آمازون ممنوعیت استفاده پلیس از سیستم تشخیص چهره‌ی خود را تمدید کرد - تکفارس 
آمازون ممنوعیت استفاده پلیس از سیستم تشخیص چهره‌ی خود را تمدید کرد - تکفارس 

آمازون ممنوعیت استفاده پلیس از سیستم تشخیص چهره‌ی خود را تمدید کرد

مهدی حلوائی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 19:22
آمازون

به گزارش رویترز، شرکت آمازون قانون منع استفاده‌ی نیروهای پلیس از سیستم تشخیص چهره‌ی خود را تا اطلاع ثانوی تمدید کرد. قرار بود که این تحریم در ماه ژوئن (تیر) برداشته شود.

کارمندان شرکت آمازون در سال ۲۰۱۸ از این شرکت درخواست کردند تا پروژه‌ی سیستم تشخیص چهره‌ی خود را متوقف کرده چرا که این سیستم می‌تواند ناعدالتی نیروهای پلیس نسبت به گروه‌های اقلیت را تشدید کند. آمازون تا ماه ژوئن سال گذشته از این سیستم دفاع می‌کرد اما اعتراض‌های متعدد نسبت به آن باعث شد تا آمازون استفاده‌ی پلیس از این سیستم را به مدت یک‌ سال تحریم کند.

مطالب مرتبط:

آمازون رکگنیشن

این سیستم که رکگنیشن (Rekognition) نام دارد به عنوان یکی از خدمات ابری آمازون محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز از سیستم‌های مشابهی بهره می‌برند. مایکروسافت یک روز پس از این اقدام شرکت آمازون اعلام کرد که خدمات تشخیص چهره‌ی خود را در اختیار پلیس قرار نخواهد داد. شرکت IBM نیز در همان هفته اعلام کرد که توسعه و تحقیق در مورد چنین سیستمی را متوقف خواهد کرد.

در حال حاضر برخی از ایالت‌ها اقداماتی را نسبت به سیستم تشخیص چهره صورت داده‌اند. سن فرانسیسکو و اوکلند اولین شهرهایی بودند که استفاده‌ی این سیستم در دولت را در سال ۲۰۱۹ تحریم کردند. ایالت‌های ارگن و مین نیز در اواخر سال ۲۰۲۰ قوانینی را در خصوص این فناوری تصویب کردند. ایالت ماساچوست نیز قانونی را به تصویب رساند که استفاده‌ی پلیس از فناوری تشخیص چهره را محدود می‌کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید