توقیف ایرپادهای تقلبی به ارزش ۱.۱۶ میلیون دلار توسط اداره گمرک آمریکا - تکفارس 
توقیف ایرپادهای تقلبی به ارزش ۱.۱۶ میلیون دلار توسط اداره گمرک آمریکا - تکفارس 

توقیف ایرپادهای تقلبی به ارزش ۱.۱۶ میلیون دلار توسط اداره گمرک آمریکا

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:39
airpods 3

اداره گمرگ آمریکا بیش از ۳۶ هزار جفت ایرپاد تقلبی در شهر سینسیناتی اوهایو کشف و ضبط کرده است. این ایرپادهای تقلبی که از کشور چین بارگیری شده‌اند، در صورتی که اصل بودند ارزشی حدود ۱.۱۶ میلیون دلار داشتند.

۳۶ هزار ایرپاد تقلبی توسط اداره گمرک آمریکا توقیف شد

توقیف این ایرپادهای تقلبی هرچند می‌تواند خبر خوبی برای اپل باشد اما از طرفی هم می‌تواند خبر بدی برای این شرکت باشد؛ برای اینکه کپی‌برداری از محصولات اپل تبدیل به روشی شده که می‌تواند زحمات و سرمایه‌گذاری این شرکت را به هدر بدهد. توصیه ما به مشتریان این است که اگر قصد خرید یک ایرپاد اصل را دارید حتما آن را از فروشگاه‌های معتبر اپل خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

به گفته اداره گمرک آمریکا، این ایرپادهای تقلبی در سه بسته‌بندی جداگانه که هر کدام حاوی ۱۲ هزار جفت ایرپاد بوده‌اند بارگیری شده‌اند. همانطور که گفته شد در صورت اصل بودن این ایرپادها، ارزش آن‌ها بیش از ۱.۱۶ میلیون دلار می‌شد. این ایرپادها ظاهراً قرار بود به آدرسی در شهر دیتون کنتاکی ارسال شوند و بر روی خود برچسب “Elite Pods” را داشته‌اند.

اپل ایرپاد

نکته جالب اینکه، به‌گفته اداره گمرک آمریکا این ایرپاد برای اینکه پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل را نقض نکنند، نام اپل ایرپاد را بر روی خود نداشته‌اند. مسئولان این اداره گفته‌اند که با بررسی بیشتر این هدفون‌ها مشخص شد که شکل و طراحی آن‌ها عیناً از ایرپادهای اپل کپی‌برداری شده است.

ریچارد گیلسپی (Richard Gillespie) رییس اداره گشت مرزی سیسنسیناتی می‌گوید:

محصولات تقلبی در نگاه اول می‌توانند گمراکننده باشند. آن‌ها معمولاً ارزان‌تر بوده و بسیار شبیه به نسخه اصل هستند.اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که این محصولات درنهایت ممکن است هزینه زیادی روی دست مشتری بگذارند؛ هزینه‌ای که در صورت خرید نسخه اصل محصول بسیار کمتر باشد. پشتیبانی مشتریان از کسب و کارهای قانونی، یک انتخاب هوشمندانه است و خرید آن‌ها از شرکت‌های قابل‌اعتماد می‌تواند به رشد اقتصادی کشورها کمک شایانی بکند.

ایرپادهای جعلی از نام اپل ایرپاد بر روی خود استفاده نکرده‌اند

اداره گمرک آمریکا پیشنهاد کرده است که مشتریان برای اطمینان از اصل یا تقلبی بودن یک محصول، حتماً آن را از خرده‌فروشی‌های معتبر شرکت‌های سازنده آن بخرند. ارایه یک محصول توسط خرده‌فروشی غیرمعتبر می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که آن محصول احتمالاً تقلبی است. این اداره همچنین پیشنهاد کرده است که مشتریان شماره سریال کالا را با پایگاه داده‌های شرکت سازنده آن چک کنند تا از اصل بودن آن مطمئن شوند.

همچنین توجه داشته باشد که اگر قیمت محصولی خیلی ارزان بود، احتمال تقلبی بودن آن خیلی بالاست. اداره گمرک آمریکا گفته است:

در هنگام خرید یک محصول، اگر قیمت آن خیلی پایین بود عقل سلیم حکم می‌کند که از خرید آن صرفنظر کنید و پول خود را برای یک محصول بی‌کیفیت هدر ندهید. البته گاهی مواقع این محصولات تقلبی برای رد گم کردن، حتی از نسخه اصل هم گران‌تر عرضه می‌شوند و باید به این موضوع هم توجه کرد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.