اسنپ عینک واقعیت افزوده جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 
اسنپ عینک واقعیت افزوده جدید خود را معرفی کرد - تکفارس 

اسنپ عینک واقعیت افزوده جدید خود را معرفی کرد

افشین نوری
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 13:45
عینک واقعیت افزوده اسنپ

شرکت اسنپ (Snap) صاحب اپلیکیشن اسنپ چت، نسل چهارم عینک های Spectacle خود را معرفی کرد. این مدل جدید، دارای تمام قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) برای ترکیب فیلترها، افکت‌ها و گیم‌های اسنپ چت با دنیای واقعی است.

عینک جدید Spectacle از یک طراحی سایبرپانک بهره می‌برد و دارای فریم‌های حجیمی برای نگه داشتن ابزارهای مرتبط با واقعیت افزوده در مقابل صورت شماست. این عینک که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، از یک نمایشگر سه بعدی دوگانه، دو دوربین، چهار میکروفون، دو اسپیکر استریو و یک تاچ‌پد برای کنترل اینترفیس بهره می‌برد.

مطالب مرتبط:

عینک های Spectacle با استفاده از دو دوربین خود قادر به تشخیص اشیا و سطوح هستند و از اطلاعات آن‌ها برای قرار دادن افکت‌هایِ واقعیت افزوده در جهان واقعی استفاده می‌کنند. این عینک ها می‌توانند چیزهای مختلفی مانند دستان شما را تشخیص دهند.

البته کاربرد اصلی این دوربین‌ها، عکس و فیلم گرفتن از چیزهای مختلف و سپس ‌اشتراک‌گذاری آن‌ها در اسنپ جت خواهد بود. شما می‌توانید همه این کارها را با استفاده از تاچ‌پد موجود در لبه کناری عینک ها انجام دهید یا حتی از صدای خود برای دستور دادن به دستیار صوتی داخلی عینک ها استفاده کنید.

در حالیکه همه این قابلیت‌ها، جالب و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند، اسنپ هنوز برای شروع فروش این عینک ها به مشتریان خود آماده نیست. این عینک ها فقط برای هنرمندان واقعیت افزوده و آن‌دسته از توسعه‌دهندگانی که روی پروژه‌های مشابهی کار می کنند ارایه خواهد شد. این کار به توسعه‌دهندگان کمک خواهد داد تا محصول جدید اسنپ را هر چه بیشتر توسعه دهند و با استفاده از نرم‌افزار لنز استودیو (Lens Studio) این شرکت اپلیکیشن‌های بیشتری برای عینک ها تولید کنند.

البته این احتمال وجود دارد که ما دقیقاً این مدل را در زمان عرضه نبینیم. با این حال، اسنپ سابقه خوبی در فروش عینک های هوشمند دارد و همیشه تعهد خود به این فرم‌فکتور و همچنین واقعیت افزوده را ثابت کرده است. بنابراین در اینجا فقط بحث زمان مطرح است و اینکه این عینک ها چه زمانی به دست مشتریان خواهد رسید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.