اضافه شدن ویژگی های جدید به گوگل فوتوز - تکفارس 
اضافه شدن ویژگی های جدید به گوگل فوتوز - تکفارس 

اضافه شدن ویژگی های جدید به گوگل فوتوز

خشایار جهانی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:12
I/O

شب گذشته در همایش گوگل I/O، این غول دنیای فناوری از به‌روزرسانی‌های جدید در سرویس‌های خود خبر داد و آنان را برای توسعه‌دهندگان تشریح کرد. در این رویداد گوگل فوتوز نیز فراموش نشده و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

یکی از قابلیت‌های جدیدی که به این برنامه اضافه می‌شود، قفل فولدرها به‌وسیله پسوورد است که از طریق آن کاربران می‌توانند عکس‌های خود را در یک پوشه جداگانه با رمز مخصوص قرار دهند تا به‌طور عادی در گالری گوشی دیده نشود (مخفی خواهد شد). این قابلیت ابتدا برای گوشی‌های پیکسل و سپس بقیه دستگاه‌های اندرویدی عرضه می‌شود. در گوشی‌های پیکسل کاربران می‌توانند بعد از گرفتن عکس، آن را مستقیم در «پوشه قفل‌شده» ذخیره کند.

photos

در قسمت «خاطره‌ها»، گوگل عکس‌های مربوط به گذشته که موضوع یکسانی داشته و یا در یک زمان خاص گرفته شده‌اند را گرد هم می‌آورد و به‌صورت هایلایت برای کاربران به نمایش می‌گذارد، اما شاید کاربر بخواهد عکسی را مخفی یا چهره‌ای را که در هایلایت خاطره گوگل فوتوز است برای همیشه فراموش کند. به همین دلیل، گوگل ویژگی جدیدی را به این قسمت از برنامه اضافه کرده است که به‌وسیله آن کاربران می‌توانند یک عکس یا چهره خاص را از بخش خاطره‌های گوگل فوتوز حذف یا مخفی کنند.

photos

مطالب مرتبط:

به‌علاوه از این پس کاربران می‌توانند بر روی بخش خاطره‌ها کنترل بیشتری داشته و هایلایت را حذف و یا مجدداً نام‌گذاری کنند. همچنین به‌زودی می‌توان یک عکس را از بخش خاطره‌ها، بهترین‌های ماه حذف و خود خاطره‌ها را نام‌گذاری کرد.

از اواخر تابستان، گوگل فوتوز با ردگیری الگوهای مختلف، می‌تواند شکل‌هایی را که شبیه به هم هستند را در یک بخش جداگانه شناسایی و ضبط کند. سپس می‌توان این عکس‌ها را در بخش خاطره‌ها پیدا کرد.

photos

از اواخر امسال هم کاربران قادر خواهند بود خاطرات لحظه‌های شاد، ماند جشن‌های مختلف را در قسمت خاطره‌ها به‌صورت جداگانه تماشا و ذخیره کنند.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.