اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد؛ میان رده ای قدرتمند - تکفارس 
اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد؛ میان رده ای قدرتمند - تکفارس 

اسنپدراگون ۷۷۸G معرفی شد؛ میان رده ای قدرتمند

خشایار جهانی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 08:42
اسنپدراگون

گوشی‌های هوشمند هر سال قدرتمندتر می‌شوند و در این بین، میان‌رده‌ها نیز مستثنی نیستند. روز گذشته، در رویداد سالانه Summit 5G، شرکت کوالکام از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G رونمایی کرد که قرار است فاصله بین گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار را از نظر قدرت کم‌تر کند.

ذات این پردازنده شبیه به اسنپدراگون ۷۸۰G است که اوایل امسال عرضه شده بود. در واقع، پیدا کردن تفاوت میان این دو چیپست کار سختی است و در واقع یکی از دلایل ساخت چنین پردازنده‌ای کمبود رقابت سیلیکونی در چند ماه گذشته بوده است.

اسنپدراگون ۷۷۸G با فرایند ۶ نانومتری ساخته شده (برخلاف ۷۸۰G که ۵ نانومتری است) و احتمالاً به‌خاطر کمبود گفته‌شده به این شکل و در مکان متفاوتی نسبت به ۷۸۰G تولید شده است.

مطالب مرتبط:

اسنپدراگون ۷۷۸G مجهز به همان طیف سه‌گانه ISP 570 است که در اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده شده بود که به سیستم اجازه می‌دهد تا به‌صورت همزمان سه عکس یا فیلم گرفته‌شده از سه حسگر را پردازش کند.

گوشی‌های هوشمندی که از این پردازنده استفاده کنند قادر خواهند بود تا با کیفیت ۴کی و اچ دی آر پلاس فیلم ضبط کنند. در بخش هوش مصنوعی، پلتفرم اسنپدراگون ۷۸۰G به فرایند ۶ هسته ۷۷۰ خود تکیه می‌کند که می‌تواند ۱۲ TOP را تحویل دهد. این بدان معنی است که فعالیت‌هایی مثل پردازش تصویر و کم کردن نویز و حالت شب سریع‌تر و بهتر انجام شود.

۷۷۸G برای گیمینگ نیز مناسب است. در واقع گیمرها می‌توانند به‌راحتی بازی‌های مختلف با فریم ریت بالا را روی گوشی اجرا کنند. پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۲L کمی ناشناخته است اما طبق گفته‌ها حدود ۴۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به آدرنو ۶۲۰ دارد.

این پردازنده جدید از mmWave (امواج میلی‌متری)  Sub-6 5G به لطف سیستم مودم آر اف X53 5G پشتیبانی می‌کند. سیستم پرسرعت ارتباطی ۶۷۰۰ اجازه می‌دهد که بتوان به وای‌فای مولتی گیگابایتی ۶ سرعته دست یافت. همچنین این پردازنده از بلوتوث ۵٫۲ نیز پشتیبانی می‌کند. اسنپدراگون ۷۷۸G در گوشی‌های میان‌رده و بالارده شرکت‌های آنر، IQOO، موتورولا، اوپو، ریلمی و شیائومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.