هوگو بارا شرکت فیسبوک را ترک می‌کند - تکفارس 
هوگو بارا شرکت فیسبوک را ترک می‌کند - تکفارس 

هوگو بارا شرکت فیسبوک را ترک می‌کند

مهدی حلوائی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 19:16
هوگو بارا

هوگو بارا، مدیر ارشد بخش واقعیت افزوده و واقعیت مجازی شرکت فیسبوک، در روز دوشنبه اعلام کرد که از این شرکت جدا خواهد شد.

او در این خصوص در فیسبوک نوشت:

پس از ۴ سال کار بر روی پرو‌ژه‌هایی که از هر چیز دیگری در زندگی شغلی من هیجان‌انگیزتر و دشوارتر بوده‌اند و پس از همکاری با برخی از باهوش‌ترین و مهربان‌ترین افراد، باید اعلام کنم که امروز آخرین روز کاری من در آزمایشگاه‌های واقعیت مجازی فیسبوک خواهد بود.

بارا اعلام کرد که قصد ورود به بخش فناوری سلامت را داشته تا از دانش خود برای رفع مشکلات سلامت استفاده کند. او در این خصوص گفت:

من بر این باورم که جامعه‌ی ما هنوز ابزار مناسب برای آگاهی از سلامت و کنترل آن را در اختیار ندارد.

بارا در سال ۲۰۱۷ و پس از خدمت به عنوان مدیر ارشد بخش مدیریت محصولات اندروید در شرکت گوگل و فعالیت چندین‌ساله در شرکت شیائومی، به تیم هدست واقعیت مجازی آکیولس در فیسبوک ملحق شد. او در سال ۲۰۱۹ به پست فعلی خود ارتقا یافت و وظیفه‌ی ساخت یک اکوسیستم جهانی واقعیت افزوده/واقعیت مجازی در شهر نیویورک را بر عهده گرفت.

مطالب مرتبط:

عینک فیسبوک و ر‌بن

بارا قبل از عرضه‌ی اولین عینک هوشمند فیسبوک از این شرکت جدا خواهد شد. فیسبوک در سال گذشته تایید کرد که این عینک با همکاری شرکت ری‌بن این محصول را تولید خواهد کرد. بارا در توییتر اعلام کرده بود که ساخت این عینک به تمرکز اصلی شرکت فیسبوک تبدیل شده است.

اما پس از اعلام عرضه‌ی این محصول در سال ۲۰۲۱، فیسبوک سعی کرد تا انتظارات را نسبت به این عینک پایین بیاورد. دیوید ونر، مدیر مالی ارشد فیسبوک، در ماه مارچ گذشته (اسفند) در جلسه‌ای اعلام کرد که این عینک هنوز به فناوری مورد نظر این شرکت دست نیافته است.

مارک زاکربرگ از زحمات بارا تشکر کرد و در فیسبوک نوشت:

از تو به خاطر همه‌ی کارهایی که برای ساخت پلتفرم کامپیوتری نسل بعدی و اکوسیستم متکی به آن تشکر می‌کنم. از کار کردن با تو چیزهای زیادی را یاد گرفتم و منتظرم تا پروژه‌ی بعدی تو را مشاهده کنم.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.