هوآوی میت بوک ۱۶ با پردازنده‌ی رایزن ۵۸۰۰H رونمایی شد - تکفارس 
هوآوی میت بوک ۱۶ با پردازنده‌ی رایزن ۵۸۰۰H رونمایی شد - تکفارس 

هوآوی میت بوک ۱۶ با پردازنده‌ی رایزن ۵۸۰۰H رونمایی شد

مهدی حلوائی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 19:44
هوآوی میت بوک 16

لپ تاپ هوآوی میت بوک ۱۶ که به تازگی رونمایی شده است، تعادل خوبی بین قدرت و سبکی را ایجاد کرده است. این لپ تاپ ۱۶ اینچی از پردازنده‌ی سری H رایزن استفاده کرده و با وجود بدنه‌ی فلزی خود، وزنی کمتر از ۲ کیلوگرم خواهد داشت.

مطالب مرتبط:

هوآوی میت بوک 16

این لپ تاپ در دو نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. نسخه‌ی معمولی این لپ تاپ از پردازنده‌ی ای ام دی رایزن ۵ ۵۶۰۰H استفاده کرده و نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن به پردازنده‌ی رایزن ۷ ۵۸۰۰H مجهز شده است. هر دو پردازنده ۷ نانومتری بوده و براساس معماری ZEN 3 با میزان توان طراحی حرارتی ۴۵ وات تولید شده است. هر دو لپ تاپ از حالت عملکرد ۵۴ وات نیز پشتیبانی کرده که با ترکیب کلیدهای Fn+P فعال می‌شود.

فن خنک‌کننده‌ی دوگانه‌ی این لپ تاپ دمای آن را حتی در حالت عملکرد، پایین نگه می‌دارد. دو لوله‌ی ۲ نانومتری وظیفه‌ی انتقال گرما به هیت سینک را داشته و دو فن ۷۵ میلی‌متری نیز این گرما را به بیرون منتقل می‌کنند. قابلیت استفاده از تراشه‌ی گرافیکی بیرونی در این لپ تاپ وجود ندارد اما تراشه‌ی Vega استفاده‌شده در آن به اندازه‌ی کافی برای اجرای وظایف غیرگیمینگ قدرت دارد. هر دو نسخه‌ی این لپ تاپ از ۱۶ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی SSD استفاده کرده‌اند.

صفحه نمایش ۱۶ اینچی این لپ تاپ از رزولوشن ۱۶۸۰×۲۵۲۰ پیکسل پشتیبانی کرده و نسبت ابعاد آن ۳:۲ می‌باشد. پشتیبانی از فناوری HDR، پوشش صددرصدی فضای رنگ sRGB و نرخ کنتراست ۱۵۰۰:۱ از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش است. با این وجود، میزان روشنایی نمایشگر ۳۰۰ نیت بوده و این مورد تنها نقطه ضعف آن به حساب می‌آید. همچنین بلندگوهای استریوی لپ تاپ در کنار صفحه کلید آن قرار داشته و حسگر اثر انگشت آن نیر درون دکمه‌ی پاور قرار گرفته شده است.

هوآوی میت بوک 16

لپ تاپ هوآوی میت بوک ۱۶ به دو درگاه USB-C، دو درگاه USB-A 3.2 Gen1، یک درگاه HDMI و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری مجهز شده است. این لپ تاپ از ورودی اترنت و شیار کارت حافظه بهره نبرده و در عوض از فناوری وای‌فای ۶ پشتیبانی کرده است. شارژ لپ تاپ از طریق درگاه USB-C و آداپتور ۱۳۵ واتی انجام می‌شود. شما می‌توانید گوشی‌های هوشمند هوآوی را از طریق این لپ تاپ شارژ کنید.

این لپ تاپ از باتری ۸۴ وات بر ساعت استفاده کرده که توان پخش ویدیوهای فول اچ دی به مدت ۱۲ ساعت را دارد. حسگر دمای لپ تاپ نیز از باتری آن محافظت کرده و در صورت گرم‌شدن بیش از حد آن، فرآیند شارژ را متوقف می‌کند. هوآوی در این لپ تاپ از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ بهره برده و نرم‌افزارهای اختصاصی خود را نیز بر روی آن به‌طور پیش‌فرض نصب کرده است.

هوآوی میت بوک 16

پیش‌فروش لپ‌تاپ هوآوی میت‌ بوک ۱۶ در کشور چین آغاز شده است. نسخه‌ی پایه‌ی این لپ تاپ ۶٫۳۰۰ یوان (۹۸۰ دلار/ ۸۰۰ یورو) قیمت داشته و نسخه‌ی قدرتمندتر آن ۵۰۰ یوان گران‌تر خواهد بود.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید