افرادی که خود را جای ایلان ماسک جا زده بودند، حدود ۲ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند - تکفارس 
افرادی که خود را جای ایلان ماسک جا زده بودند، حدود ۲ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند - تکفارس 

افرادی که خود را جای ایلان ماسک جا زده بودند، حدود ۲ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند

مهدی حلوائی
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:09
ایلان ماسک

به گزارش کمیسیون فدرال تجارت (FTC)، کلاهبردارانی که خود را به جای ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا و اسپیس ایکس جا زده بودند در شش ماه گذشته چیزی بیش از ۲ میلیون دلار رمزارز را به سرقت بردند.

سال‌هاست  که کلاهبرداران با جعل هویت ایلان ماسک سعی بر کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی را داشته‌اند. این افراد در سایت‌های مختلف از جمله توییتر از روش‌های فریبکارانه‌ای مانند استفاده از آواتار ایلان ماسک و تغییر نام کاربری او استفاده کرده‌ و از کاربران می‌خواستند تا رمزارزهای خود را به حساب مشخصی واریز کرده و در عوض مبلغ هنگفتی را دریافت کنند. چنین اقداماتی مخالف قوانین و ضوابط توییتر بوده اما کلاهبرداران کماکان از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

سرقت ۲ میلیون دلاری رمزارز در گزارش جامع‌تری در مورد رمزارزها توسط FTC در روز دوشنبه منتشر شد. به گزارش کاربران، از اکتبر سال گذشته بیش از ۸۰ میلیون دلار رمزارز در کلاه‌برداری‌های اینترنتی مورد سرقت قرار گرفته است. این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ده‌برابر شده و به گزارش FTC، کاربران به‌طور میانگین مبلغ ۱٫۹۰۰ دلار را از دست داده‌اند.

خود ایلان ماسک نیز هدف یکی از بزرگ‌ترین کلا‌ه‌برداری‌های بیت‌کوین در سال گذشته بود. در یکی از بزرگ‌ترین حملات سایبری به توییتر، هکرها به حساب کاربری ایلان ماسک، باراک اوباما، جو بایدن، بیل گیتس و حتی شرکت اپل دسترسی پیدا کرده و از طریق آن به سرقت بیت‌کوین پرداخته بودند. در جریان این اتفاق، هکرها موفق شدند تا مبلغ ۱۲۰ هزار دلار را به سرقت برده و توییتر نیز در پاسخ، حساب کاربری بسیاری از افراد را برای پیشگیری از سرقت از دسترس خارج کرد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.