سرویس سلامت کشور ایرلند مورد حمله سایبری قرار گرفت - تکفارس 
سرویس سلامت کشور ایرلند مورد حمله سایبری قرار گرفت - تکفارس 

سرویس سلامت کشور ایرلند مورد حمله سایبری قرار گرفت

مهدی حلوائی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:46
حمله سایبری به سرویس سلامت ایرلند

سرویس سلامت کشور ایرلند (HSE) در روز جمعه تمام سیستم‌های آی تی خود را غیر فعال کرد. به گزارش بی بی سی این اقدام در واکنش به حمله‌ی سایبری به این سرویس بوده که باعث ایجاد اختلال در تست‌‌گیری‌های کرونا و دیگر خدمات آن شده بود. خوشبختانه برنامه‌ی واکسیناسیون این کشور تحت تاثیر این حمله قرار نگرفته است.

یکی از مسئولین کشور ایرلند در مصاحبه با ایستگاه خبری RTE اعلام کرد که این حمله توسط گروهی از هکرهای بین‌المللی انجام شده است. به گفته‌ی او، این یک اقدام جاسوسی نبوده و این گروه بین‌المللی تنها برای دریافت باج دست به چنین حرکتی زده است. مایکل مارتین، نخست وزیر کشور ایرلند اعلام کرده است که این کشور هیچ باجی را به این گروه هکری پرداخت نخواهد کرد.

مطالب مرتبط:

براساس گزارش فایننشال تایمز، این گروه هکری از دولت ایرلند درخواست کرده تا مبلغی را بع عنوان باج از طریق بیت‌کوین پرداخت کند. RTE در این خصوص اعلام کرده است که حمله‌ی روز گذشته تنها اطلاعات ذخیره‌شده بر روی سرورهای سرویس سلامت را تحت تاثیر قرار داده و اطلاعات مربوط به بیماران را در بر نگرفته است. این سازمان در روز گذشته از خاموش‌کردن سیستم‌های آی تی خود برای محافظت در برابر حملات احتمالی خبر داد.

این حمله تاثیری جدی بر روی خدمات بهداشت و سلامت ایرلند داشته اما به گفته‌ی استیون دانلی وزیر بهداشت این کشور، خدمات اضطراری همانند گذشته ارائه می‌شود. به گفته‌ی او، فرآیند واکسیناسیون ایرلند بدون هیچ مشکلی و طبق برنامه پیش می‌رود.

کمتر از یک هفته پیش حمله‌‌ای مشابه به شرکت کولونیال پایپ‌لاین (Colonial Pipeline) که وظیفه‌ی انتقال بیش از ۴۵ درصد از سوخت ساحل شرقی آمریکا را بر عهده داشته، صورت گرفت. گفته می‌شود که این شرکت مبلغ ۵ میلیون دلار را به عنوان باج به گروه هکری پرداخت کرده تا دوباره بتواند سیستم‌های خود را به حالت آنلاین برگرداند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید