تصویری از پنیر باعث شد مردی به مدت ۱۳ سال به زندان برود - تکفارس 
تصویری از پنیر باعث شد مردی به مدت ۱۳ سال به زندان برود - تکفارس 

تصویری از پنیر باعث شد مردی به مدت ۱۳ سال به زندان برود

حامد شهرزاد
۴ خرداد ۱۴۰۰ - 17:18
cheese

به تازگی یک توزیع‌کننده مواد مخدر که در فروش هروئین و کوکائین نقش داشته است، عکسی را از یک قالب پنیر منتشر کرده است که به خودی خود عادی بوده و مغایرتی با قوانین شبکه‌های اجتماعی نداشته است، اما باعث شده است تا اطلاعات شخصی این فرد در اختیار پلیس قرار بگیرد و این اطلاعات برای محکومیت وی کافی بوده است.

به طور کلی بهتر است مراقب عکس‌هایی باشید که به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید. به عنوان مثال عکسی از کارت ملی یا واکسیناسیون خود به اشتراک بگذارید و در معرض دید عموم قرار دهید، ممکن است در معرض خطر قرار دادن نام و نام خانوادگی و تاریخ تولد خود قرار بگیرید که این امر احتمال سرقت هویت را برای افراد سودجو فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط:

مطابق گزارش پایگاه خبری لیورپول اکو، کاربران زیادی از پلیس بخش مرسی ساید انگلیس برای این افشاگری بزرگ و استفاده هوشمندانه از چنین تصویری تشکر کردند. پس از آنکه کارل استوارت ۳۹ ساله، که ساکن خیابان جم در لیورپول است، تصویر یک قالب پنیر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، پلیس توانست این فروشنده مواد مخدر را با موفقیت شناسایی کند و وی را به جرم کمک برای تهیه کوکائین، هروئین، اکستازی و مواد مخدر کتامین و موارد دیگر محکوم کرد.

پلیس توانسته است تا تنها با کمک یک عکس ساده از یک قالب پنیر استیلتون، هویت این فرد را مشخص کند. هنوز معلوم نیست که چرا او عکس پنیر آبی را ارسال کرده است، اما استوارت پس از اعتراف به جرم و قبول‌اتهامات خود که شامل انتقال اموال مسروقه نیز بود، اکنون به ۱۳ سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

پلیس انگلیس توانسته است تا هویت ۶۰ هزار مجرم را از طریق شبکه اجتماعی انکروچت شناسایی کند

به نظر می‌رسد استوارت در به اشتراک گذاشتن عکس پنیر خود دو اشتباه مرتکب شده است. اولین مورد این است که عکس حاوی تصویر واضحی از اثر انگشت و کف دست او بود که پلیس مرسی ساید توانست آن را تجزیه و تحلیل کرده و برای شناسایی او استفاده کند. استوارت اولین مجرمی نیست که به لطف اثرانگشت‌های شناسایی شده از عکس محکوم شده است، اما این موضوع بار دیگر این موضوع را نشان می‌دهد که اثر انگشت شما درست مانند رمز‌های فوق سری که ما اغلب آن‌ها را در نظر می‌گیریم، در تعیین هویت مؤثر است.

اشتباه دوم استورات این بوده است که او این عکس را در انکرو چت به اشتراک گذاشته است. این سیستم تلفنی ظاهراً رمزگذاری شده است ولی در مارس گذشته توسط مقامات تصاحب شده است و امنیت آن به هیچ وجه قابل مقایسه با سرویس‌هایی مانند تلگرام نیست.

از آن زمان، پلیس مرسی ساید اعلام کرده است که مقامات این کشور حدود ۱۰ هزار نفر از کاربران انکرو چت را در انگلیس شناسایی کرده اند که همگی در هماهنگی و برنامه‌ریزی تهیه و توزیع مواد مخدر و اسلحه، پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه نقش دارند. پلیس گفت در مجموع ۶۰ هزار کاربر آن در سراسر جهان شناسایی شده اند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید