هوآوی به زودی لپ تاپ و هدفون جدید خود را معرفی خواهد کرد؛ کاهش تمرکز روی گوشی های هوشمند - تکفارس 
هوآوی به زودی لپ تاپ و هدفون جدید خود را معرفی خواهد کرد؛ کاهش تمرکز روی گوشی های هوشمند - تکفارس 

هوآوی به زودی لپ تاپ و هدفون جدید خود را معرفی خواهد کرد؛ کاهش تمرکز روی گوشی های هوشمند

مهدی ملکی
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:49
هوآوی

در حالی که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بیش از هر زمان دیگری گوشی‌های هوشمند شرکت هوآوی را در فشار گذاشته‌اند، این شرکت چینی در حال تلاش برای سامان بخشیدن به دیگر حوزه‌های کاری خود در دنیای فناوری است. هوآوی به همین منظور در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۱۹ می ۲۰۲۱ میلادی) اقدام به معرفی میت بوک ۱۶ و پرچم‌دار جدید ایرفون خود با نام فری بادز ۴ TWS خواهد کرد.

این موضوع اخیراً توسط یک تیزر تبلیغاتی در صفحه رسمی شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) این شرکت تایید شده است. مکان رونمایی در محلی نامعلوم از کشور چین خواهد بود. انتظار می‌رود که شاهد رونمایی از میت بوک ۱۶ باشیم که مدلی متفاوت از میت بوک D 16، دیگر لپ تاپ در دسترس این شرکت خواهد بود. فری بادز ۴ نیز در لیست انتظارات کاربران قرار گرفته و دارای شرایط مشابهی است. در نهایت شاید هوآوی افزون بر معرفی این ۲ محصول مورد انتظار، دست به رونمایی از دستگاه‌های دیگری هم بزند.

ساعت هوشمند کودکان واچ ۴X، بادی فت اسکیل ۳ پرو (Body Fat Scale 3 Pro)، یک روتر H6 و دو عدد نمایشگر رایانه‌های شخصی از دیگر محصولات این شرکت هستند که به زودی عرضه خواهند شد. یکی از این نمایشگرها برای انجام امور اداری در نظر گرفته شده است و دیگری مناسب دنیای بازی‌های ویدیویی و بخش گیمینگ خواهد بود.

هوآوی

این شرکت در چند سال گذشته و همزمان با آغاز تحریم‌های آمریکا، مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و این شاید دلیل خوبی برای تمرکز روی بخش‌هایی به غیر از گوشی‌های هوشمند باشد.

شعبه اروپای شرکت هوآوی پس از توقف عرضه محصولات مجهز به خدمات گوگل، یک سقوط قابل توجه را تجربه کرده است. حال طبق آخرین آمارها و اطلاعاتی که منتشر شده است، این سقوط تنها مختص اروپا نیست و هوآوی اکنون در چین هم جایگاه متزلزلی دارد.

مطالب مرتبط:

طبق آمار، تولید کنندگان بین ژانویه و مارس ۲۰۲۱ میلادی حدود ۹۰.۷ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در کشور چین عرضه کرده‌اند. این آمار حاکی از افزایش ۳۶ درصدی عرضه گوشی‌ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی است. همچنین باید در این بین باید در نظر بگیریم که سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ تحت تاثیر بیماری کرونا قرار داشت.

هوآوی طی سال‌های گذشته به عنوان پرفروش‌ترین شرکت تولید کننده گوشی‌های هوشمند در زادگاه خود شناخته می‌شد. گویا این موضوع سرانجام به اتمام رسیده و هوآوی جایگاه خود را از دست داده است.

هوآوی در آخرین سه‌ماهه خود تنها ۱۶ درصد از سهم بازار چین را در اختیار دارد که نسبت به سهم ۳۰ درصدی آن در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۰، یک پسرفت قابل توجه به شمار می‌رود. هوآوی در سه‌ماهه مشابه سال گذشته میلادی که پیش از به اتمام رسیدن دسترسی به خدمات گوگل بود، توانست با پیشی گرفتن از سامسونگ، تبدیل به برزگ‌ترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند جهان براساس تعداد واحد شود.

ظاهراً آخرین تحریم‌های ایالات متحده که در میانه ماه سپتامبر اجرایی شدند، دلیل اصلی بداقبالی هوآوی و سقوط ان در بازار داخلی کشور چین است. این شرکت از زمان تشدید فشارها،‌ در دریافت تراشه‌های مورد نظر خود از TSMC یا دیگر تامین‌کنندگان به مشکل خورده است؛ بنابراین از مدت‌ها پیش و به همین ترتیب، اکنون برای عرضه محصولات خود به خرده‌فروشان و فروشگاه‌های مختلف دچار مشکل شده است.

اگر شرایط برای هوآوی تغییر نکند (که با توجه به موضع حال حاضر دولت ریاست جمهوری آمریکا به مدیریت بایدن بعید به نظر می‌رسد)، شاید نهایتاً شاهد تعطیلی بخش موبایل این شرکت و در نتیجه توقف عرضه محصولات آن باشیم.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید