درخواست برای تیک آبی توییتر به‌زودی برای همه امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 
درخواست برای تیک آبی توییتر به‌زودی برای همه امکان‌پذیر می‌شود - تکفارس 

درخواست برای تیک آبی توییتر به‌زودی برای همه امکان‌پذیر می‌شود

افشین نوری
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 12:25
توییتر

توییتر برنامه تایید عمومی (Public Verification Program) خود را دوباره راه‌اندازی می‌کند. به این‌ترتیب همه کاربران می‌توانند برای دریافت علامت تیک آبی درخواست بدهند. توییتر همچنین قصد دارد تغییراتی در پروفایل‌ها ایجاد کند و برچسب‌هایی هم برای اکانت‌های بات معرفی نماید.

کاربران برای دریافت تیک آبی توییتر مجبور خواهند بود شرایط جدید تایید این شرکت را برآورده کنند. این شرایط شامل داشتن اکانتی با اقبال عمومی می‌شود که جزو یکی از شش دسته‌بندی موردنظر توییتر باشد. در ضمن، اکانت شما باشد معتبر، فعال و برجسته باشد.

مطالب مرتبط:

شش دسته‌بندی از اکانت‌هایی که می‌توانند برای دریافت تیک آبی اقدام کنند به صورت زیر است:

  • دولت‌ها
  • شرکت‌ها، برندها و سازمان‌ها
  • آژانس‌های خبری و خبرنگاران
  • سرگرمی
  • ورزش و گیمینگ
  • فعالین، سازمان‌دهنده‌ها و سایر افراد تاثیرگزار

شما در طول چند هفته آینده قادر خواهید بود تا در بخش تنظمیات اکانت خود، درخواست تیک آبی برای اکانت‌تان را بدهید. توییتر می‌گوید که سعی خواهد کرد تا در عرض چند روز، به این درخواست‌ها پاسخ دهد، اما بسته به حجم درخواست‌ها این مدت ممکن است تا چند هفته طول بکشد. توییتر همچنین گفته است که همه درخواست توسط انسان‌ها بررسی خواهند شد.

توییتر

اگر شما بعد از ارسال درخواست‌تان، برای دریافت تیک آبی تایید شدید، این علامت به‌طور خودکار در پروفایل شما ظاهر خواهد شد. اگر توییتر درخواست شما را تایید نکند، اما شما همچنان فکر کنید که شایسته دریافت تیک آبی هستید، می‌توانید درخواست خود را مجدداً در عرض ۳۰ روز بعد از پاسخ اولیه توییتر ارسال کنید. اگر اکانت شما در حال حاضر تایید شده است، دیگر نیازی به درخواست مجدد نخواهد داشت.

برنامه تایید عمومی توییتر چند سالی است که قرار بود مجدداً راه‌اندازی شود. توییتر این برنامه را در سال ۲۰۱۷ و بعد از آنکه به‌خاطر دادن دادن تیک آبی به یک سفیدپوست نژادپرست مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت متوقف کرد. آن زمان توییتر قبول کرد که هدف‌گذاری‌اش برای تایید اکانت‌ها، مناسب نبوده است. هدف اصلی این برنامه تایید هویت یک اکانت بود؛ اما بعداً اینگونه برداشت شد که توییتر خود آن اکانت را هم تایید کرده است، در حالی که این‌گونه نبود.

اولین برنامه تایید توییتر، در سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد که اکانت‌های با هویت مشخص و مشهور را تایید می‌کرد. البته پروسه تایید شدن توسط توییتر در آن زمان بسیار مشکل بود و هیچ روش مشخصی برای ارسال درخواست وجود نداشت. این روش بعداً در سال ۲۰۱۶ تغییر پیدا کرد و همه کاربران امکان ارسال درخواست را پیدا کردند.

زمانی که این برنامه در سال ۲۰۱۷ متوقف شد، توییتر تلاش کرد تا قوانین خود را درباره اکانت‌هایی که شایسته دریافت تیک آبی هستند شفاف‌تر کند. قوانین جدید، در ژانویه ۲۰۲۱ معرفی شدند و حالا فقط اکانت‌های که مشمول شش دسته‌بندی فوق می‌شوند می‌توانند درخواست خود را ارسال کنند.

همچنین طبق این قوانین، اکانت‌ها باید یک آدرس ایمیل تاییدشده یا یک شماره تلفن، تصویر پروفایل و یک اسم قابل‌تایید داشته باشند. در ضمن، اکانت‌ها ممکن است تیک آبی خود را به‌خاطر نقض شدید یا مکرر قوانین توییتر از دست بدهند.

البته توییتر با وجود متوقف کردن برنامه تایید عمومی خود از سال ۲۰۱۷، به‌طور موردی اکانت‌های خاصی را تایید می‌کرد. این شرکت در بیانیه دیروز خود اعلام کرده است که قصد دارد دسته‌بندی‌های بیشتری را به موارد شش‌گانه فوق اضافه کند تا اکانت‌های بیشتری بتوانند برای دریافت تیک آبی اقدام کنند. این دسته‌بندی‌ها شامل دانشمندان، افراد آکادمیک و رهبران مذهبی خواهند شد.

توییتر در کنار برنامه جدید تایید عمومی خود، در حال بررسی تغییرات جدیدی برای پروفایل‌ها، از جمله اضافه کردن یک تب About است. تصویر زیر، نسخه تقریباً نهایی آنچه که این تغییرات ایجاد خواهند کرد نشان می‌دهد.

یکی از چیزهای دیگری که توییتر به پروفایل‌ها اضافه خواهد کرد، یک فیلد ضمایر اختصاصی است که هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی عرضه خواهد شد. پلتفرم‌هایی مانند اسلک (Slack) و اینستاگرام هم‌اکنون دارای چنین فیلدی هستند.

توییتر

توییتر همچنین در حال بررسی معرفی یک برچسب اختصاصی برای اکانت‌های خودکار (بات‌ها) است که احتمالاً از ماه جولای امسال راه‌اندازی خواهد شد. شما در تصویر زیر می‌توانید ظاهر این برچسب را ببینید.

توییتر

توییتر همچنین اواخر امسال یک برچسب جدید برای گرامیداشت افرادی که فوت کرده‌اند ارایه خواهد کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید