ساعت هوشمند جدید سامسونگ از تراشه‌ ۵ نانومتری استفاده می‌کند - تکفارس 
ساعت هوشمند جدید سامسونگ از تراشه‌ ۵ نانومتری استفاده می‌کند - تکفارس 

ساعت هوشمند جدید سامسونگ از تراشه‌ ۵ نانومتری استفاده می‌کند

مهدی حلوائی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:21
رندر گلکسی واچ 4

شرکت گوگل در روز سه‌شنبه اطلاعاتی در مورد به‌روزرسانی‌ بسیاری از محصولات اندرویدی و اپلیکیشن‌ها و خدمات خود را به اشتراک گذاشت. گوگل همچنین از همکاری خود با شرکت سامسونگ جهت طراحی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ور او اس (Wear OS) برای ساعت‌های هوشمند جدید خبر داد.

با وجود این‌که هیچ‌کدام از این دو شرکت هنوز در مورد ساعت‌های هوشمند جدید خود سخنی به میان نیاوردهاند. اما افشاگر معروف با نام کاربری IceUniverse اطلاعاتی را در مورد ساعت بعدی گلکسی واچ که از سیستم‌عامل جدیدی بهره می‌برد، منتشر کرد. براساس این اطلاعات، ساعت هوشمند جدید سامسونگ از پردازنده‌ی متفاوتی استفاده می‌کند که که پیشرفت بسیاری در ساعت‌های اندرویدی ایجاد خواهد کرد. پردازنده اسنپدراگون ۴۱۰۰ که برای اولین بار در ساعت موبوی تیک واچ پرو ۳ استفاده شده بود از معماری ۱۲ نانومتری بهره می‌برد و پردازنده‌ی اکسینوس ۹۱۱۰ ساعت گلکسی واچ اکتیو ۲ نیز براساس معماری ۱۰ نانومتری طراحی شده بود. اگر شایعات به حقیقت بپیوندند، ساعت هوشمند بعدی شرکت سامسونگ از پردازنده‌ی ۵ نانومتری استفاده خواهد کرد که از قدرت بسیار بیشتری برخوردار بوده و عمر باتری زیادی خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

گلکسی واچ 3

ساعت گلکسی واچ اکتیو ۲ از محافظ صفحه نمایش ۲٫۵ بعدی بهره برده بود اما براساس شایعات، گلکسی واچ اکتیو ۴ از محافظ ۲ بعدی تخت و قاب کوچک‌تر استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ از قاب چرخشی برای جستجو در منوی ساعت پشتیبانی کند. افشاگر مشهور دیگری به نام رولند کوانت نیز ادعا کرده که ساعت هوشمند جدید سامسونگ در دو نسخه‌ی آلومینیومی و فولاد ضد زنگ عرضه خواهد شد.

با وجود این‌که شرکت گوگل اطلاعاتی را در خصوص سیستم‌عامل جدید ور او اس منتشر کرده بود اما هنوز این پازل قطعات گمشده‌ی بسیاری دارد. انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل در پاییز سال جاری منتشر شود. به‌روزرسانی جدید محصولات گوگل تغییراتی را در اپلیکیشن گوگل مپس، تایلز، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک به‌وجود آورده و قابلیت دانلود آفلاین موزیک برای هر دو اپلیکیشن موزیک را ارائه خواهد داد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید