نتایج بنچمارک آنتوتو آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک آنتوتو آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک آنتوتو آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ منتشر شد

افشین نوری
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 13:12
آیپد پرو

چند روز پیش، نتایج تست‌های گیک‌بنچ تبلت های جدید آیپد پرو ۲۰۲۱ منتشر شدند و حالا نتایج بنچمارک آنتوتو آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ منتشر شده است. مزیت بنچمارک آنتوتو نسبت به گیک‌بنچ این است که علاوه بر عملکرد هسته‌های پردازشی (CPU)، عملکرد هسته‌های گرافیکی (GPU)، حافظه رم و توانایی کلی نرم‌افزاری گوشی را تست می‌کند.

مقایسه مستقیم آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ با لپ تاپ مک بوک ایر که هر دوی آن‌ها مجهز به چیپست M1 اپل هستند نشان می‌دهد که مک بوک ایر کمی سریع‌تر است. البته لازم به گفتن است که در این تست‌ها از مدل ۸/۵۱۲ گیگابایتی مک بوک ایر و مدل ۱۶ گیگابایت/۱ ترابایتی آیپد پرو ۱۲.۹ استفاده شده است.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچ ۲۰۲۱ و لپ تاپ مک بوک ایر، هر دو از سیستم خنک‌سازی پسیو برای خنک کردن چیپست‌هایشان بهره می‌برند. با این‌حال، هسته‌های پردازشی مک بوک ایر حدود ۱۹ درصد عملکرد بهتری نسبت به آیپد پرو ۱۲.۹ داشته‌اند و هسته‌های گرافیکی آن هم سریع‌تر عمل کرده‌اند. البته امتیاز حافظه این لپ تاپ کمی پایین‌تر شده که دلیل آن، ظرفیت پایین‌تر حافظه رم و حافظه داخلی آن نسبت به آیپد پرو ۱۲.۹ است.

آیپد پرو جدید در مقایسه با آیفون ۱۲ تقریباً در همه دسته‌ها سریع‌تر عمل کرده است. لازم به ذکر است که چیپست‌های M1 و A14 اپل از هسته‌های پردازشی و گرافیکی مشابهی بهره می‌برند، اما M1 برخلاف A14 که فقط دو هسته پردازشی و چهار هسته گرافیکی دارد از چهار هسته پردازشی و هشت هسته گرافیکی بهره می‌برد.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید