سیاست جدید توییتر که می‌تواند همه توییت های شما را سانسور کند - تکفارس 
سیاست جدید توییتر که می‌تواند همه توییت های شما را سانسور کند - تکفارس 

سیاست جدید توییتر که می‌تواند همه توییت های شما را سانسور کند

حامد شهرزاد
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:03
توییتر

روز سه شنبه، یک روزنامه‌نگار مشهور فلسطینی آمریکایی که به طور زنده از اعتراضات در نزدیکی اورشلیم گزارش می‌داد، ناگهان و به طرز مرموزی در توییتر ساکت شد. این موضوع به خاطر آن بود که تک تک توییت‌ها و پیام‌های حساب کاربری وی موقتاً غیرقابل دسترسی شده بود، زیرا توییت‌های این روزنامه‌نگار سیاست جدید توییتر را نقض کرد. البته این یک اشتباه از سوی توییتر بود و این شرکت به سرعت به اشتباه خود اعتراف کرد و توییت‌های روزنامه‌نگار به سرعت بازیابی شدند.

البته بعداً مشخص شد که یک قسمت از این حادثه اشتباه نبوده است. اگرچه ممکن است توییتر در مورد حساب این شخص اقدامی اشتباه انجام داده باشد، اما در واقع، یک سیاست خاص در توییتر وجود دارد که باعث می‌شود همه توییتر‌های شما از دسترس خارج شوند. متأسفانه، این سیاست بسیار کلی و نامفهوم است.

مطالب مرتبط:

توییتر به عنوان نمونه به یک صفحه و این تصویر خاص اشاره کرد، که به نظر می‌رسد مربوط به اکتبر ۲۰۱۷ باشد:

توییتر

در مورد سیاست جدید توییتر مبنی برا غیر قابل دسترسی کردن توییت‌ها چنین آمده است:

اگر پروفایل یا محتوای رسانه‌ای یک حساب با سیاست‌های ما مطابقت نداشته باشد، ممکن است آن را به طور موقت غیرقابل دسترسی کنیم و برای بازیابی آن لازم است که اطلاعات متخلف حساب یا اطلاعات موجود در پروفایل خود را ویرایش کند. قوانین ما همچنین توضیح می‌دهد که پروفایل یا محتوای رسانه‌ای این افراد کدام سیاست توییتر را نقض کرده است.

منظور توییتر این است که اگر عکس پروفایل، تصویر هدر یا عکس دیگری که ارسال می‌کنید مطابق با استاندارد‌های توییتر نباشد، توییتر فقط آن تصویر را سانسور نمی‌کند بلکه ممکن است تا زمانی که آن را درست نکنید، کل حساب شما را سانسور کند.

چرا توییتر به جای این که فقط یک تصویر را حذف کند و شاید توضیحی ارائه دهد، باید به خاطر یک تصویر ناخوشایند کل حساب توییتر یک فرد را سانسور کند؟ طی چندین سال گذشته، موارد بسیار زیادی را مشاهده کرده‌ایم که توییتر تصمیم گرفته است برچسب‌های هشدار دهنده را در نزدیکی محتوای توهین آمیز و مضر قرار دهد، برچسب‌هایی که هنوز هم به مردم امکان می‌دهد آن توییت‌ها را به راحتی مشاهده کنند.

وقتی این سؤال مطرح شد، سخنگوی توییتر فقط بیان کرد که این سیاست برای اطلاع‌رسانی بهتر افراد در مورد اقدامات انجام شده توسط توییتر طراحی شده است. این سخنگو از بیان توضیح بیشتر خودداری کرد.

بهترین توضیحی که می‌توانیم از سخنان توییتر برداشت کنیم این است که این یک سیاست قدیمی و مضر است که باید مدت‌ها پیش باید تعلیق می‌شد.

طبق تصاویر که روزنامه‌نگار فلسطینی آمریکایی به د ورج ارائه داده است، توییتر همچنین در ابتدا توانایی این فرد را برای توییت کردن، بازتوییت، فالوو کردن و لایک کردن به مدت ۱۲ ساعت محدود کرد. مشخص نیست که چرا ابتدا حساب او به اشتباه سانسور شده است. توییتر در مورد این موضوع بیان نکرد که این یک اشتباه انسانی است یا یک سیستم خودکار باعث این اشتباه شده است.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید