اضافه شدن حالت گیم مود به اندروید ۱۲ - تکفارس 
اضافه شدن حالت گیم مود به اندروید ۱۲ - تکفارس 

اضافه شدن حالت گیم مود به اندروید ۱۲

حامد شهرزاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:16
android

رویداد گوگل آی/او دیروز رسما از انتشار نسخه بتای اندروید ۱۲ برای برخی گوشی‌ها خبر داد. در حال حاضر، فقط به توسعه‌دهندگان اندروید توصیه می‌شود که نسخه جدید این سیستم عامل را بارگیری و نصب کنند، زیرا نسخه‌های بتا معمولاً به طور قابل توجهی ناپایدار هستند. کاربران زیادی که این نسخه از سیستم عامل اندروید را نصب کرده اند، در حال کشف ویژگی‌های جدید و جالبی هستند که همه ما انتظار داریم از آن‌ها در ماه‌های آینده استفاده کنیم.

شخصی در ردیت به نام کیلاراسک، در حالی که در نسخه بتای سیستم عامل اندروید ۱۲ مشغول بازی بود، با عملکرد جدیدی به نام گیم مود روبرو شد که در تنظیمات این سیستم عامل پنهان شده است. این شخص برای یافتن آن مجبور شد به قسمت تنظیمات صدا و بخش حالت بیصدا برود تا بتواند از قسمت تنظیمات حالت بی‌صدا، این گزینه را پیدا کند. جدای از برنامه‌های مربوط به خواب و قرار ملاقات‌های کاری و مهم، کیلاراسک متوجه شد که می‌توانید حالت گیم مود را که تازه به این سیستم عامل اضافه شده است روشن یا خاموش کنید.

مطالب مرتبط:

اندروید

برای انتخاب این گزینه باید روی چرخ دنده سمت راست که مخصوص تنظیمات مربوط به حالت گیم مود است، ضربه بزنید و وارد منوی کاملاً جدید حالت مخصوص بازی متشکل از شش گزینه مختلف می‌شوید.

چهار گزینه قابل مشاهده در تصویر سمت راست شامل ۱) اسکرین شات سریع ۲) ضبط صفحه نمایش ۳) نمایش میزان فریم در هر ثانیه روی صفحه (به احتمال زیاد) و ۴) حالت بی‌صدا است.

این گزینه‌ها جذاب به نظر می‌رسند و بسیاری از کاربران منتظر هستند تا در نسخه رسمی این سیستم عامل، آن‌ها را آزمایش کنند. در حال حاضر اندروید اتوریتی فقط هنگام اجرای نسخه بتای اندروید ۱۲ و تنها در گوگل پیکسل ۴ می‌توانست به این ویژگی یعنی حالت گیم مود دسترسی پیدا کند.

ویژگی یوتیوب لایو، استریم مستقیم بازی‌های اندروید را برای کاربران آسان‌تر می‌کند

گزینه‌های بهینه‌سازی بازی و لایو یوتیوب که در زیر چهار گزینه ذکر شده در بالا دیده می‌شود، حالت‌هایی هستند که بازی‌ای را که در حال حاضر بازی می‌کنید، بهینه می‌کند و پردازش‌های دیگر را روی حالت تعلیق قرار می‌دهد. این ویژگی شبیه به عملکرد ویندوز گیم مود است.

از طرف دیگر، لایو یوتیوب نیز به احتمال زیاد مخصوص پخش مستقیم و منتشر کردن استریم بازی‌های تلفن همراه به طور مستقیم به پلتفرم یوتیوب لایو است که کار استریم را راحت‌تر می‌کند.

به نظر نمی‌رسد که ویژگی جدید بهینه‌سازی بازی‌های مخصوص موبایل برای گوشی‌های هوشمند ضعیف به طور قابل توجهی کاربردی باشد. از طرف دیگر، ویژگی یوتیوب لایو می‌تواند به کاربران برای انتشار سریع‌تر ویدیو‌های خود کمک کند.

پس از انتشار آندروید ۱۲ به طور رسمی برای همه کاربران، مطمئن هستیم که برای یافتن ویژگی‌های جدید مثلاً حالت گیم مود، نیازی به جستجو در تنظیمات این سیستم عامل نخواهید بود و از مکانی راحت‌تر به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. باید توجه داشته باشید که ما بارگیری و نصب نسخه بتای اندروید ۱۲ را توصیه نمی‌کنیم، چرا که به احتمال زیاد دارای باگ‌های نرم‌افزاری و مشکلات متعددی خواهد بود. البته در صورتی که توسعه دهنده اندروید باشید که می‌داند چگونه مشکلات احتمالی، خرابی و بی‌ثباتی سیستم عامل را مدیریت کند، می‌توانید این نسخه را نصب کنید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید