دستور بایدن برای بهبود امنیت سایبری آمریکا - تکفارس 
دستور بایدن برای بهبود امنیت سایبری آمریکا - تکفارس 

دستور بایدن برای بهبود امنیت سایبری آمریکا

حامد شهرزاد
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 16:54
Joe Biden

رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا یعنی جو بایدن در روز چهارشنبه با هدف اجرای سیاست‌های جدید به منظور بهبود امنیت سایبری ملی این کشور، دستورالعمل جدیدی را امضا کرد. این دستورالعمل در پی فاجعه‌های اخیر امنیت سایبری صادر شده است.

فجایعی مانند حمله یک بد‌افزار در هفته گذشته به خط لوله کلونی که آن را از بین برد، آسیب‌پذیری‌های سرور مایکروسافت اکسچینج که ممکن است بیش از ۶۰ هزار سازمان را تحت تأثیر قرار داده باشد و هک سولار ویندز که باعث مشکلات فراوان در ۹ فدرال ایالات متحده آمریکا شد، باعث نگرانی مقامات این کشور در چند وقت اخیر شده است و کاخ سفید به طور مشخص برای هر یک از آن‌ها دستورالعمل‌های مشخصی را صادر کرده است.

مطالب مرتبط:

در ماه‌های گذشته، سرور بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکا هک شده است

این دستورالعمل شامل موارد متعددی به منظور افزایش امنیت سایبری آمریکا است، از جمله کاهش موانع در به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین دولت و بخش خصوصی، اجباری شدن احراز هویت چند مرحله‌ای در دولت فدرال، ایجاد یک هیئت بررسی مخصوص به امنیت سایبری به همراه هیئت ایمن حمل و نقل ملی و همچنین ایجاد یک سری قوانین استاندارد برای پاسخگویی به حوادث سایبری.

در چند ماه گذشته، نمونه‌های زیادی را در مورد خرابی سیستم‌های بزرگ فناوری اطلاعات ایالات متحده آمریکا مشاهده کردیم. مواردی وجود داشتند که این سیستم‌ها به هکر‌ها اجازه می‌دادند تا اقدامات مخرب بزرگی مانند هک سرور‌ایمیل‌های آمریکایی را انجام دهند. در یکی از موارد، یک گروه هکر چینی که از دولت این کشور حمایت مالی می‌شده است، سرور‌های آمریکایی را هک کرده است. کاخ سفید وعده داده است که دولت چین را به خاطر این حمله بازخواست کند.

یک حمله نیز توسط بدافزاری انجام شده بود که در برگزاری کلاس‌های مجازی مدارس دولتی آمریکا اختلال ایجاد می‌کرد. همچنین، اختلالاتی در سیستم آبرسانی آمریکا رخ داده بود که کارگران می‌توانستند از راه دور، کنترل آب محلی را به دست گیرند و اوضاع آبرسانی را بهم بزنند. سیاست‌های تشریح شده در دستورالعمل جو بایدن در روز چهارشنبه می‌تواند زیرساخت‌های مهمی را برای کمک به جلوگیری از فجایع امنیتی سایبری در آینده ایجاد کند یا حداقل، هرگونه عواقب احتمالی را محدود کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.