مدیاتک از چیپست دیمنسیتی ۹۰۰ رونمایی کرد - تکفارس 
مدیاتک از چیپست دیمنسیتی ۹۰۰ رونمایی کرد - تکفارس 

مدیاتک از چیپست دیمنسیتی ۹۰۰ رونمایی کرد

افشین نوری
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 08:54
دیمنسیتی ۹۰۰

مدیاتک از جدیدترین چیپست ۵G خود به نام دیمنسیتی ۹۰۰ که برای گوشی‌های میان‌رده طراحی شده است رونمایی کرد. این تراشه با استفاده از فناوری ۶ نانومتری ساخته شده و با داشتن هسته‌های سریع‌تر و قابلیت‌های اتصال بهتر، نسخه ارتقایافته دیمنسیتی ۸۰۰ محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیمنسیتی ۹۰۰ دارای هشت هسته پردازشی شامل دو هسته Cortex-A78 با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز است. این چیپست از دوربین‌های تا ۱۰۸ مگاپیکسل و قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند.

گوشی‌هایی مجهز به چیپست دیمنسیتی ۹۰۰ می‌توانند نمایشگرهای +FHD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حافظه‌هایی با جدیدترین استانداردها (رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1) داشته باشند. قابلیت دیگری که مدیاتک در مورد چیپست جدید خود به آن افتخار می‌کند، پشتیبانی آن از اتصال ۵G دوگانه است که به‌طور همزمان امکان کار با دو شبکه ۵G را فراهم خواهد کرد.

مدیاتک صحبتی درباره اینکه گوشی‌های مجهز به دیمنسیتی ۹۰۰ چه زمانی روانه بازار خواهند شد نکرده است، اما با توجه به اینکه نتایج بنچمارک این تراشه به‌تازگی منتشر شده‌اند، می‌توان انتظار داشت که به‌زودی شاهد رونمایی از آن باشیم.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.