل گزینه Lost Mode برای اضافه کردن آدرس ایمیل به‌جای شماره تلفن برای لوازم جانبی ایرتگز و Find My می شود. ایرتگز همچنین هنگامی که با یک دستگاه مجهز به فناوری NFC ارتباط برقرار می‌کند، شماره تلفن کاربر را به‌طور ناقص نمایش خواهد داد.

و درنهایت، کاربران ویس کنترل (Voice Control) می‌توانند آیفون‌شان را از طریق صدای خود و بعد از ری‌استارت گوشی آنلاک کنند.

اپل در کنار آی او اس ۱۴.۶، آپدیت‌های آیپد او اس ۱۴.۶، مک او اس ۱۱.۴، واچ او اس ۷.۵، تی‌وی او اس ۱۴.۶ و هوم‌پاد او اس ۱۴.۶ را هم عرضه کرده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.