نمونه اولیه‌ی بوگاتی شیرون پس از هشت سال بازنشسته شد - تکفارس 
نمونه اولیه‌ی بوگاتی شیرون پس از هشت سال بازنشسته شد - تکفارس 

نمونه اولیه‌ی بوگاتی شیرون پس از هشت سال بازنشسته شد

مهدی حلوائی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:03
بوگاتی کایران 005-4

خودروی بوگاتی شیرون برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد اما قبل از آن نمونه‌ی اولیه‌ی این خودرو با نام ۰۰۵-۴ به تمام نقاط جهان سفر کرده بود. این خودرو که یکی از هشت نمونه‌ی اولیه‌ی بوگاتی شیرون بود، برای رفع عیوب محصولی که بعدها به عنوان یکی از سریع‌ترین، زیباترین و جذاب‌ترین خودروهای جهان شناخته شد، طراحی شده بود.

معمولاً نمونه‌‌ی اولیه‌ی خودروها برای مراحل پیش‌تولید ساخته می‌شوند اما این نمونه‌ی اولیه حتی پس از رونمایی از بوگاتی شیرون نیز به فعالیت خود ادامه داد. شیرون ۰۰۵-۴ با هدف مدیریت بخش نرم‌افزاری که از عملکرد پیشرانه تا سیستم خوش‌آمدگویی خودرو را شامل می‌شود، تولید شده بود.

مطالب مرتبط:

بوگاتی کایران 005-4

این نمونه‌ی اولیه اولین خودروی شیرون بود که در خیابان‌های آمریکا به حرکت در آمد. این خودرو همچنین آزمایش‌های گرما در آفریقای جنوبی و برف و بوران مناطق سرد اسکاندیناوی را نیز پشت سر گذاشته بود. در حالی که بسیاری از خودروهای بوگاتی ملکه‌‌های پارکینگ بوده و مجموع مسافت طی‌شده‌ی آن‌ها کمتر از ۱۰۰۰ مایل است، شیرون ۰۰۵-۴ مسافتی بیش از ۵۰ هزار مایل را پشت سر گذاشته است. این خودرو همچنین اثر پس‌سوز جنگنده‌ی یوروفایتر تایفون را نیز به خود دیده است اما شرکت بوگاتی اطلاعات زیادی را در مورد این داستان ارائه نداده است.

حالا قرار است که بوگاتی خودروی شیرون ۰۰۵-۴ را از رده خارج کند. خودروسازان در حالت عادی برای جلوگیری از ایجاد مشکلات قانونی در صورت دسترسی افراد عادی به نمونه‌های اولیه، آن‌ها را نابود می‌کنند. با این وجود، شیرون ۰۰۵-۴ یک نمونه‌ی اولیه‌ی عادی نبوده و بعید است که بوگاتی این خودرو را از بین ببرد. هنوز از آینده این خودرو اطلاع دقیق در دست نیست اما بوگاتی اعلام کرده است که شیرون ۰۰۵-۴ بازنشسته خواهد شد.

منبع: Motor1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید